Update:
Zelfs na de brandstofbehandeling merkte ik dat de auto nog steeds mislukte bij hogere toerentallen, behalve dat het niet alleen bij hogere toerentallen was. Ik realiseerde me dat bij elke vorm van boost, hij lichtjes zou mislukken, afhankelijk van het percentage gas.
Dus, volledige openbaarmaking, na de eerste storing kocht ik de bobines op eBay van een fabrikant van derden, niet-OEM. Ik begrijp dat veel mensen bedenkingen hebben bij niet-OEM-onderdelen, maar ik kocht ze omdat ik nog nooit problemen heb gehad met onderdelen van derden en ik ook geen OEM kan betalen. Nadat de brandstofbehandeling het probleem niet leek op te lossen, begon ik de bobines van het merk eBay de schuld te geven. Mijn hypothese was dat ze de vonk niet konden leveren die nodig was om de brandstof goed te ontsteken wanneer er boost wordt toegepast. Misschien zijn ze ontworpen en getest voor de 3.2 I6-auto's en niet voor de 3.0T. Omdat ik geen nieuwe OEM kan betalen, kocht ik het op één na beste: gebruikte OEM.
Nadat ik de gebruikte, maar OEM-bobines had geïnstalleerd, ging ik een proefrit maken. Ik reed wat agressief en de auto leek deze keer goed te boosten. De rijervaring leek op hoe de auto was vóór de hele bobine-rommel. 3 minuten later, zware misfire, opnieuw. Deze keer stopte het niet. De auto liep zo slecht dat ik dacht dat ik permanente schade aan de motor had aangericht. Ik draaide ooit een drijfstanglager op de 07 Prius die ik vroeger reed, en mijn S60 klonk en voelde net zo aan. Ik ga terug naar huis, installeer de bobines van het merk eBay opnieuw, de motor loopt weer soepel. Ik kan nu ademen.
Toen besefte ik het. Het deksel van de luchtfilterkast zat zo los dat het luchtfilter bloot lag. Alle schroeven die het op zijn plaats moesten houden, waren beschadigd. Ik ga naar de winkel, zet het deksel van de luchtfilterkast vast met tie-wraps waar de schroeven zouden hebben gezeten; nu zit het vast. Ook heb ik een nieuw luchtfilter geĂŻnstalleerd dat ik al die tijd al wilde plaatsen. Ik ga een stukje rijden, en raad eens? De intermitterende trillingen onder boost zijn nu verdwenen. Om eerlijk te zijn, ik ben nog niet WOT gegaan omdat ik te bang ben dat er iets misgaat. Dat gezegd hebbende, kwart gas, halve gas toepassingen waarbij de auto eerder zou hebben geaarzeld, of mislukt zou zijn als je erin was gebleven, boost de auto nu goed. Toch is het een beetje moeilijk te zeggen, aangezien mijn banden versleten en ongebalanceerd zijn; ik moet nieuwe krijgen voordat ik een definitieve uitspraak kan doen.
Ik ben nog steeds achterdochtig over de bobines van het merk eBay. Ik vertrouw ze nog niet helemaal, maar mijn auto is in ieder geval meer dan goed genoeg om mee te kunnen. Ik ben van plan om later OE-bobines te kopen, maar tot die tijd geloof ik dat ik het probleem met mijn auto heb opgelost. Wat denk je?