SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

Wielcompatibiliteit met andere Volvo-modellen

14K views 10 replies 6 participants last post by  Parts @ Boston Volvo  
#1 ·
Hallo allemaal,

Ik heb net mijn banden/wielen geüpgraded met Volvo Medusa 18's en Toyo TR1 banden. De wielen waren een geweldige deal via Volvo voor $152 per stuk met $200 korting. Man, wat een verschil met de standaard 16's met de Michelins ... Volgende komt de ophanging en stabilisatorstang (zodra ik de fondsen heb aangevuld).
Image

Hoe dan ook ...

Ik probeer de oude 16's te verkopen (http://forums.swedespeed.com/zerothread?id=69754 ) en ik krijg steeds vragen over of ze wel of niet op andere modellen/jaartallen van Volvo passen. Suggesties over hoe ik deze vragen kan beantwoorden? Ik wil deze echt verkopen en weet dat ze uitstekende winterwielen zouden zijn voor iemand die in een besneeuwd gebied woont. Ik weet dat de offset 52,5 mm is en de bandenmaat, maar dat is het dan ook.

Hulp!!!
Image

#3 ·
Re: Wiel compatibiliteit met andere Volvo modellen (markvw3)

Mark,

Ik vermoed dat John je vraag zou kunnen (en misschien wel zou moeten
Image
) beantwoorden. Voor zover ik weet, hebben ze hetzelfde boutpatroon als alle huidige Volvo-auto's, maar passen ze alleen op de nieuwe S40/V50-modellen omdat de naafdiameter anders is. Ik geloof ook dat de eerste generatie S40/V40 een ander boutpatroon gebruikte.

Ik wou dat Volvo een deal als deze zou aanbieden voor een aantal 17" wielen!

#4 ·
Re: Wielcompatibiliteit met andere Volvo-modellen (markvw3)

S60/V70 heeft 48 mm offset, hetzelfde boutpatroon en een vervelend klein verschil in boring. Ik zeg vervelend omdat het zo dun is dat 1010tires.com geen naafcentrische ring heeft die zo dun is. Ik geloof dat de getallen zoiets zijn als 63,36 mm S40/V50 en 64,1 mm S60, maar je kunt een of twee berichten op dit forum controleren voor de details...

#6 ·
Re: Wielcompatibiliteit met andere Volvo-modellen (jackf)

Quote, oorspronkelijk geplaatst door jackf »
...Ik vermoed dat John je vraag zou kunnen (en misschien wel zou moeten) beantwoorden...maar alleen geschikt voor de nieuwe S40/V50-modellen...

Ik kan niet bevestigen dat deze wielen op andere modellen passen. Namens Boston Volvo Village stel ik het bedrijf verantwoordelijk voor wat ik zeg.

Quote, oorspronkelijk geplaatst door dneal »
Weet iemand of de C70-wielen op de S40 "passen"?

Ja, ze passen. Het is in wezen hetzelfde platform.

John Sharisky

#7 ·
John - Begrijp dat de onderdelen in principe uit dezelfde bak komen (d.w.z.: naven), dus ze passen (in tegenstelling tot de problemen met de S60-wielen).

Mijn zorg betreft echt de offset en de breedte. Over het hele spectrum zijn de C70-wielen breder en specificeren ze bredere banden, terwijl ze stuurbegrenzers aanbevelen voor de 18" S40/V50-wielen.

Ik wist niet of ze de offset van de C70-wielen hebben vergroot, of een andere factor, om te compenseren.

Ik zou het haten om met een pimp-look te eindigen, waarbij de wielen 4" uit de spatborden steken.
Image

#8 ·
Re: Wiel compatibiliteit met andere Volvo modellen (markvw3)

Op basis van deze informatie lijkt het erop dat ik potentiële kopers met vragen over compatibiliteit moet doorverwijzen naar hun lokale Volvo-dealer ... Het lijkt er ook op dat er manieren zijn om wielen te laten werken met adapters en spacers, enz. - maar dit is per geval ...

Klinkt dit goed?
Image

#9 ·

Quote, oorspronkelijk geplaatst door markvw3 »
Op basis van deze informatie lijkt het erop dat ik potentiële kopers met vragen over compatibiliteit naar hun lokale Volvo-dealer zal moeten verwijzen ...

Wij zijn een Volvo-dealer.

Mark, u kunt uw potentiële klanten verzekeren dat uw wielen direct passen op een S40 uit 2004.5 of nieuwer, een V50 of een C70 uit 2006 of nieuwer.

We verkopen regelmatig veel Volvo-wielen en raden nooit aan om wielen cross-platform te gebruiken. We kunnen geen enkele verantwoordelijkheid nemen als er iets misgaat als gevolg van een aanbeveling die we hebben gedaan.

Mijn excuses dat ik niet eerder duidelijker was.

John Sharisky

#10 ·

Het lijkt er ook op dat er manieren zijn om wielen te laten werken met adapters en spacers, enz. - maar dit is per geval ...
Spacers werken alleen als de wieloffset hoger is dan die vereist door de auto. De S40/V50 wil zo ongeveer de hoogste offset van elk platform, wat het gebruik van spacers zo goed als uitsluit. Wielen met een lage offset zullen de spatborden positief verlaten, om nog maar te zwijgen van het verstoren van de stuurgeometrie, enz.

Het is mij bekend dat de nieuwe C70 wielen met een lagere offset gebruikt dan de S40/V50, hoewel hij het platform deelt. Niet veel lager, waarschijnlijk niet genoeg om je zorgen over te maken, maar niet hetzelfde. Doe het onderzoek en laat het ons weten!

Tom.

#11 ·
Re: Wielcompatibiliteit met andere Volvo-modellen (tmtalpey)

...Ik wil deze echt verkopen en weet dat ze uitstekende winterwielen zouden zijn voor iemand die in een besneeuwd gebied woont...

Zie hieronder.

Quote, oorspronkelijk geplaatst door tmtalpey »
...Het is mij bekend dat de nieuwe C70 wielen met een lagere offset gebruikt dan de S40/V50, hoewel hij het platform deelt....

Voor een bredere band en een onderscheidende look - ja. Maar dat is alles. Voor de oorspronkelijke bedoeling van deze post (winterbandenwielen) zullen de 16" lichtmetalen velgen van de S40 prima werken op de nieuwere C70. Hier is een detail van de actuele Volvo-winterbandentoepassingstabel. Let op (mijn rode pijlen) hoe Volvo het gebruik van exact hetzelfde stalen wiel met onderdeelnummer aanbeveelt voor de S40, V50 en C70:

Image

De nieuwe C70 vereist geen bredere wielen of wielen met een significant verschillende offset. Het is alleen bedoeld om bredere banden te monteren (meestal met dezelfde waarschuwing op het raam van de bestuurder die de eigenaar vertelt dat de banden regelmatig moeten worden vervangen) en om een andere "look" te hebben op de showroomvloer dan de S40 of V50. Dit is mij bekend, want ik heb gezien dat Volvo precies dit type verschillende en onderscheidende wiel- en bandenmontage heeft gedaan op de 262C, 780 en vroege C70's.

Ik weet zeker dat niemand van ons wil ruziën, we willen allemaal dat de juiste info wordt geplaatst.

John Sharisky

Gewijzigd door Parts @ Boston Volvo om 7:37 uur op 4-12-2006

Gewijzigd door Parts @ Boston Volvo om 7:38 uur op 4-12-2006