SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

XC90 Rembekrachtiger Afdichting Reparatie?

8.7K views 8 replies 4 participants last post by  Orange  
#1 ·
Hallo, ik plaats dit van het andere forum: Ik heb momenteel een ATE Booster besteld voor mijn 2006 2.5T. Hij maakt dat gierende luchtgeluid wanneer het pedaal wordt ingedrukt en de vacuümpomp draait veel (schakelaar is in orde). Hoe dan ook, mijn 2004 2.5T heeft dit ook en de 2003 daarvoor had dit ook. Het lijkt erop dat dit een veelvoorkomend probleem is. Op zoek naar een doe-het-zelf-handleiding voor het vervangen van de booster, kwam ik deze video tegen over het vervangen van de afdichting:
Hij beveelt deze URO vervangende afdichtingskit aan (ik weet het, ik weet het, URO): 0014300708S https://www.autohausaz.com/pn/0014300708S Hier is de video van URO:
Een beetje grappig in de opmerkingen dat URO geen Volvo-montage heeft; maar eerlijk gezegd; ze hebben deze afdichting ontwikkeld voor de Mercedes-markt. Er is geen geverifieerde montage voor de XC90 hierop, maar het lijkt op alle andere P2 Volvo's te passen. Opgemerkt dat de firewall-pakking hetzelfde is voor alle andere P2-auto's en de XC90; Ik denk dat het allemaal dezelfde Booster is, alleen met verschillende staaflengte etc. Ik denk dat ik dit misschien ga proberen, misschien op de 2004 later, misschien op de 2006 in de volgende week of zo als ik me genoeg heb opgewonden over het moeten kopen van een nieuwe booster om zo'n zinloze reden als een zwakke afdichting. Heeft iemand dit gedaan? Enige gedachten? Bedankt * Ik heb de VIDA-procedure, maar ook, als iemand een goede, real-world doe-het-zelf-handleiding kent voor het vervangen van de rembooster of opmerkingen over mogelijke valkuilen of technieken om de klus gemakkelijker te maken; voel je vrij om ze hier te plaatsen.

#2 · (Edited)
Het is dezelfde booster die Volvo gebruikte (ATE), als die van Mercedes. ATE is een Europese onderdelenfabrikant, dus ze hebben deze onderdelen in verschillende Europese auto's geplaatst (ik denk ook in VW). Als de pomp veel draait, lijkt het inderdaad op een vacuümlek. Kijk misschien ook waar de slang de booster binnengaat (motorruimte). Kijk misschien of je zwarte vegen op die witte buis ziet (moet eerst de grijze 'accordeon'-afdekking verwijderen). Volg misschien ook alle slangen van de schakelaar naar het inlaatspruitstuk, de pomp, kijk of alles goed vastzit. Bekijk ook de pedaalsensorschakelaar bij de booster (de zwarte cilinder die in de motorruimte aan de booster is bevestigd), deze heeft een afdichting. Wat de klus betreft, zou ik proberen de hele booster op een XC90 te vervangen - omdat de klus met alleen de afdichting erg lastig kan zijn. Er moet voldoende ruimte zijn om de booster te verwijderen en je weet dat de hele unit nieuw is. Wees voorzichtig met de lastige schakelaar bij het rempedaal - ik denk dat ik een paar video's heb met deze reparaties op S60

