SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

Transmissievervanging 07 XC90 V8

11K views 16 replies 9 participants last post by  Urpalcharlie  
#1 ·
Na twee maanden bezit. Het lijkt erop dat ik een versnellingsbak nodig heb. Wat moet ik doen? Moet ik hem omruilen voor een nieuwe? Zo ja, welk model past er weer in dat werkt en niet hetzelfde probleem veroorzaakt? Ga ik voor een revisie?

#2 ·
Wat zijn de symptomen? Als het ruw is in 2-3 shifts, en wat andere ruwheid, dan is het de klepbehuizing, niet de hele transmissie.

ALS, de zeldzame kans dat je daadwerkelijk een transmissie nodig hebt, dan moet deze van een andere XC90 V8 komen. Je zult er een willen halen van een uit 2008 of nieuwer.

#3 ·
Hetzelfde gebeurde met mijn 08 toen hij 120.000 km bereikte. Ik vond een onafhankelijke monteur die hem voor ongeveer $3500 zou reviseren, maar er slechts een jaar garantie op zou geven. Een ander die een gereviseerde unit zou bestellen voor ongeveer $4800, maar hij zou er slechts 3 jaar garantie op geven. Uiteindelijk heb ik het door Volvo laten doen. Ik ben er vrij zeker van dat ze alleen gereviseerde transmissies installeren omdat ze de TF80-SC transmissie niet meer maken. Het was ongeveer $6500, maar ik had een leen-XC60 voor de 2 weken dat hij in de werkplaats stond, en er zit een levenslange garantie op onderdelen en arbeid, dus de volgende keer dat hij kuren vertoont, hoef ik hem niet te repareren.

#14 ·
Hetzelfde gebeurde met mijn 08 toen hij 120.000 km bereikte.
Ik vond een onafhankelijke monteur die hem voor ongeveer $3500 zou reviseren, maar er slechts een jaar garantie op gaf.
Een ander die een gereviseerde unit zou bestellen voor ongeveer $4800, maar hij zou er slechts 3 jaar garantie op geven.
Uiteindelijk heb ik het door Volvo laten doen. Ik ben er vrij zeker van dat ze alleen gereviseerde transmissies installeren omdat ze de TF80-SC transmissie niet meer maken. Het was ongeveer $6500, maar ik had een leen-XC60 voor de 2 weken dat hij in de werkplaats stond, en er zit een levenslange garantie op onderdelen en arbeid, dus de volgende keer dat hij opspeelt, hoef ik hem niet te repareren.
Ik heb hetzelfde gedaan met mijn 07 XC90 V8, ben met een Volvo dealer gegaan om de mijne te vervangen met levenslange garantie op onderdelen en arbeid, kostte me ongeveer CAD $7000

#6 ·
Valve body. Er is een draad over in het R-forum.

Een transmissie flush kan het oplossen, maar zo niet, hoeft alleen de vb te worden vervangen. Overvullen met ongeveer 1/2qt, dan ATF elke 30-50k verversen.

Verzonden vanaf mijn F8332 met Tapatalk
Wordt het eigenlijk aanbevolen om te overvullen bij problemen met de valve body? Dat heb ik nog niet eerder gezien.

#8 ·
Je kunt zelf heel gemakkelijk een 100% vloeistofwissel doen, haal gewoon een emmer van $3 5 gallon uit de bouwmarkt en gradueer deze met een viltstift, in intervallen van 1 qt, tot 15. Trek dan de bovenste transmissiekoelerslang eraf, haal ongeveer 1,5 m (IIRC) doorzichtige vinylslang uit de bouwmarkt (deze paste precies in de bovenste radiateur aansluiting), steek het andere uiteinde in de emmer en laat de auto dan draaien tot er 2 qt uitkomen, stop, vul 2 qt, enz. tot de vloeistof rood wordt.

#10 ·
HĂ©, bedankt jongens voor de nuttige tips en info. Ik heb hier veel onderzoek naar gedaan. Ja, ik moet die thread over hoe je je systeem moet spoelen wel 50 keer of meer gelezen hebben. Ik heb een doos van de mobiele 3309 transmissieolie besteld (zou vrijdag moeten aankomen) en een fles van dat Lucus transmissiespul gekregen, zodat ik dit weekend kan spoelen.

