SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

2007 Volvo XC90 - Vervangingslampen voor de console

11K views 3 replies 3 participants last post by  Stef2018  
#1 ·
Hallo - Sommige knoppen op mijn radio en het dashboard van de klimaatregelingsconsole zijn uitgevallen (geen achtergrondverlichting 's nachts) - met name de knoppen die rood zijn omlijnd op de foto.

Weet iemand welke Volvo-onderdeelnummers werken voor A, B, C en D?

Ik ben er vrij zeker van dat Volvo-onderdeelnummer 9148908 correct is voor A en B. Ik heb geen idee van de lampen C en D. Laat het me weten...bedankt!

Onderdeel 9148908 --> https://bit.ly/2RWWh69

Image

#2 ·
Ik kan je de onderdeelnummers niet geven (een Volvo-dealer zou dat wel moeten kunnen), maar je hebt alleen wat neo wedge T3- en T4-lampen nodig. De stereo gebruikt 10 T3-lampen, de klimaatregeling gebruikt 6 T4-lampen en de optieknoppen aan de onderkant gebruiken T3. Het lijkt erop dat je 3 T3's en 1 T4 nodig hebt, maar ik zou aanraden ze allemaal te vervangen als je toch bezig bent. De lampen hebben gekleurde afdekkingen die je kunt overzetten op de nieuwe. Werk ze er voorzichtig van onderaf af en pas op dat je ze niet scheurt.

Als alternatief kun je LED-vervangingen kopen. Ik heb ze geprobeerd, maar ze waren veel te fel en pasten niet bij de kleur van de andere lampen. Als je die route kiest, is eBay een optie, maar geen garanties over hoe lang ze meegaan. Persoonlijk heb ik geweldig succes gehad met superbrightleds.com

Succes!