SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

V90-overstroming in de achterste laadruimte

6.1K views 30 replies 15 participants last post by  papaddler  
#1 ·
Dus dag vijf met mijn nieuwe 2018 V90 R-Design. We hadden vandaag onze eerste regen. Na de regen ging ik naar buiten om iets uit de achterste laadruimte te halen en merkte dat de rugzak van mijn dochter doorweekt was. Ik voelde het tapijt, het is nat. Zijpanelen, nat. Dak, nat. Het is aan beide kanten nat. Til de reservewielafdekking op en de reservewielruimte staat vol met ongeveer een centimeter water. Ik begon te denken aan een verstopte afvoerslang, maar het lijkt erop dat het willekeurig zou zijn als beide kanten tegelijkertijd zouden blokkeren. Toen herinnerde ik me een vraag die ik de verkoper stelde toen ik hem kocht. Voor mij had de pakking rond de serre aan beide kanten een vreemde opening. Hij verzekerde me dat het zo was dat het water afvoert, maar de opening is groot en is anders dan alles wat ik op mijn andere auto's met een zonnedak heb gehad. Het is ongeveer een kwart inch lang en bevindt zich ongeveer 7/8 van de weg naar de achterkant van het zonnedak. Tegen beter weten in vertrouwde ik de verkoper, aangezien de Volvo regelmatig bij deze Volvo-dealer was onderhouden.

#2 ·
Lijkt een vrij veel voorkomend probleem te zijn met de zonnedaken van deze auto's. De pakking krimpt en die opening komt vrij. Dan krijg je water binnen. Meer dan een paar threads hierover.
Ik weet niet of je nog onder CPO-dekking valt of niet, maar het is nog steeds een behoorlijk zwakke zet van de verkoper.

• Like
Reactions: Old Reliable
#3 ·
Lijkt een veel voorkomend probleem te zijn met de zonnedaken op deze auto's. De pakking krimpt en die opening komt vrij. Dan krijg je water binnen. Meer dan een paar threads hierover.
Ik weet niet of je nog onder CPO-dekking valt of niet, maar het is nog steeds een behoorlijk zwakke zet van de verkoper.
Bedankt Larry. Dat vreesde ik al. Helaas geen CPO en ik kan me voorstellen dat de dealer zich zal beroepen op de clausule 'alle verkopen zijn definitief, verkocht zoals het is' in het contract.

#5 ·
Dit is het onderdeel dat je volgens mij nodig hebt:

Niet te duur. Zelfs als het CPO was, weet ik niet zeker of dat me veel vertrouwen zou geven. Vaak zullen ze toch met je vechten over de garantie. Zo zijn er denk ik veel. 🤷‍♂️ Ik vond het een beetje irritant. Ik denk dat het wel goed komt. Het zijn over het algemeen zeer betrouwbare auto's.

#6 ·
Dit is het onderdeel dat je volgens mij nodig hebt:

Niet te duur. Zelfs als het CPO was, weet ik niet zeker of dat me veel vertrouwen zou geven. Vaak zullen ze toch met je vechten over de garantie. Zo zijn er denk ik veel. 🤷‍♂️ Ik vond het een beetje irritant. Ik denk dat het wel goed moet komen. Het zijn over het algemeen zeer betrouwbare auto's.
Ik denk dat je gelijk hebt over het onderdeel.

Ik heb de voorste waterafvoeren gecontroleerd en ze lijken te werken. Ik zal moeten wachten tot ik de achterkant heb gedroogd met een ventilator om hem op een helling te zetten om te zien of de achterste afvoeren verstopt zijn. Ik kan me voorstellen dat de grote gaten in mijn pakking zoveel water tegelijk binnenlieten dat zelfs één verstopte afvoer een probleem zou kunnen veroorzaken. Ik zou zeggen dat de tijdelijke oplossing is om bergafwaarts te parkeren, maar er zijn een heleboel horrorverhalen over lekkage van de voorruit in de sensus-eenheid (en ik ben in Florida, dus heuvels zijn moeilijk te vinden).

Bedankt voor de hulp allemaal

#9 ·
Hoe meer ik hier lees, hoe meer ik mijn dealer waardeer, Lehman Volvo in York, PA. Toen mijn auto voor een klein softwareprobleem in de garage stond, liet ik de service manager een opening van 1/2 inch aan slechts één kant zien en vroeg gewoon of dit een bekend probleem was. Toen ik de auto een paar uur later ophaalde, was de pakking vervangen onder de 4/50 garantie.

#10 ·
Dit is een bekend probleem, er zou geen opening moeten zijn. Ik geloof dat dit ook in een paar TJs is genoemd. Kortom, ze moeten de afdichting vervangen en de uiteinden op het zonnedakpaneel lijmen. Geen vreselijke klus om zelf te doen als je geen garantie meer hebt, je hoeft alleen maar een interieurtrimdeel te verwijderen en dan een paar schroeven los te draaien om de glazen panelen te verwijderen, je hoeft de hemelbekleding niet te laten zakken.

