Re: (duchski)
Ik vertrouw ze en hun methodologie - meestal - maar gebruik ze niet als enige informatiebron. Consumentenmeningen op websites zijn daarentegen precies dat: meningen. Het zijn subjectieve verslagen die door gewone mensen worden geplaatst zonder wetenschappelijke training, apparatuur of ervaring met testmethodologie.
CR test banden in de meest gecontroleerde omgeving die mogelijk is en probeert zoveel mogelijk variabelen te beheersen. Ze testen de verschillende banden op dezelfde auto's en onder dezelfde omstandigheden.
Ze gebruiken dezelfde (of strengere) testpraktijken als de NHTSA, fabrikanten, autotijdschriften, enz., zoals nat/droog/ijs/sneeuw-glijbaan en remafstanden, en langere duurtesten voor de levensduur van het loopvlak dan zelfs de fabrikanten zelf verplicht zijn te doen.
Ik zal iemand als CR gebruiken om te zien hoe goed ze werken en gebruikersrecensies om te zien hoe goed mensen ze leuk vinden. Tot op zekere hoogte...
"Leuk" is zeer subjectief. Nieuwe Corvette-eigenaren haten de Eagle F1 run-flats en dumpen ze zo snel als R-eigenaren de Rosso's dumpen. Porsche-eigenaren houden over het algemeen van de Rosso's, maar het zijn lichtere RWD-auto's. Mensen komen over het algemeen ook niet terug om hun mening bij te werken als de banden verslijten. Ik wil ook weten hoe de banden zijn als ze 5/32nds zijn, niet alleen als ze nieuw zijn.
Uiteindelijk maakt het me echt minder uit hoe iemand in een Civic (of Porsche) een bepaalde band leuk vindt die ik overweeg voor een zware AWD-auto. Ik geef er wel om hoe de band presteert en hoe lang hij meegaat in een gecontroleerde omgeving en, tot op zekere hoogte, wat mensen die dezelfde auto als ik rijden, ervan vinden.