SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

Winterwielset voor v60?

11K views 39 replies 12 participants last post by  chinese_ys  
#1 ·
Een gloednieuwe 2020 Volvo v60 T6-eigenaar hier uit Canada... op zoek naar winterbanden/sneeuwbanden. Vraag me af of iemand ervaring heeft met de Volvo winterwielsets? Wordt aanbevolen om gewoon de Volvo winterwielset te kopen (functionaliteit, kwaliteit en kostenperspectief), link hieronder of online te winkelen voor oem-velgen en banden afzonderlijk (bespaar wat $$$)? Ik zou waarschijnlijk de voorkeur geven aan

#2 ·
Voor kwaliteit en gemak...dit zou prima moeten zijn. Het past en er is niets mis met de X-Ice banden. De prijs is het grotere onbekende over wat de echte kosten zijn.

Ik heb nog geen redelijk geprijsde set OE 18” velgen voor mijn V60 kunnen vinden. Dus erg benieuwd of anderen hier hun prijservaringen delen.

#3 ·
Voor kwaliteit en gemak....dit zou prima moeten zijn. Het past en er is niets mis met de X-Ice banden. De prijs is de grotere onbekende over wat de echte kosten zijn.

Ik heb nog geen redelijk geprijsde set OE 18" velgen voor mijn V60 kunnen vinden. Dus erg benieuwd of anderen hier zullen reageren over prijs ervaringen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bedankt! Vraag me af welke velgen en banden je tot nu toe voor v60 hebt?

#4 ·
Als je vraagt wat ik vandaag heb... 19” OE velgen met Pirelli P-Zero AS. De standaard spullen voor de US V60. Ze zullen prima “werken” voor de basis wintertaken waar ik woon. We krijgen hier niet zoveel sneeuw. Meestal is het meer dan 80% van de tijd sneeuwvrij.
Ik had goede winterbanden op mijn vorige auto en het was geweldig om het verschil in handling in sneeuw en ijs te zien. Ik ben ook bang voor 19” velgen tijdens het waardeloze winterseizoen.
Er is hier een andere thread van de afgelopen maand of twee die gaat over winterbanden en velgen en die wat info heeft.

#5 ·
Volvo heeft 19-inch sneeuwbanden op mijn auto gezet toen ik hem kocht, omdat ik op een bergweg rijd waar sneeuwbanden een must zijn en ik ze niet zonder had gekocht. Uiteindelijk heb ik 19-inch winterwielen met directe pasvorm gekocht voor $ 800 CDN. Over het algemeen tevreden, hoewel ik de voorkeur had gegeven aan een 18-inch pakket.

#6 ·
Ik heb net dezelfde oefening gedaan. Er zijn CDN-retailers die een originele 18" velg kunnen leveren op dezelfde Michelin X Ice Snows, voor ongeveer 65% van de vraag van Volvo.

Volvo heeft 19" sneeuwbanden op mijn auto gezet toen ik hem kocht, omdat ik op een bergweg rijd waar sneeuwbanden een must zijn en ik ze niet zonder zou hebben gekocht. Uiteindelijk heb ik 19" winterwielen met directe pasvorm gekocht voor $800 CDN. Over het algemeen tevreden, hoewel ik de voorkeur had gegeven aan een 18" pakket.
Cool, heb je ook 19 inch velgen voor de winter gekregen of alleen winterbanden?
Dus de Volvo winterwielset is in wezen te duur? Indien mogelijk, een link om die retailers te vinden?

#7 ·
Ze hebben 19" winterbanden gemonteerd zodat ik met mijn All Seasons in de kofferbak naar huis kon rijden. Ik dacht erover om de winterbanden te verkopen en een 18" set te kopen via Volvo of een andere leverancier, vandaar dat ik die info ontdekte. Uiteindelijk besloten om de 19" winterbanden die ze me gaven gewoon te houden, maar ze op een winterwiel te zetten.

Hier is de link waar ik de offerte voor het 18" pakket heb gekregen en een paar foto's van mijn huidige set-up.

Succes!

#12 ·
Ik had geluk op EBay en kreeg een set 19-inch velgen voor $600, als ik me goed herinner. Ze waren niet perfect, maar over het algemeen in goede staat. Je moet gewoon geduldig zijn, want de prijzen variëren enorm. Er zijn verkopers die $300 per wiel vragen. Je kunt een zoekopdracht instellen en een e-mail ontvangen wanneer er nieuwe overeenkomende items worden geplaatst.

#14 ·
Ik had geluk op EBay en kreeg een set 19-inch velgen voor $600, als ik me goed herinner. Ze waren niet perfect, maar over het algemeen in prima staat. Je moet gewoon geduldig zijn, want de prijzen variëren enorm, er zijn verkopers die $300 per wiel vragen. Je kunt een zoekopdracht instellen en een e-mail ontvangen wanneer er nieuwe bijpassende items worden geplaatst.
Er zijn een paar goede deals, maar helaas kunnen we door verzendkosten en een gebrek aan voorraad in Canada niet dezelfde deals krijgen als in de VS.

