SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

Te veel olie?

3K views 14 replies 8 participants last post by  sony2000  
#1 ·
Heb net een olieverversing gehad. Het niveau staat precies bovenaan de hex-markeringen. Is dit teveel? Moet ik er een beetje uit laten lopen zodat het in het midden van de hex staat?

#2 ·
Daar hoort het te zijn.
Lees uw handleiding voordat u iets plaatst

#6 ·
Dat is max, niet volledig, dus ja, het zou in het midden moeten staan, net zoals het in de officiële reparatiehandleiding staat. ALSJEBLIEFT haal een kopie van VADIS zodat je niet in de war raakt door arrogante klootzakken op message boards die denken dat ze al alles weten. Hier is een voorbeeld van de waardevolle informatie die het bevat:

#8 ·
Dat is max, niet vol, dus ja, het zou in het midden moeten staan, net zoals het in de officiële reparatiehandleiding staat. ALSJEBLIEFT haal een kopie van VADIS zodat je niet in de war raakt door arrogante klootzakken op messageboards die denken dat ze al alles weten. Hier is een voorbeeld van de waardevolle informatie die het bevat:

Image
Bedankt meneer.

#11 ·
Door de olie onder het maximum te houden, zou er dan een "niet te verwaarlozen verschil" zijn in de hoeveelheid druk die uit de peilstok komt? Ervan uitgaande dat er wat druk is.
Moet een goed werkende auto geen negatieve druk uit de peilstok hebben?

#10 ·
Nadat ik de auto een nacht had laten staan, stond er meer dan de maximale hoeveelheid olie op de peilstok. Ik heb zojuist ongeveer 500 ml afgetapt en het teruggebracht tot het midden van de peilstok. Ik voel me nu beter.

Bedankt Crito.
P.S. Helemaal eens met je 911 sig. link.

#13 ·
nadat ik de auto een nacht had laten staan, stond er meer dan de maximale olie op de peilstok. Ik heb net ongeveer 500 ml afgetapt en het tot het midden van de peilstok gekregen. Ik voel me nu beter. Bedankt Crito. P.S. Helemaal eens met je 911 sig. link.
Je moet het oliepeil controleren 5 minuten nadat je de auto hebt uitgezet, zo is de peilstok gekalibreerd. 's Nachts komt er meer olie in de carterpan en zal het hoog aangeven.