SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

Adaptieve cruise control "Niet beschikbaar"

20K views 17 replies 11 participants last post by  alekiv  
#1 ·
XC90 Inscription T6, 20" wielen, 2290 mijl, 1,9 maanden in bezit.

Vandaag op de snelweg wilde de adaptieve cruise control niet inschakelen, er stond "Niet beschikbaar". Wat is er aan de hand?

In de handleiding staat dat hij in de stand-bymodus staat. Ik weet niet zeker wat dat betekent.

Zelfde resultaat met ACC/Pilot Assist.

Ik gok dat het een softwareprobleem is en dat het verdwijnt als ik het morgen inschakel. Ik hoop het.

#3 ·
Ik heb er 10.000 mijl op zitten, altijd de meest recente updates. PA die niet aangaat, kan te wijten zijn aan slechte wegmarkeringen, te veel sneeuw, te veel zonlicht, uw snelheid was te laag, etc. Ik kan letterlijk elke conditie nabootsen, omdat ik PA gebruik voor het grootste deel van mijn 1 uur durende rit naar het werk. Dit is geen Tesla, PA is geen automatische piloot, Volvo heeft veel advocaten en ze weten dat klanten aanklagen.

#4 ·
Ik heb 10.000 mijl op de mijne, altijd de meest recente updates. PA die niet aangaat, kan te wijten zijn aan het feit dat de lijnen op de weg waardeloos waren, te veel sneeuw, te veel zonlicht, je snelheid te laag was, enz. Ik kan letterlijk elke toestand repliceren, omdat ik PA gebruik voor het grootste deel van mijn 1 uur durende rit naar het werk. Dit is geen Tesla, PA is geen automatische piloot, Volvo heeft veel advocaten en ze weten dat klanten aanklagen.
Op was bezorgd over ACC, om nog maar te zwijgen van PA.

Fusion · Rood · T8 · XC60

#5 ·
Dit is een goede snelweg (I-95 van Baltimore naar Washington), en ik probeerde hem te gebruiken met 65-75 mph. Matig verkeer, midden op een deels bewolkte dag. Ik probeerde dit over 15-20 mijl voordat ik het opgaf. Ik zal het vandaag opnieuw proberen en kijken wat er gebeurt. Blijf kijken.

#6 ·
Adaptive Cruise Control "Niet beschikbaar"

Dit is een goede snelweg (I-95 van Baltimore naar Washington), en ik probeerde deze in te schakelen bij 65-75 mph. Matig verkeer, midden op een deels bewolkte dag. Ik probeerde dit over 15-20 mijl voordat ik het opgaf. Ik zal het vandaag opnieuw proberen en kijken wat er gebeurt. Blijf kijken.
Heeft u uw instellingen op de linker functiespagina op Sensus gecontroleerd om te verifiëren dat ACC de standaardinstelling is en niet CC?

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro

#7 ·
Vandaag dezelfde snelweg gereden. De omstandigheden waren slechter. Regenachtig. En de ACC werkte prima.

Ik denk dat het gewoon een softwarefout was. Als ik op een lange roadtrip zou zijn en dit zou gebeuren, zou ik de snelweg verlaten en de motor uitzetten/opnieuw starten. Maar ik hoop dat het niet weer gebeurt.

#9 ·
Vandaag dezelfde snelweg gereden. De omstandigheden waren slechter. Regenachtig. En de ACC werkte prima.

Ik denk dat het gewoon een softwarefout was. Als ik op een lange roadtrip zou zijn en dit zou gebeuren, zou ik de snelweg verlaten en de motor uitzetten/opnieuw starten. Maar ik hoop dat het niet meer gebeurt.
Vereist ACC niet dat er een voertuig voor je is om te activeren?