#4 · (Edited)
Het is dezelfde booster die Volvo gebruikte (ATE), als die van Mercedes. ATE is een Europese onderdelenfabrikant, dus ze plaatsen deze onderdelen in verschillende Europese auto's (ik denk ook in VW). Als de pomp veel draait, lijkt het inderdaad op een vacuümlek. Misschien ook kijken waar de slang de booster binnengaat (motorruimte). Kijk misschien of je zwarte vegen op die witte buis ziet (moet eerst de grijze 'accordeon'-afdekking verwijderen). Misschien ook alle slangen volgen van de schakelaar naar de inlaat, pomp, kijk of alles vastzit. Bekijk ook de pedaalsensorschakelaar bij de booster (de zwarte cilinder die in de motorruimte aan de booster is bevestigd), deze heeft een afdichting. Wat betreft de klus, ik zou proberen de hele booster te vervangen op een XC90 - omdat de afdichting alleen erg lastig kan zijn. Er moet genoeg ruimte zijn om de booster te verwijderen en je weet dat de hele unit nieuw is. Voorzichtig met de lastige schakelaar bij het rempedaal - ik denk dat ik een paar video's heb met deze reparaties op S60
Bedankt Orange, dat is een nuttige video. Ik heb de reparatieafdichting besteld, dus ik hoop dat deze de juiste maat heeft. Ik merkte in Europa dat er ook een poly-afdichting beschikbaar is. Ik hoor geen lek als de auto rijdt, maar er is eerder een "uitstromen" van lucht als het rempedaal wordt ingedrukt. Ja, er zit de zwarte veeg op de witte buis. Ik vervang de booster volgende week door een nieuwe ATE-unit op mijn 2006 nadat ik het onderdeel heb ontvangen. Ik zal dan proberen de afdichting van de 2006 booster te vervangen en deze later over te zetten naar mijn 2004; die ook vervangen moet worden voor hetzelfde probleem. Ik heb tenminste de optie en de mogelijkheid om de kosten te delen. Hopelijk werkt deze reparatie en ook mijn vervanging met de nieuwe unit. Ik vind het gewoon vervelend om de hele booster te moeten vervangen als de interne onderdelen in orde lijken.

#5 · (Edited)
geweldig onderhoudsitem... wist het nooit!
Ja, ik denk dat dit een goed onderhoudsitem zou zijn om de afdichting en de buis met siliconenvet te smeren. Lange interval om zeker te zijn; maar ik vraag me af of het falen van de afdichting te wijten is aan het uiteindelijk uitdrogen van het vet. Eigenlijk had ik dit probleem een paar jaar geleden ook op een W210 E-Klasse Mercedes, dus voor mij lijkt dit anekdotisch een zwak punt te zijn in hun lijn.

#6 ·
Voor de hoeveelheid moeite om de booster te reviseren, zou ik me niet druk maken om de URO-afdichting. Toegegeven, mijn ervaring is met de vroege T6-modellen, en het was een behoorlijk vervelende klus om te doen. De boekentijd van de Volvo-dealer is hiervoor 6 uur.

Een truc die je kunt doen, is om de hoofdcilinder gewoon "naar voren" te draaien en de harde leidingen een beetje te buigen. Dit bespaart je een flinke hoeveelheid tijd.

Je hebt een paar lange verlengstukken (10"?) met een wiebel nodig om langs de pedalen te komen om bij de vier moeren te komen die de booster aan de auto bevestigen.

-Ryan

#7 ·
Voor de hoeveelheid moeite om de booster te verwijderen en te vervangen, zou ik me niet druk maken om de URO-afdichting. Toegegeven, mijn ervaring is met de vroege T6-modellen, en het was een behoorlijk vervelende klus om te doen. De boekentijd van de Volvo-dealer is hiervoor 6 uur.

Een truc die je kunt doen, is om de hoofdcilinder gewoon "naar voren" te draaien en de harde leidingen een beetje te buigen. Dit bespaart je een flinke hoeveelheid tijd.

Je hebt een paar lange verlengstukken (10"?) met een wobble nodig om om de pedalen heen te komen om bij de vier moeren te komen die de booster aan de auto bevestigen.

-Ryan
Ja, de R&R op de 2006 zal waarschijnlijk informeren of ik door wil gaan met het installeren van de opnieuw afgedichte booster op de 2004 of door wil gaan met een nieuwe eenheid; maar ik denk niet dat het een vreselijke klus zal zijn op de 2.5T.