SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

2006 volvo s60 2.5t 75k mijl, wat denken jullie?

5.9K views 4 replies 3 participants last post by  DaVinci  
#1 ·
Hallo allemaal, ik heb nog nooit een Volvo gehad. Ik heb gekeken naar een 2006 s60 2.5t fwd met 75k mijl. Mijn vragen zijn: hoe betrouwbaar zijn deze auto's voor elk type rijgedrag? Ik heb momenteel geen auto, dus dit wordt mijn rit naar het werk, de winkels, vrienden, soms cruisen, de gebruikelijke dingen in het leven. Ik hoor ook dat deze auto's redelijk goed zijn als het gaat om mods. Welke mods zijn, denk ik, "veilig" zonder dingen in de motor te hoeven vervangen? Ik heb geen idee welke mods mensen meestal aan deze auto's doen en welke winst je krijgt. Alle info wordt zeer gewaardeerd!

#3 ·
Hallo, je bericht krijgt mogelijk meer reacties als het in het '01-'10 S60 Forum stond. Ik zal proberen je vragen te beantwoorden. Deze auto's zijn vrij betrouwbaar, maar realiseer je dat een '06 nu 13 jaar oud is, dus hoewel hij weinig kilometers heeft, zijn er veel onderhoudsitems die inmiddels aangepakt hadden moeten worden als de vorige eigenaar het niet gedaan heeft. Rubbers riemen en bussen gaan kapot, of de auto nu wel of niet wordt gereden of gewoon in een garage staat. Service- en onderhoudsgegevens zijn belangrijk. Het helpt ook als je handig bent en het meeste werk zelf kunt doen. Het uitbesteden van het werk aan de dealer of een onafhankelijke monteur wordt al snel duur.

Wat betreft mods, het belangrijkste is om de auto naar fase nul te brengen voordat je aanpassingen gaat doen. Als dat eenmaal is gebeurd, zijn de populairste mods een ECU-tune, samen met verbeterde wielen, banden, ophanging en uitlaat, als dat dingen zijn die je interesseren. Succes ermee.

#4 ·
Voor een oude auto moet je er eerst voor zorgen dat hij in goede staat verkeert. Motor en transmissie moeten regelmatig worden onderhouden en soepel lopen. Bij auto's met een lage kilometerstand zijn de lage versnellingen meestal meer gebruikt dan de hoge versnellingen. Let dus op het schakelen.

De kosten van andere reguliere zaken zoals remmen en banden kunnen ook hoog lijken voor een oude auto.

Airconditioning, radiator en startmotor zijn andere dingen die in een paar jaar gerepareerd moeten worden. Geen groot probleem, maar het zal je wel lastig vallen.

Natuurlijk kan de auto nog de helft van zijn leven hebben. Ik rijd nog steeds elke dag met mijn 2000 V70 met 232.000 mijl.

#5 ·
😃 Bedankt jongens! Ik zal het verder bekijken en kijken wat ermee is gedaan en hoe goed het is onderhouden. Ik weet dat het een Europese auto is en dat de onderdelen niet de goedkoopste zullen zijn, maar ik ben redelijk goed in het repareren en vervangen van spullen. Ik had een 01 Mustang GT en het enige wat ik niet zelf heb gedaan was de koppeling, omdat ik niets had om de auto omhoog te brengen. Bedankt voor de info!