#11 ·
Dit is een bekend probleem, er zou geen opening moeten zijn, ik geloof dat dit ook in een paar TJs is genoemd. Kortom, ze moeten de afdichting vervangen en de uiteinden op het zonnedakpaneel lijmen. Geen vreselijke klus om zelf te doen als je geen garantie meer hebt, je hoeft alleen maar een interieurtrimdeel te verwijderen en dan een paar schroeven los te draaien om de glazen panelen te verwijderen, je hoeft de hemelbekleding niet te laten zakken.
Dat is zo dom dat je het zo moet lijmen! haha. Het is tenminste niet waanzinnig duur. Is de vervangende afdichting op zijn minst verbeterd?

#12 ·
Ik heb een model uit 2020 en het heeft dezelfde opening, heb een half uur in de regen gereden maar heb geen water binnen gehad. Moet de strip ook los zijn gekomen? Heb je gemerkt of de uiteinden strak of los zitten? In ieder geval ben ik van plan hem zo snel mogelijk te laten vervangen... maar moet ik er tot die tijd wat ducttape overheen plakken?

#13 ·
Ik heb een model uit 2020 en het heeft dezelfde opening, heb een half uur in de stromende regen gereden maar heb geen waterindringing opgemerkt. Moet de strip ook losgekomen zijn? Heb je gemerkt of de uiteinden strak of los zitten? In ieder geval ben ik van plan hem zo snel mogelijk te laten vervangen... maar moet ik er tot die tijd wat ducttape overheen plakken?
Ja, dat denk ik. Er lijkt een soort lijm te zitten en je moet het schoonmaken denk ik, zodat de nieuwe lijm goed hecht. Als ik de mijne doe, zal ik kijken of ik wat foto's van de procedure kan uploaden. Het ziet er niet al te moeilijk uit.

#15 ·
Ik weet niet zeker of de pakkingopening en waterindringing gerelateerd zijn.

Hoewel er meerdere gevallen van pakkingopeningen op het forum zijn, herinner ik me niet dat deze gerelateerd waren aan waterindringing in de kofferbak of het passagiersgedeelte.

Verzonden vanaf mijn Pixel 6 Pro met Tapatalk

#16 ·
Sorry dat ik stoor met nog een fotovergelijkingsverzoek, maar ik vroeg me af of iemand ook een kleine opening in het midden van het achterste deel van de pakking had. De eerder geplaatste foto (32342701) lijkt uit één stuk te bestaan, maar ik heb een kleine opening/gleuf in de mijne.

#21 ·
Sorry dat ik stoor met een ander verzoek om fotovergelijking, maar ik vroeg me af of iemand ook een kleine opening in het midden van het achterste deel van de pakking had. Het eerder geposte huisdier (32342701) lijkt uit één stuk te bestaan, maar ik heb een kleine opening/spleet in de mijne. View attachment 197096
De spleet is normaal, maar beide kanten moeten elkaar raken. De mijne ziet er zo uit.

Image

#17 ·
Het komt vaak voor dat de achterste afvoer van het zonnedak verstopt raakt. Had net een 23 xc40 bev met afgeknepen zonnedakafvoeren door verkeerde fabrieksrouting. Merk ook op dat je bij het testen van de achterkant het voertuig voldoende moet opkrikken om ervoor te zorgen dat het water naar achteren gaat.

#23 ·
Gebaseerd op andere SPA-threads:
( 1 ) De opening in de afdichting moet zo klein mogelijk zijn om de kans te verkleinen dat vuil het afvoerkanaal verstopt.
( 2 ) De aanwezigheid van de opening zelf is geen oorzaak voor waterindringing in de cabine. Als een verbinding in het afvoerkanaal ergens achter de binnenbekleding losraakt, kunt u dit probleem tegenkomen. @OP, komt de waterindringing vaker voor aan één kant van het voertuig?

#25 ·
Gebaseerd op andere SPA-threads:
( 1 ) De opening in de afdichting moet zo klein mogelijk zijn om de kans op verstopping van het afvoerkanaal door vuil te verminderen
( 2 ) De aanwezigheid van de opening zelf is geen oorzaak voor waterindringing in de cabine. Als een verbinding in het afvoerkanaal ergens achter de binnenbekleding losraakt, kunt u dit probleem tegenkomen. @OP, komt de waterindringing vaker voor aan één kant van het voertuig?
Ja, daarom zei ik dat het gaan niet de oorzaak is van het water achterin.

De opening kan de kans op verstopping vergroten, maar zonder verstopping zou het niet uit moeten maken of er een opening is of niet.

Ik zou de afvoer veel meer onderzoeken dan de afdichting!

Verzonden vanaf mijn Pixel 6 Pro met Tapatalk

#27 · (Edited)
Hoe dan ook... ik werd het zat om naar de openingen te kijken en bedekte ze met 3M Super 88 Black elektrische tape (zelfs, gasp, Wal-Mart verkoopt het) gesneden op 1/8" over de exacte breedte (duwde de 1/8e in het kanaal) en 1/4" over de lengte om de afdichting en het eindstuk te overlappen. De Super 88 is dikker dan het gewone spul en ik merk de openingen niet eens meer.

#29 ·
Dit is wat er in maart met mijn 535xi-stationwagen uit 2008 gebeurde. Het water kwam door het zonnedak en frituurde alle elektronica en de verzekering kocht hem. Heb twee weken geleden de v90 CC 2022 gekregen en ben er dol op. Ik kijk er echter niet naar uit om weer met een lekkage te maken te krijgen. Ik moet mijn garage schoonmaken en binnen parkeren.