2012 XC90 FWD 80K mijl. Deze auto is een dagelijkse bestuurder …lichte taak… school...werk… thuis. Ik wil de ophanging upgraden. Wat is het verschil tussen Bilstein HD en Touring klasse schokdempers? Welke andere ophangingsupgrades heb ik nodig?
Ik was ooit zo, toen mijn tijd waardevoller werd dan mijn geld en ik terugging naar alleen OE voor ophangingsonderdelen (gebruik nog steeds Bosch en Denso, etc. voor niet-stressvolle mechanische onderdelen).Ik ga het sterk oneens zijn met alleen Volvo blue box-onderdelen. Volvo maakt zijn eigen ophangingsonderdelen niet. Je kunt hetzelfde onderdeel van de originele fabrikant kopen voor aanzienlijk minder geld....
Ik heb precies hetzelfde gedaan. Mijn Meyle Hd draagarmbus ging maar 2 jaar mee. Ik kocht de lemforder-bussen en bracht het naar mijn lokale garage om de draagarmen eruit te laten halen en de nieuwe bussen erin te laten persen. Hij deed al het werk en rekende me $180.Na een aantal problemen met de draagarmen/bussen te hebben gehad, heb ik uiteindelijk Lemforder-bussen gekregen en deze in de originele Volvo-armen laten persen. Mijn garage rekende me $60. De bussen zijn te vinden op FCPEuro voor $65 +/-. Het is een beetje een lastige klus, maar niet verschrikkelijk met de juiste gereedschappen. Een extra paar handen is enorm handig, vooral bij het proberen de kogelgewricht terug in de draagarm te krijgen. Dat is het ergste deel van de klus.
Volgende op mijn lijst, en onderdelen zijn besteld: binnenste en buitenste stuurstangen. Daarna zijn de enige items die uiteindelijk in de voorkant vervangen moeten worden de veerpoot en bijbehorende hardware. Uiteindelijk: subframe bussen en motorsteunen. Niets daarvan lijkt verschrikkelijk, dus geen haast.
Oh, de mijne had 170.000 originele mijlen toen er tekenen waren van problemen met draagarmbussen en kogelgewrichten. Geen van beide was volledig defect. Hetzelfde voor de stuurstangen. Ze moeten vervangen worden, maar zijn nog niet defect. Ik hoop die klus op zondag te kunnen klaren. De onderdelen van FCP (gisteren besteld met gratis verzending) zullen hier vrijdag zijn.