We hebben een XC90 T6 Inscription uit 2018. Eerst merkten we dat de bestuurderskant de bestuurder niet koelde, terwijl de passagier nog wel wat koeling kreeg. Toen, een week of zo later, helemaal geen koeling meer. Voor temperatuurverlichting heb ik koelmiddel ingespoten en het werkte een paar weken prima. Nu koelt het weer niet. Dus hoogstwaarschijnlijk een groot lek. Ik heb verschillende berichten gelezen van velen met hetzelfde probleem. Sommige dealers vertellen hen dat het de condensor is, sommige de compressor, sommige zeggen beide of iets anders. Ik besef dat het hele dashboard uit elkaar gehaald moet worden om bij de onderdelen te komen. Ik wil niet voor de gek gehouden worden door de Volvo-dealer, dus ik wilde wat input van jullie met dit probleem, wat heeft jullie dealer in rekening gebracht en welke onderdelen hebben ze vervangen?
Persoonlijk, aangezien velen dit probleem lijken te hebben, zou Volvo het moeten terugroepen of het met korting moeten repareren. Maar aangezien het geen veiligheidskwestie is, zijn ze niet verplicht om een terugroepactie uit te voeren. Het is teleurstellend dat een 4,5 jaar oude auto met 60.000 mijl het aircosysteem moet vervangen. Deze zouden verzegeld moeten zijn en zouden lange tijd geen koelmiddel nodig moeten hebben. Ik denk dat mijn volgende auto een Lexus wordt.
Persoonlijk, aangezien velen dit probleem lijken te hebben, zou Volvo het moeten terugroepen of het met korting moeten repareren. Maar aangezien het geen veiligheidskwestie is, zijn ze niet verplicht om een terugroepactie uit te voeren. Het is teleurstellend dat een 4,5 jaar oude auto met 60.000 mijl het aircosysteem moet vervangen. Deze zouden verzegeld moeten zijn en zouden lange tijd geen koelmiddel nodig moeten hebben. Ik denk dat mijn volgende auto een Lexus wordt.