SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

Volvo VIP-uitsluitingsplan: dekt het de luchtvering van de XC90?

3.7K views 8 replies 9 participants last post by  CharlesHu  
#1 ·
De uitsluitingslijst vermeldt: "... MacPherson-veerpootpatroon of schokdempers, batterijen,..." Ik vraag me af (toegegeven, achteraf), of de woorden "schokdemper" betekenen dat de luchtveringcomponenten zijn uitgesloten van dekking. Weet iemand dat? Bedankt bij voorbaat.

#3 ·
Hier is hoe Volvo het beschrijft:

Vierhoekige luchtvering biedt superieure niveaus van rijcomfort, handling en wegligging. Een elektronisch gestuurd dempingssysteem genaamd Four-C vervangt traditionele dempers of schokdempers. Dit systeem gebruikt een computergestuurde luchtkamer bij elk wiel die zich constant aanpast aan veranderende wegomstandigheden. De hydraulische eigenschappen van de dempers worden gemeten en gecontroleerd met berekeningen tot 500 keer per seconde voor de best mogelijke rit.
Dus tenzij ze specifiek de veren noemen, denk ik niet dat ze de luchtveer zouden kunnen uitsluiten die de normale spiraal- en bladveren vervangt. Four-C vervangt de schokdempers, dus ze kunnen ze mogelijk uitsluiten, afhankelijk van wat ze beschouwen als "schokdempers" en of het hetzelfde is.

#4 ·
Toen ik de uitgebreide Volvo VIP-garantie kocht, vroeg ik mijn dealer naar de luchtvering en kreeg ik te horen dat deze gedekt was. Maar gedekt betekende de elektronica achter het systeem, ik weet niet zeker of de daadwerkelijke opblaasbare balgen wel of niet gedekt zijn. Ik zal het de volgende keer dat ik naar de dealer ga controleren, want ze hebben een boekje van Volvo dat de dekking laat zien.

Paul Caldwell

#8 ·
#9 ·
Heeft iemand ervaring met het gebruik van de uitgebreide garantie voor de luchtvering?

Ik heb de platinum plan uitgebreide garantie en heb onlangs het kloppende/kloppende geluidsprobleem gekregen dat in deze TJ wordt beschreven: https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2017/MC-10167839-9999.pdf.
Nadat de dealer een claim had ingediend, wees de garantieaanbieder (Fidelity) deze af, omdat ze opmerkten dat ze niet zomaar onderdelen vervangen die geluid maken. Ze vonden het technische tijdschrift, maar verklaarden nog steeds dat als het alleen geluid maakt zonder daadwerkelijk defect, ze de component niet zullen dekken.

Maar het probleem is duidelijk niet een of ander geluid als gevolg van slijtage, maar enkele defecte onderdelen die Volvo in latere modeljaren heeft vervangen.

Erg gefrustreerd over de garantie op dit probleem.