Deze zijn fantastisch, wou dat ik ze op de mijne had.
Dat is correct.2020 XC60 Polestar Engineered XC60 gebruikt Akebono, de 2020 S60 en V60 Polestar Engineered modellen gebruiken Brembo. Beide vergelijkbare 6-zuiger remklauw met 14,6" rotor.
Waar was dit?Voor een media-evenement voor het modeljaar 2020 in Canada reden we op een landingsbaan om de handling en het remmen van de XC60 P* te testen. De Akebono-opstelling presteerde uitstekend. Volvo had deze precies goed afgesteld voor de XC60.
![]()
Zou je de fabrikant en product-ID willen delen?Telkens wanneer u uw remmen vervangt, moet u zich ervan bewust zijn hoe die veranderingen de algehele remwerking en het gevoel van de auto zullen beïnvloeden. Aan de XC90-kant van de omheining kon een collega een Brembo-achtige voorkant met een tweedelige rotor bemachtigen voor ongeveer $ 2500 voor onderdelen. Hij liet de achterkant met rust. Ik begrijp dat de ingenieurs in onze voertuigen ervoor kiezen om de achterremmen te gebruiken op een manier om te voorkomen dat de auto naar voren duikt tijdens het remmen. Dit is een van de redenen waarom de achterste remblokken sneller slijten. Ik weet niet zeker hoe dit dat gedrag beïnvloedt. Op mijn Acura NSX 2001 koos ik ervoor om voor aftermarket Racing Brakes te gaan. Ze gebruikten dezelfde remklauwen, maar veranderden de rotoren in tweedelige ijzeren buitenhoeden en aluminium binnenkanten. Hierdoor bleef de remverdeling hetzelfde, omdat ik de rotoren en niet de remklauwen verving. Ik vulde de wielen op met de grotere rotoren en ze zagen er goed uit en stopten ook goed. Voor gebruik op het circuit hielp het overstappen op een andere remvoering ook bij een fading-probleem. De Racing Brake-opstelling werd geleverd met ijzeren verlengingen om de grotere rotoren mogelijk te maken. Ik probeerde die route met mijn XC90 T8. Racing Brake had echter beperkte middelen en vond de markt niet levensvatbaar (niet veel Volvo-rijdende enthousiastelingen), dus ze waren niet bereid om een ​​nieuwe extensie te creëren. Ze hadden de tweedelige rotor kunnen nemen van wat ze al op voorraad hadden. Dus ik eindigde met het kopen van kruisgeboorde en sleufrotoren van een aftermarket-outfit en installeerde ze op de auto. Kostte waarschijnlijk ongeveer $ 500 voor onderdelen.
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik heb de Ohlins-dempers in Australië gecost...$AU20k via de dealer, de helft daarvan via Viva, inclusief wisselkoersen, belastingen en vracht. Dus onwaarschijnlijk minder via het dealernetwerk.Kwam dit PE-remkit tegen:
![]()
Genuine Volvo Front Brake Kit, XC60 Polestar MY2018+
ViVA Performance specializes in performance and maintenance car parts and accessories for Volvo, Polestar and European vehicleswww.vivaperformance.com
Zou het goedkoper zijn via een dealer? Op welk moment adviseert Volvo de remmen te vervangen? Zou het zinvol zijn om te vervangen door PE-remmen als upgrade?
Trouwens, de kit zegt dat 21 inch wielen vereist zijn.
Is dit al door iemand gedaan?
Deze zijn fantastisch, ik wou dat ik deze op de mijne had.
![]()
Ja, dat zag ik, maar het is een hoop $$$![]()
Genuine Volvo Front Brake Kit, XC60 Polestar MY2018+
ViVA Performance specializes in performance and maintenance car parts and accessories for Volvo, Polestar and European vehicleswww.vivaperformance.com
Ik zou het niet zonder de stofbescherming gebruiken. Misschien gewoon wachten op de ontbrekende onderdelen. Het kan niet zo lang duren.Dus ik heb de sprong gewaagd en de polestar-remmen hier besteld:
Volvo Brake Upgrade Kit - Genuine Volvo 36010539KT
Volvo Brake Upgrade Kit - Genuine Volvo 36010539KTwww.fcpeuro.com
Ze sturen me een e-mail dat de remstofschermen en de hydraulische hardwarekit niet op voorraad zijn, dus ze verzenden de rest van de onderdelen en crediteren me voor de ontbrekende items. Denk je dat ik het gewoon moet annuleren of kun je remmen gebruiken zonder stofschermen?