Hallo, ik plaats dit van het andere forum: Ik heb momenteel een ATE Booster besteld voor mijn 2006 2.5T. Hij maakt dat gierende luchtgeluid wanneer het pedaal wordt ingedrukt en de vacuümpomp draait veel (schakelaar is in orde). Hoe dan ook, mijn 2004 2.5T heeft dit ook en de 2003 daarvoor had dit ook. Het lijkt erop dat dit een veelvoorkomend probleem is. Op zoek naar een doe-het-zelf-handleiding voor het vervangen van de booster, kwam ik deze video tegen over het vervangen van de afdichting:
Hij beveelt deze URO vervangende afdichtingskit aan (ik weet het, ik weet het, URO): 0014300708S https://www.autohausaz.com/pn/0014300708S Hier is de video van URO:
Een beetje grappig in de opmerkingen dat URO geen Volvo-montage heeft; maar eerlijk gezegd; ze hebben deze afdichting ontwikkeld voor de Mercedes-markt. Er is geen geverifieerde montage voor de XC90 hierop, maar het lijkt op alle andere P2 Volvo's te passen. Opgemerkt dat de firewall-pakking hetzelfde is voor alle andere P2-auto's en de XC90; Ik denk dat het allemaal dezelfde Booster is, alleen met verschillende staaflengte etc. Ik denk dat ik dit misschien ga proberen, misschien op de 2004 later, misschien op de 2006 in de volgende week of zo als ik me genoeg heb opgewonden over het moeten kopen van een nieuwe booster om zo'n zinloze reden als een zwakke afdichting. Heeft iemand dit gedaan? Enige gedachten? Bedankt * Ik heb de VIDA-procedure, maar ook, als iemand een goede, real-world doe-het-zelf-handleiding kent voor het vervangen van de rembooster of opmerkingen over mogelijke valkuilen of technieken om de klus gemakkelijker te maken; voel je vrij om ze hier te plaatsen.