#13 ·
Ik haal morgen mijn 2020 V60 T6 op. Het winterbandenpakket van de dealer met Michelin X-ice en OEM 18-inch velgen was $2899 + belasting. Werkt zeker, maar prijzig voor velgen die toch wel door het strooizout verpest worden. Ik heb ervoor gekozen om Touren TF03 lichtmetalen velgen te kopen bij Quattro Tire ($559 + belasting) en Continental Winter Contact Si Plus banden bij Canadian Tire ($690 + belasting in de aanbieding). Nadat ik een lokale garage de banden op de velgen heb laten monteren, ben ik klaar voor een totaalbedrag van $1500 (inclusief belasting).

#15 ·
Ik kon iemand in mijn buurt vinden die OEM port take off velgen voor mijn V90 voor een redelijke prijs verkoopt. Kijk eens op eBay of je iemand kunt vinden die OEM-wielen verkoopt, want dit garandeert dat ze passen en, naar mijn mening, over het algemeen van betere kwaliteit zijn dan aftermarket-wielen. Tussen velgen en banden zat ik op ongeveer $ 1500 met Nokian Hakkas voor banden. De velgen alleen, als ik ze bij een dealer had gekocht, zouden ongeveer $ 2.000 plus nog eens ~$ 1.000 voor banden hebben gekost. Dus mijn setup kostte ongeveer de helft van wat de dealer me zou hebben gekost.

Voor mensen in de VS heb ik mijn velgen gekregen van Nick bij Re-Volv in Oxford, MA. Hij verzendt, dus het is de moeite waard om contact met hem op te nemen om te zien of hij nu iets voor de V60's heeft of in de toekomst zal hebben.

• Like
Reactions: adrianmtl
#16 ·
Ik ging met de winterbandenset (18" X-Ice banden en velgen) van de dealer voor mijn V60 uit 2015. Het is zeker beter om smallere banden te hebben voor de winter. Mijn zomerbanden zijn 19" op andere velgen. De tractie en het rijgedrag zijn zeer goed. Ook, als je geen ruimte thuis hebt, kan de dealer de banden voor het seizoen opslaan tegen een nominale vergoeding, hoewel ik deze service niet nodig heb.

#17 ·
Smalle winterbanden zijn "over het algemeen" een voordeel voor degenen die zich het grootste deel van de tijd in de sneeuw bevinden. Degenen onder ons die vaker op droog/nat wegdek rijden, zullen geen voordeel ondervinden van smalle banden. Ik herinner me niet hoe het rijden op ijs wordt beĂŻnvloed door de breedte.

#18 ·
Er is eigenlijk een specifiek onderdeelnummer voor take-offs. Bijvoorbeeld, 8640903 is voor de 18" V60 CC take-offs. Ik kon een onderdeelzoek doen en ze voor 800 verzonden krijgen. Misschien kan iemand de andere onderdeelnummers invullen.

#19 ·
Er is eigenlijk een specifiek onderdeelnummer voor take-offs. Bijvoorbeeld, 8640903 is voor de 18" V60 CC take-offs. Ik kon een onderdeelzoek doen en ze voor 800 verzonden krijgen. Misschien kan iemand de andere onderdeelnummers invullen.
Ik denk dat ik hier de onderdeelnummers heb gevonden. https://pictures.dealer.com/portlandvolvovcna/286261e80a0e09a740e4ce7860e18fe2.pdf

Hoe komen deze prijzen tot stand? Zijn dit dezelfde kits die ongeveer $ 2.000 kosten bij het bestellen?

#29 ·
LM zijn winterbanden voor prestaties in Bridgestone-taal versus WS, die zonder noppen zijn.
Hoe bevallen ze je? Ze lijken in 2009 te zijn uitgebracht, dus al een hele tijd geleden.

KrzyĹ›
deze zijn een paar jaar oud van de oude Audi van mijn broer. Ik kon vorige week in 5 cm sneeuw spelen en ze waren geweldig! Ze zijn een beetje hobbelig op de snelweg, maar daar ben ik aan gewend met alle winterbanden. Ik rijd geen 130+ km/u, dus ze voldoen aan mijn behoeften om de 3 kinderen naar trainingen en de kinderopvang te brengen.

#30 ·
  • Touren TF03 (18x8, et40) - $508 van Quattro Tire
  • Continental Winter Contact Si Plus (235/45R18) - $690 van Canadian Tire met de korting van een bevriende medewerker van het hoofdkantoor
  • $72 om een lokale winkel de banden op de velgen te laten monteren en balanceren

$1270 + belasting alles inbegrepen

115960

115962

115964

#32 ·
#33 ·
Ik heb net een set Cooper winterbanden besteld bij 4tires.ca met 18" staal. Bezorgdheid over de omgang van legeringen met zouten...

zal zien hoe de set uitpakt.
Ik denk dat ik naar deze stalen velgoptie heb gekeken. Waren ze 18x7.5 et40? Ik was bang dat een smallere velg met een vergelijkbare offset als de fabriek de wielen te ver in de wielkast zou laten lijken. Voor winterse omstandigheden is dit waarschijnlijk geen slechte zaak, omdat het de hoeveelheid vuil op het plaatwerk zou verminderen. Plaats een paar foto's als je ze hebt gemonteerd!