SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

V60 All season banden

2.6K views 22 replies 13 participants last post by  graystroke  
#1 ·
Ik weet dat de meesten hier de Conti DWS aanbevelen voor AS-banden op de V60. Heeft iemand de Pirelli P Zero AS Plus 3 geprobeerd? Ze lijken een goede keuze te zijn omdat ze geluidsreducerende inzetstukken hebben en de tests van Tire Rack zijn redelijk goed. Er zijn echter maar weinig beoordelingen, omdat ik denk dat het een nieuwere band is.

#3 ·
Ik heb online klachten gezien over zachte zijwanden op de Conti DWS. Ik WEET dat de Conti Crosscontacts boterzachte zijwanden hebben. Ik heb in de afgelopen negen maanden maar liefst TWEE Conti-banden moeten vervangen vanwege defecte zijwanden door zeer kleine incidenten die voor elke normale band naar mijn mening geen probleem zouden zijn geweest. Wees gewaarschuwd.

• Like
Reactions: Okidiver
#8 ·
Ik heb de DWS06+ op mijn V60 en heb er tot nu toe ongeveer 1200 mijl mee gereden en ben veel gelukkiger dan met de originele Pirelli's. Betere grip op nat wegdek en ik heb het gevoel dat ze stiller zijn. Het was echt een nek-aan-nekrace tussen deze en de Michelin Super Sport A/S.

#10 ·
De DWS 06 is wat ik van plan ben op mijn V60 te zetten als de Continental PremiumContact OEM-banden versleten zijn. Ik heb ze inmiddels op meerdere andere auto's gehad en ik denk dat het mijn favoriete all-season band is. Ze zullen wat scherpte verliezen ten opzichte van de OEM zomerbanden, maar hun consistente grip in bijna alle omstandigheden is de reden waarom ik ze zo goed vind. Ze zijn ook veel beter in de sneeuw dan de A/S 4's van Michelin.

#12 ·
Ik zal alle seizoenen voor de winter krijgen. Mijn keuze zal gaan tussen de Cross Climate 2 en Vredestein Quatrac Pro+. Beide banden lijken uit te blinken in de sneeuw.

Don
De auto zal niet zo goed presteren met die 2... de CC2 zijn echter geweldig in de winter. Ik wil één set banden, ik ben niet van plan om in de zomer en winter van banden te wisselen.

#16 ·
Natuurlijk zal een all season niet zo goed presteren als een zomerband. Dat is algemeen bekend. Maar als ik beslis welke ik ga nemen, dan zullen ze er exclusief op zitten. Net als ikzelf kan ik me voorstellen dat 90-95% van de bestuurders het verschil in wegligging nooit zal merken. Hoeveel van ons gaan er echt tot de limiet? Op de weg weet ik dat ik te snel ga als ik de banden hoor piepen. Geen racebaan. Dus als je een speciale all season wilt die het meest op een zomerband lijkt, dan heb je een vrij slechte wintergrip. Dat is natuurkunde, geen mening.

#17 ·
Natuurlijk zal een all season niet zo goed presteren als een zomerband. Dat is algemeen bekend. Maar als ik beslis welke ik ga nemen, zullen ze er exclusief op zitten. Net als ikzelf kan ik me voorstellen dat 90-95% van de bestuurders het verschil in wegligging nooit zal merken. Hoeveel van ons gaan er echt tot de limiet? Op de weg weet ik dat ik te snel ga als ik de banden hoor piepen. Geen racebaan. Dus als je een speciale all season wilt die het meest op een zomerband lijkt, dan heb je een vrij slechte wintergrip. Dat is natuurkunde, geen mening.

Don
Ik ben er eigenlijk achter gekomen dat ik mijn Blackwing op all-season banden prefereer, omdat ik altijd wist wat die banden in een bepaalde situatie zouden gaan doen. De OEM zomerbanden hadden warmte nodig voordat ze volledig grip kregen, en minimaal 15 minuten voordat ze ĂĽberhaupt veel grip hadden. All-season banden zijn een lange weg gegaan.

#18 ·
Ik heb een set Quatrac Pro banden op mijn S60 gezet en heb twee winters in centraal PA meegemaakt. Ik heb geen klachten over hen of hun gedrag. Ze hebben goede grip op nat wegdek, zijn goed bestand tegen aquaplaning tijdens stortregens op de snelweg en behouden goede controle in 5-7 cm sneeuw.

#19 ·
We kregen de CC2's vlak voordat we naar Upstate New York vertrokken voor een wintervakantie. Ik moest een met sneeuw bedekte, steile grindoprit beklimmen om bij onze hut te komen en de banden deden het prima. Toen werd het warm, de sneeuw smolt allemaal en we reden behoorlijk hard in de bochten op droge wegen en ze deden het daar ook prima. Op de terugweg reden we door moessonregen en ze deden het weer goed.

#21 ·
Ik weet dat de meesten hier de Conti DWS aanbevelen voor AS-banden op de V60. Heeft iemand de Pirelli P Zero AS Plus 3 geprobeerd? Ze lijken een goede keuze omdat ze geluidsreducerende inzetstukken hebben en de tests van Tire Rack zijn vrij goed. Er zijn echter maar weinig beoordelingen, omdat ik denk dat het een nieuwere band is.
Mijn 2020 V60 werd geleverd met de oudere versie van de P-Zero AS en ze waren "prima". Vrij slecht in de winter, maar stil en stabiel in natte en droge omstandigheden. Ik heb ze onlangs vervangen door CC2. Geluid en rijkwaliteit zijn ongeveer hetzelfde. Maar... de auto is zeker wat wiebeliger op de snelweg. Ik gebruik dit voertuig niet echt, dus geen idee hoe ze omgaan met de limieten.
We hebben de CC2 op de GMC Terrain van mijn vrouw en zijn er dol op.... vooral in de winter. Haar auto is een beest in de bergen door de sneeuw sinds we die erop hebben gezet. Dat is een reden waarom ik deze op mijn V60 heb gezet, in de hoop wat geluk te hebben om het in de sneeuw op mijn oprit te halen. Mijn V60 verlaat zelden het huis als er ook maar een kans op sneeuw is, omdat hij het nooit meer de oprit op kon halen.

#23 ·
Het lijkt erop dat mijn Pirelli's PZeros aan vervanging toe zijn. Ik bleef hopen dat Michelin banden voor de V60's zou uitbrengen, maar het lijkt erop dat hun enige optie de X-Ice3 is. Ik denk niet dat we dit seizoen veel sneeuw zullen hebben in het noordoosten. Maar ik zal op zoek gaan naar de banden die een paar mensen hier gebruiken.