SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

Aanhangerbedrading

2.4K views 6 replies 4 participants last post by  bldufour  
#1 ·
Hallo allemaal, ik ga een aftermarket 4-pins bedradingsharnas installeren en was benieuwd of iemand die dit gedaan heeft, de stroomkabel helemaal naar voren naar de accu heeft gelegd of dat hij in een zekeringkast in de laadruimte heeft gestoken.

#2 ·
Hallo allemaal, ik ga een aftermarket 4-pins bedradingsharnas installeren en was benieuwd of iemand die dit heeft gedaan, de stroomkabel helemaal naar voren naar de accu heeft getrokken of dat ze deze hebben aangesloten op een zekeringkast in de laadruimte.
Ik heb dit op beide manieren gedaan in mijn XC60 en V60. In de XC60 heb ik een kabel naar de accu aan de voorkant getrokken en dat werkt prima, maar het is meer werk. In de V60 heb ik de zekeringkast achterin aangesloten en dat was een stuk minder werk. Dat is wat ik zou aanraden.

#5 ·
Aan de rechter onderkant van de zekeringkast achterin zit een plek voor een zekering die niet op de mijne wordt gebruikt.... Ik heb een zekeringhouder toegevoegd aan de hete draad van de aanhangerbedrading en een spade-connector op de hete spade aangesloten.

#7 ·
Oudere post, dat weet ik. Er zit een set schoppen in de zekeringkast achterin, linkerkant achter het paneel. Dit is voor de fabriekszekering, positie FA11. Ik heb gewoon een female connector aan het uiteinde van een inline zekering gezet. Andere uiteinde aangesloten op 12V-ingang voor Teknosha-harnas. Bovenste spade heeft stroom. Rest aangesloten zoals vereist en stekker uit fabriekstule gehaald. Ik gebruik slechts een 30A zekering, want dit is alleen voor lichten, remmen en richtingaanwijzers. Geen elektronische rem. Eenvoudige platte 4-pins connector. Ik heb de onderkant van de afdekking met een rattenstaartvijl gevijld om mijn nieuwe draad te kunnen plaatsen. Werkt prima.