SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

Wat te doen met een vastzittende remklauw?

1 reading
16K views 12 replies 8 participants last post by  volvotool  
#1 ·
Benieuwd wat te doen met een vastzittende remklauw? Opties zijn: een set afdichtingen kopen en proberen zelf te reviseren, zoals vroeger. Eerlijk gezegd, ik wil het niet doen... Een andere optie: een nieuwe OEM-set - ik denk dat het te veel $$ is... En de laatste... gereviseerde set van swedishparts.com. Heeft iemand deze geprobeerd? Op de een of andere manier heeft swedishparts verschillende sets met verschillende prijzen (allemaal aftermarket). Zoals $220 per stuk (het is meer $$ dan een nieuwe OEM...) of een andere voor $55 per stuk. Er is statiegeld op elk van deze.

#2 ·
Re: Wat te doen met vastzittende remklauw voor? (Papa_Kirlo)

Je kunt proberen hem te reviseren, ik heb er een paar gedaan.
Het hangt ervan af hoe erg het is en hoe roestig het is

#3 ·
Re: Wat te doen met vastzittende remklauw voor? (JRL)

Een paar maanden geleden begon mijn remklauw aan de voorkant aan de bestuurderskant vast te zitten. De auto was ook toe aan een complete remreparatie, dus ik heb gewoon de remklauwen vervangen die vervangen moesten worden. $100 voor een nieuwe, gereviseerde OEM-remklauw bij Advanced Auto, goedkoper als je hem online bestelt.

Een remklauw reviseren met 200.000 mijl op de teller was het me gewoon niet waard.

En man, mijn auto remt goed met een goede remklauw en nieuwe OEM-remblokken en -schijven.
Image

Volvo weet hoe ze remmen moeten maken, als er verder niets is.

#4 ·
Re: Wat te doen met een vastzittende voorste remklauw? (1999_V70)

Even wachten, even wachten. Een vastzittende remklauw betekent niet meteen dat hij gereviseerd moet worden. Als je een LEKKE remklauw hebt, is dat een ander verhaal. De meeste gemelde problemen met vastzitten zijn te herleiden tot droge of vuile glijpennen, waardoor de remklauw vast komt te zitten en de remblokken aanlopen. Verwijder gewoon de twee remklauw bouten, haal ze uit elkaar, smeer de glijpennen met hoge temperatuur plastilube of moly lube, plaats nieuwe stofhoezen en monteer ze weer.

#5 ·
Re: Wat te doen met vastzittende voorste remklauw? (heavyiron)

Bedankt heavy,

De remklauw lekt absoluut niet. En hij blijft maar af en toe hangen. De auto is de laatste maanden zelden gebruikt en ik denk dat ik het ga proberen...

#6 ·
Ik zou meer doen dan smeren - ik zou ze volledig reinigen met remmenreiniger en ze vervolgens met zeer fijn schuurpapier bewerken voordat ik ze insmeer... doe de pinsleuven op dezelfde manier.

#7 ·
Re: (MadeInJapan)

Is dit toast? Vandaag wat tijd besteed, tenminste de zuiger bewogen. De stofhoes zat op 3/4 van de cilinder, hing zo ongeveer aan de zuiger, dus er is corrosie... Ik kon de stofhoes niet terugplaatsen... Ik wil niet echt een dag besteden aan het restaureren ervan... Wat denken jullie?

Image

Image

#9 ·
Re: (Ignatz)

Zelfs als je het WEER zou KUNNEN laten werken (dat is een hoop roest) is mijn tijd meer waard dan de 50-100 dollar die het gaat kosten om het te laten vervangen. http://********************/smile/emthup.gif

#10 ·
Re: (1999_V70)

Quote, oorspronkelijk geplaatst door 1999_V70 »
Zelfs als je het WEER zou KUNNEN laten werken (dat is veel roest), is mijn tijd waardevoller dan de 50-100 dollar die het gaat kosten om het te laten vervangen. http://********************/smile/emthup.gif

ja, dat is precies wat ik dacht.

#11 ·
Re: (Papa_Kirlo)

Er zou weinig tot geen corrosie moeten zijn onder de groef waar de hoes aan vastzit. Die zuiger is klaar.

Het is mijn ervaring dat het volledig opgebruiken van remblokken leidt tot vastzittende remklauwen. Het lijkt een combinatie te zijn van corrosie en de zuiger die zich aan het uiterste einde van zijn slag bevindt, die het veroorzaakt. Het is te gemakkelijk voor de zuiger om in de boring te kantelen als hij zo ver is uitgeschoven en daar vast te komen zitten.

#12 ·
Re: (Papa_Kirlo)

Het is klaar. Ik heb net beide van mij vervangen die er hetzelfde uitzagen. Rock Auto heeft remklauwen voor ~$40, of ~$65 bij Autozone. Ik koos voor dat laatste, omdat je daar een levenslange garantie op krijgt.

#13 ·
Re: (VolvoKTS)

Het is jammer dat je geen revisieset met nieuwe zuigers kunt kopen, het is zeldzaam dat er iets mis is met de gieting zelf....
Image