SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

Waar sluit je startkabels aan?

2.7K views 12 replies 11 participants last post by  n23  
#1 ·
Dus, nadat ik net iemand geholpen had met startkabels, was ik benieuwd waar jullie startkabels op aansluiten. Ik probeerde het punt voorin onder de motorkap en hoewel er een vonk was, was er net niet genoeg stroom om hun auto te starten. Ik moest naar de accu achterin. Gebruiken jullie de voorkant en werkt het voor jullie, of gebruiken jullie gewoon de accu achterin?

#3 ·
Ik spring direct van de batterij
NOOIT
Je kunt de elektronica van de auto frituren. Waarom denk je dat ze een startbooster maken voor hun gezondheid en om meer geld uit te geven???!!!
Onder de motorkap moet het goed zijn, zorg gewoon voor een sterke verbinding.
De pluspool op de + plug en dan de aarde aansluiten op de bovenkant van de veerpoot, werkt altijd

#5 ·
Mijn verbinding onder de motorkap werkte laatst prima. Geaard op een van de bouten van de veerpoot.

#7 ·
Is de positieve pool onder de motorkap niet rechtstreeks verbonden met de batterij, evenals elke aarde met het chassis?

Kan iemand uitleggen waarom het een verschil maakt in termen van elektronische veiligheid?

#8 ·
Goede vraag. De veiligheidsfactor waarover ik heb gelezen, is het weghouden van vonken uit de buurt van het batterijgebied om ontsteking van waterstofgas dat uit de batterij komt, te voorkomen.

#9 ·
Dus, nadat ik net iemand had overbrugd, was ik benieuwd waar jullie startkabels op aansluiten. Ik probeerde het voorste punt onder de motorkap en met een vonk was er gewoon niet genoeg stroom om hun auto te starten. Ik moest naar de accu achterin. Gebruiken jullie de voorkant en werkt het voor jullie, of gebruiken jullie gewoon de accu achterin?
Dynamo's laden pas op bij 1200 - 1300 RPM. Ik gok dat je ofwel geen beetje gas hebt gegeven om op te laden, of dat je hem net hebt aangesloten en meteen de andere auto wilde starten.

Ik heb een paar auto's moeten overbruggen en onder de motorkap heeft het elke keer prima gewerkt. Er zijn 3 chassis-aansluitingen in de buurt van de pluspool aan de bestuurderskant. Dit is de plek om op aan te sluiten.

#10 ·
Dynamo's laden pas op bij 1200 - 1300 RPM. Ik gok dat je er geen beetje gas bij hebt gegeven om op te laden of dat je hem net hebt aangesloten en meteen de andere auto wilde starten.

Ik heb al een paar auto's moeten overbruggen en onder de motorkap heeft het elke keer prima gewerkt. Er zijn 3 chassis-aansluitingen in de buurt van de pluspool aan de bestuurderskant. Dit is de plek om aan te sluiten.
Ik had de auto rond de 4k RPM, ik denk dat mijn startkabels gewoon geen goede verbinding willen maken met die pluspool achter de zekeringkast.

#11 ·
Het kan een paar redenen hebben gehad waarom het de eerste keer niet werkte.
Slechte verbinding aan beide uiteinden van de kabels.
Goedkope startkabels met dunne draad.

Als je je auto gebruikt om iemand te starten, doe het dan zonder dat je auto draait. Dit houdt de meeste elektronica in je auto uitgeschakeld. Als je batterij hier niet tegen kan, help dan iemand anders te vinden om ze te starten.
Mijn eerste keuze zou een externe startaccu zijn voordat ik de elektronica van mijn auto riskeer.

#13 ·
Ik gebruik de batterij niet omdat deze zich onder een afdekking onder een deur in de kofferbak bevindt. Als alternatief doe ik de motorkap open en hij zit er zo ongeveer. Het is niet lui, het is efficiënt!