SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

Volvo B5244T5 met 650 pk

5.4K views 6 replies 5 participants last post by  Laguna1  
#1 ·
Hallo mensen! Mijn naam is Antonio en ik ben een Italiaanse monteur. Ik heb een B5244T5 die ik wil aanpassen om 650 pk te bereiken, maar in Italië hebben we niet veel ervaring met deze motor, dus ik moet jullie om wat info vragen.
Mijn grootste vraag betreft de krukas, want bij sommige motoren treedt schade op en ik weet niet hoe sterk/duurzaam de krukas van deze motor is.
- Is de fabrieks krukas naar jullie mening sterk/duurzaam genoeg? Of moet ik een nieuwe billet as kopen?
Ik heb ook nog andere vragen, maar ik zal ze stap voor stap plaatsen om verwarring te voorkomen.
Heel erg bedankt op voorhand,
vriendelijke groeten,
Antoniuccio!

#3 ·
Hoi mensen! Mijn naam is Antonio en ik ben een Italiaanse monteur. Ik heb een B5244T5 die ik wil modificeren om 650 pk te bereiken, maar in Italië hebben we niet veel ervaring met deze motor, dus ik moet jullie om wat info vragen.
Mijn grootste twijfel betreft de krukas, want in sommige motoren komen er schade voor en ik weet niet hoe sterk/duurzaam de krukas van deze motor is.
- Naar jouw mening, is de fabriekskrukas sterk/duurzaam genoeg? Of moet ik een nieuwe billet-as kopen?
Ik heb ook nog andere vragen, maar ik zal ze stap voor stap plaatsen om verwarring te voorkomen.
Heel erg bedankt op voorhand,
met vriendelijke groeten,
Antoniuccio!
Ze zijn vrij robuust, maar als je het geld hebt en van plan bent om over de standaard toeren te gaan, zou ik een gebalanceerde billet nemen en deze laten doen. (Minder roterende massa) Je zult hoogstwaarschijnlijk de blok moeten laten bussen en voor gesmede zuigers en drijfstangen moeten gaan. Ik ben er vrij zeker van dat de zuigers af fabriek gesmeed zijn, maar een nieuwe set en de juiste ringspelingen etc. geven je zorgeloos vermogen als je echt je voet erop wilt houden. Ik zou serieus overwegen om de PCV aan te pakken en een catch can en terugslagklep toe te voegen. Dit maakt uiteindelijk een enorm verschil en je zult blij zijn dat je het gedaan hebt.

#5 ·
Heeft de T5 ook de gesmede krukas zoals de b254t4?
Weet het niet zeker. Hier is de mijne eruit terwijl ze de sleeves deden en de interne onderdelen balanceerden...
123709

#7 ·
De D5 dieselmotor heeft dezelfde krukas als de 2.5 benzinemotor. De treksterkte is 1000+. Hoe gaat uw auto van 0-100, 100-200 en 1/4? We hebben ongeveer hetzelfde vermogen.