Mijn 2008 3.2 FWD S80 lijkt een twijfelachtige brandstofeconomie in de stad te hebben, hoewel ik niet zeker weet of dat komt omdat ik in een kleine stad woon en zelden op de snelweg kom, of dat er iets mis zou kunnen zijn met de auto. Ik ben net naar het stadscentrum verhuisd en heb een korte reistijd, maar vrijwel overal waar ik kom, is het starten en stoppen bij elke kruising, hetzij bij stopborden of lichten. Santa Barbara is in feite een raster met zeer weinig lange sequenties. Meestal zegt mijn computer dat mijn gemiddelde snelheid ongeveer 9-10 mph is en mijn mpg ongeveer 11. Ik kan het niet laten stijgen, hoe licht ik ook rijd. Maar als ik op de snelweg kom, lijken deze snelheden verwachte resultaten op te leveren van ongeveer 25-27 mpg. Ik weet dat ik de definitie van "stad" echt oprek met alle stopborden, maar zou de auto ooit zo'n lage kilometerstand moeten halen? Met benzine voor 5,70 dollar per gallon doet het me pijn om na te denken over hoeveel ik elke dag aan benzine uitgeef...
Op hetzelfde moment dat ik verhuisde, heb ik de aandrijfriem en poelies etc. gedaan en net 4 gloednieuwe all-season banden gekregen. De auto heeft 90.000 mijl.
Op hetzelfde moment dat ik verhuisde, heb ik de aandrijfriem en poelies etc. gedaan en net 4 gloednieuwe all-season banden gekregen. De auto heeft 90.000 mijl.