#8 ·
Waar zijn de verdomde CTRL-ALT-DEL-toetsen???? ;)

#10 · (Edited)
Adaptive Cruise Control "Niet beschikbaar"

Niet met ACC of PA2. Ik zal proberen wat info te vinden, want mijn MY16 met PA2 Upgrade heeft geen leidend voertuig nodig - alleen wegmarkeringen en fatsoenlijk weer. Dat is al 1,5-2 jaar het geval. Ik zal proberen onderscheid te maken tussen alleen ACC en ACC met PA actief zodra ik wat nuttige info heb gevonden.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

#12 ·
Niet met ACC of PA2. Ik zal proberen wat info te vinden, want mijn MY16 met PA2 Upgrade heeft geen leidend voertuig nodig - alleen wegmarkeringen en fatsoenlijk weer. Dat is nu al 1,5-2 jaar het geval. Ik zal proberen onderscheid te maken tussen ACC alleen en ACC met PA actief, zodra ik wat nuttige info heb gevonden.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
ACC vs. ACC met PA. Dat is iets wat ik nog nooit heb kunnen uitzoeken. Ik zou graag horen wat je vindt.

#15 ·
Zo begon het met mijn 2015 V60R.
Af en toe stond er "Adaptive Cruise Control niet beschikbaar" totdat het helemaal stopte met werken en het me vertelde om het voor onderhoud weg te brengen.
Is dit al door iemand anders ervaren?
Ik heb hetzelfde probleem met mijn 2014 V60 Plug-In Hybrid. De ACC werkt ongeveer 5 kilometer en daarna schakelt hij uit en wordt het bericht "Adaptive Cruise Control niet beschikbaar" weergegeven. Ben naar de dealer geweest en ze zeiden dat het wordt veroorzaakt door communicatieproblemen tussen het TFT-instrumentenpaneel en de ACC. Ze vragen meer dan $1100 voor een nieuw paneel, maar dit lijkt me vreemd. Ik zou hier absoluut een andere mening over zoeken, want het paneel lijkt in orde en de ACC werkt de eerste paar kilometer van elke nieuwe rit.

#16 ·
XC90 Inscription T6, 20" wielen, 2290 mijl, heb hem 1,9 maanden.

Vandaag op de snelweg gereden, de adaptieve cruise control wilde niet inschakelen, zegt "Niet beschikbaar". Wat is er aan de hand?

De handleiding zegt dat het in de stand-bymodus staat. Ik weet niet zeker wat dat betekent.

Zelfde resultaat met ACC/Pilot Assist.

Ik gok dat het een softwareprobleem is en dat het verdwijnt als ik het morgen inschakel. Ik hoop het.
De volgende keer dat je stopt, zet je de stroomonderbreker/accu-ontkoppeling 20 seconden uit, dat zou het moeten resetten. Van wat mij is verteld, is de fout verbonden met de vuile sensor aan de voorkant. Terwijl dat uit staat en zou goed moeten zijn.

#17 ·
Even ter info voor iedereen die net als ik Google afstruint naar antwoorden: een stroomonderbreking/herstart werkte niet voor mij, want ik heb een T8. Het bleek dat mijn probleem de beschadigde bedrading van de parkeerrem was. Het repareren van de draden loste het probleem op. Cruise control, adaptieve cruise control en de parkeerrem functioneerden allemaal niet.

De dealer verklaarde dat vaak wanneer een sensor/systeem defect raakt, andere systemen die het mogelijk gebruiken, worden uitgeschakeld als voorzorgsmaatregel.

#18 · (Edited)
Even ter info voor iedereen die zoals ik Google afstruint naar antwoorden hierop - een stroomonderbreking/herstart ging voor mij niet werken, aangezien ik een T8 heb. Bleek dat mijn probleem de beschadigde bedrading van de parkeerrem was. Het repareren van de draden loste het probleem op. Cruise control, adaptieve cruise control en de parkeerrem functioneerden allemaal niet.

De dealer verklaarde dat vaak wanneer een sensor/systeem defect raakt, andere systemen die het mogelijk als voorzorgsmaatregel gebruiken, worden uitgeschakeld.
Was het permanent niet beschikbaar vóór de reparatie of tijdelijk?