Na twee maanden bezit. Het lijkt erop dat ik een versnellingsbak nodig heb. Wat moet ik doen? Moet ik hem omruilen voor een nieuwe? Zo ja, welk model past er weer in dat werkt en niet hetzelfde probleem veroorzaakt? Ga ik voor een revisie?
Ik heb hetzelfde gedaan met mijn 07 XC90 V8, ben met een Volvo dealer gegaan om de mijne te vervangen met levenslange garantie op onderdelen en arbeid, kostte me ongeveer CAD $7000Hetzelfde gebeurde met mijn 08 toen hij 120.000 km bereikte.
Ik vond een onafhankelijke monteur die hem voor ongeveer $3500 zou reviseren, maar er slechts een jaar garantie op gaf.
Een ander die een gereviseerde unit zou bestellen voor ongeveer $4800, maar hij zou er slechts 3 jaar garantie op geven.
Uiteindelijk heb ik het door Volvo laten doen. Ik ben er vrij zeker van dat ze alleen gereviseerde transmissies installeren omdat ze de TF80-SC transmissie niet meer maken. Het was ongeveer $6500, maar ik had een leen-XC60 voor de 2 weken dat hij in de werkplaats stond, en er zit een levenslange garantie op onderdelen en arbeid, dus de volgende keer dat hij opspeelt, hoef ik hem niet te repareren.
Wordt het eigenlijk aanbevolen om te overvullen bij problemen met de valve body? Dat heb ik nog niet eerder gezien.Valve body. Er is een draad over in het R-forum.
Een transmissie flush kan het oplossen, maar zo niet, hoeft alleen de vb te worden vervangen. Overvullen met ongeveer 1/2qt, dan ATF elke 30-50k verversen.
Verzonden vanaf mijn F8332 met Tapatalk