SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

V60 Cross Country Observed Average Fuel Economy

V60 Cross Country Brandstofverbruik in de praktijk

1 reading
4.3K views 10 replies 7 participants last post by  schmitty8225  
#1 · (Edited)
Voor degenen onder u met een V60 Cross Country, wat is uw waargenomen gemiddelde brandstofverbruik (gecombineerd stad/snelweg)?

#2 ·
Na 1000 mijl haalde ik 32 mpg (US) in de Comfort-modus. 30% in de stad, 30% op binnenwegen (80 km/u) en 40% op de snelweg (112 km/u). Niet slecht.

#3 ·
Ik denk dat je zult merken dat je de peiling moet veranderen. Ik verwacht dat 30+ de norm zal zijn voor gemakkelijk rijden

#6 ·
Ik denk dat je zult merken dat je de peiling moet veranderen. Ik verwacht dat 30+ de norm zal zijn voor gemakkelijk rijden
Voor een auto met EPA-classificaties van 22 City/ 31 Highway, 25 Combined. Echt waar?

Voor mensen die reageren op de peiling om nauwkeurig te zijn, zou je met de hand moeten berekenen. De boordindicator is doorgaans een beetje genereus.

#10 ·
Gemiddeld na 2000 km is 9,9 L/100 km (24 US mpg), en de beste kilometerstand tot nu toe op een snelwegrit bij ongeveer 70 mph is 7,6 L/100 km (ongeveer 31 US mpg).

Dit is gebaseerd op de uitlezing van de boordcomputer bij vriestemperaturen met winterbanden en velgenpakket van de dealer.

Hopen om onder de 7L/100km (34-35+ mpg) te komen wanneer de motor meer kilometers heeft en bij warmere temperaturen en wanneer ik de zomerbanden en velgen weer op het voertuig heb.