Waar ik nog steeds mee worstel, is dat in 2014, toen hij voor het laatst bij een Volvo-dealer werd gezien, werd opgemerkt dat er een probleem was met de transmissie. Ik heb de dealer daadwerkelijk gebeld en met een van de servicemensen gesproken en hem gevraagd om de aantekeningen aan mij voor te lezen via de telefoon, omdat ze me geen kopieën van de serviceregistraties mochten sturen zonder schriftelijke toestemming van de eigenaar (hallo, ik ben nu de eigenaar) destijds. In 2014 had de auto pas 134.000 km op de teller staan. Toen ik hem twee maanden geleden 'as is' kocht, stond er 142.000 km op de teller, en nu, sinds gisteren, staat er 145.000 km op de teller. De serviceman was geschokt toen hij zei: 'Humm, het heeft maar zo lang geduurd?'. Er lijkt hier nu iets niet te kloppen. Het lijkt gewoon niet juist, want je zou denken dat A. de dealer, als ze hem in 2014 bezaten, hem hadden moeten repareren om hem te verkopen. B. ze hadden die info moeten bekendmaken en dan zou die uiteindelijk aan mij bekend zijn gemaakt. Maar zonder te weten wie de geregistreerde eigenaar was, sta ik nu gewoon in de wind te plassen en moet ik het slikken. Nou, nu naar de volgende goedkoopste manier om te proberen het probleem op te lossen.

#12 ·
Transmissieproblemen zijn niet altijd zo gemakkelijk te diagnosticeren. Hoogstwaarschijnlijk is het gewoon het kleplichaam, wat een veelvoorkomend probleem is bij deze transmissies. Het is ook erg moeilijk om het probleem te reproduceren, tenzij het echt heel erg is.

#13 ·
Ik had vergelijkbare problemen met mijn '07 3.2. Er is een manier om aan de hand van het serienummer van uw transmissie te zien of de klepbehuizing van het vroege type is dat gevoelig is voor slijtage. De mijne was gelukkig niet zo, maar het vertoonde nog steeds problemen met de klepbehuizing. Ik heb afgetapt en gevuld met behulp van de transmissiekoelermethode, in combinatie met aftappen uit de carterpan. Relatief eenvoudig. Gebruik een lange moer (koppelmoer) om de aftap te openen in plaats van een speciale tool te kopen. Koop gewoon een moer die past en gebruik een sleutel op het deel dat uitsteekt vanwege de lengte van de moer. Mijn beste suggestie is echter om een ​​halve fles LubeGard Red te gebruiken in plaats van het Lucas-spul. Ik heb Toyota type IV-vloeistoffen gebruikt in plaats van Volvo-spul en ben al bijna 2 jaar probleemloos (alleen een beetje overmatig zoeken naar versnellingen als ik de bergen in ga).

#15 ·
Schiet op? Daar heb ik voor de auto betaald. Als ik had geweten dat ik nog eens $7.000 in deze auto zou moeten steken, had ik iets nieuwers gekocht. Ik ben een werkloze alleenstaande vader. $14.000 is veel geld voor mij om in twee maanden uit te geven. Maar ik begrijp uw punt om de reparaties door de dealer te laten uitvoeren. Het is alleen jammer dat die collectieve rechtszaak die Volvo een paar jaar geleden verloor over precies hetzelfde probleem, niet van toepassing was op alle modellen uit 2003-2007, ongeacht het aantal kilometers dat ze hadden.

#16 ·
Koop 12 quarts vloeistof van FCPEuro.com en een fles Lucas Transmission Fix. Je bent in totaal ongeveer $90 kwijt. Begin met aftappen en vullen. Wanneer je bij de laatste komt, voeg je de fles Lucas toe. Alleen al het vervangen van de vloeistof zal een verschil maken.

#17 ·
Ja, dat is precies wat ik vandaag doe. Ik heb vrijdag de transmissieolie gekregen. Het regent vandaag niet. Mijn kinderen zijn bij mijn ex. Kijk of dit werkt.