SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

07 S40 2.4i Distributieriem en waterpomp vervangingsgids met foto's

109K views 24 replies 17 participants last post by  tdento03  
#1 ·
Ik heb onlangs mijn distributieriem vervangen op mijn S40 en wilde een handleiding voor iedereen maken na alle hulp die ik heb gekregen. Speciale dank aan Shadowlord voor de originele handleiding die ik als referentie heb gebruikt. Ik wilde deze handleiding als aanvulling op die van hem maken voor mensen zoals ik die nieuw zijn en veel vragen hebben. Bedankt aan iedereen die mijn vragen onderweg heeft beantwoord.

De hele klus duurde ongeveer een week:facepalm:, maar 2 dagen daarvan besteedde ik aan het spelen van starcraft 2, en nog eens 2 dagen aan het halen van gereedschap en het wachten op een pakking die ik kapot had gemaakt. Ik heb er alle vertrouwen in dat ik dit in een dag zou kunnen doen als ik het opnieuw zou doen. Ik ben geen monteur, in feite was dit ook de eerste keer dat ik bougies heb vervangen of iets zo ingewikkelds heb gedaan, maar ik was elektricien voordat ik terug naar school ging, dus ik weet de weg met gereedschap.

Voel je vrij om aan het einde correcties aan te brengen als je iets ziet dat verkeerd was of gemakkelijker had kunnen worden gedaan.

Breek de wielmoeren zodat ze gemakkelijk te verwijderen zijn en krik de auto vervolgens veilig op en plaats hem op assteunen, waarbij je ervoor zorgt dat je de wielen blokkeert.

Begin met het volgen van deze gids om de bougies te verwijderen. Dit is niet nodig, maar het maakt het veel gemakkelijker om de motor te draaien en de timingmarkeringen uit te lijnen, omdat je niet tegen compressie vecht.

Als je ook de waterpomp vervangt, tap dan de koelvloeistof af. Dit doe je door de rode kraan aan de onderkant van de radiator los te draaien. Verwijder het reservoir van de waterpomp door recht omhoog te trekken en zet het opzij met een tie-wrap.

Image