SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

Banden Kumho Ecsta ASX (Ultra High Performance All-Season) @ $91

2.3K views 22 replies 12 participants last post by  duchski  
#1 ·
Ik heb deze banden net gevonden op tirerack.com (koop er al een tijdje banden):

Kumho Ecsta ASX (Ultra High Performance All-Season)
Zijkantstijl: Blackwall 235/45-17
ZR Snelheidsklasse Prijs: $91,00 (per stuk)

Ze hebben lovende recensies op tirerack, maar ik vraag me af of iemand deze banden al op een R heeft geprobeerd....

Hier is de link naar de specificaties:
http://www.tirerack.com/tires/...y%3D4

#3 ·
Re: Banden Kumho Ecsta ASX (AaronSoto)

Quote, oorspronkelijk geplaatst door AaronSoto »
Misschien een leuke vondst, ze hebben een draagvermogen van 94. En de 235/40ZR18 met draagvermogen 95 zijn $114/stuk.

Er zijn verschillende goedkopere alternatieven die voldoen aan het aanbevolen laadniveau en een fatsoenlijke slijtage hebben. Ik koos voor de Hankook Ventus V4ES.

#4 ·
Re: Banden Kumho Ecsta ASX (MagoonR)

Quote, oorspronkelijk geplaatst door MagoonR »

Er zijn verschillende goedkopere alternatieven die voldoen aan het aanbevolen laadniveau en een fatsoenlijke slijtage hebben. Ik koos voor de Hankook Ventus V4ES.

Magoon,

Lees de review voor Kumhos.... Ik had vroeger zomer Kumhos en ze boden uitstekende grip op droog en nat wegdek...

#5 ·
Re: Banden Kumho Ecsta ASX (duchski)

Quote, oorspronkelijk geplaatst door duchski »
Magoon,

Lees de review voor Kumhos.... Ik had vroeger zomer Kumhos en ze boden uitstekende grip op droog en nat wegdek...

Tot nu toe tevreden met mijn Hankooks. IMO ziet de band er iets agressiever uit dan de ASX. YMMV.

#6 ·

Quote, oorspronkelijk geplaatst door MagoonR »

Tot nu toe tevreden met mijn Hankooks. IMO ziet de band er iets agressiever uit dan de ASX. YMMV.

Ja. Het is een opluchting dat je geen $150 per band hoeft uit te geven aan Pirellis, die trouwens HORRIBLE beoordelingen hebben op tirerack...

#7 ·

Yup. Het is een opluchting dat je geen $150 per band hoeft te betalen voor Pirellis, die trouwens HORRIBLE reviews hebben op tirerack...

Ik heb $120/band betaald voor de Hankook 18's plus installatie.

#8 ·

Ik heb deze op mijn auto en vind het een geweldige band voor het geld. Ik heb er drie racedagen op gehad, dus de zijwanden zijn behoorlijk versleten, maar ze gaan nog steeds sterk als mijn dagelijkse zomerbanden.

#9 ·
Re: Banden Kumho Ecsta ASX (Reno R)

Ik heb Sumitomo HTR+'s op mijn A4Q en ze presteren redelijk goed in alle omstandigheden (sneeuw inbegrepen) en slijten ook erg goed. Mijn vriendin heeft de Kumho's op haar Jetta VR6 en de voorbanden zijn bijna kaal na niet al te veel kilometers (veel minder dan mijn A4)... Ze heeft ze ook redelijk regelmatig laten roteren, maar ik denk dat ze de laatste keer gemist heeft. De slijtage-index is zogenaamd beter dan die van de Sumitomo's, maar ik dacht dat ik dat kleine weetje even zou delen.

#10 ·
Re: Banden Kumho Ecsta ASX (AthruC)

Bekijk de Falken Ziex ZE 512 bij discount tire direct.....voldoet aan alle specificaties (ik heb 18s) en een geweldige prijs van 440 met gratis verzending voor 4 banden, ik denk dat dit ongeëvenaard is. Ik denk niet dat er op dit moment een betere band is voor het geld. Ik heb ze nu op 2 AUTO'S. Mooi uitziend, cool profiel, geweldig in alle weersomstandigheden en super stil.

Ik zal deze voor de R krijgen

Falken Ziex ZE-512
All-season performance. W-speed rated. Rated #1 by a leading consumer magazine.
235/40ZR-18 95W REIN

#11 ·

Ja. Het is een opluchting dat je geen $150 per band hoeft uit te geven aan Pirellis, die trouwens HORRIBLE beoordelingen hebben op tirerack...

Hangt ervan af over welke Pirelli's je het hebt.

#14 ·
Re: Banden Kumho Ecsta ASX (AthruC)

Quote, oorspronkelijk geplaatst door AthruC »
Ik heb Sumitomo HTR+'s op mijn A4Q en ze presteren redelijk goed in alle omstandigheden (sneeuw inbegrepen) en slijten ook erg goed. Mijn vriendin heeft de Kumho's op haar Jetta VR6 en de voorbanden zijn bijna kaal na niet al te veel kilometers (veel minder dan mijn A4)... Ze heeft ze ook vrij regelmatig laten roteren, maar ik denk dat ze de laatste keer heeft gemist. De slijtageclassificatie is zogenaamd beter dan die van de Sumitomo's, maar ik dacht dat ik dat kleine weetje even zou delen.

Athru,

Ik heb HTR+ 17" op mijn andere auto en ben het er mee eens dat het goede banden zijn (uitstekend voor het geld <$100)
Over Kumho's op de Jetta, zijn dit ASX- of zomerbanden van Kumho? Ik weet dat zomer-Kumho's geweldig zijn, maar erg snel slijten...

#15 ·
Re: Banden Kumho Ecsta ASX (Reno R)

Quote, oorspronkelijk geplaatst door Reno R »
Ik heb deze op mijn auto en vind het een geweldige band voor het geld. Ik heb er drie racedagen op gehad, dus de zijwanden zijn behoorlijk versleten, maar ze gaan nog steeds goed als mijn dagelijkse zomerbanden.

Reno, over welke band heb je het? Kumho of Hankook?

#16 ·
Re: Banden Kumho Ecsta ASX (fergs60r)

Quote, oorspronkelijk geplaatst door fergs60r »
Bekijk de Falken Ziex ZE 512 bij discount tire direct.....voldoet aan alle specificaties (ik heb 18s) en een geweldige prijs van 440 met gratis verzending voor 4 banden. Ik denk dat dit ongeëvenaard is. Ik denk niet dat er op dit moment een betere band is voor het geld. Ik heb ze nu op 2 AUTO'S. Mooi uitziend, cool profiel geweldig in alle weersomstandigheden en super super stil.

Falken Ziex ZE-512
All-season performance. W-speed rated. Rated #1 by a leading consumer magazine.
235/40ZR-18 95W REIN

Zal ik doen. Voor $85 per band staat hij op mijn lijst....

#17 ·

De Kuhmo's zijn de AS banden... Net 2 meer besteld, ervan uitgaande dat tegen de tijd dat alle 4 versleten zijn, de auto verhandeld zal worden, dus ze heeft tenminste een bijpassende set. Het is echter als dag en nacht. 10% voor en 70% achter... Ik denk dat ze echt als een b$tch rijdt als ik er niet ben
Image

#18 ·
De Falkens zijn geen UHP.

In de beoordelingen van 11/03 vermeldt Consumer Reports het volgende:

#1 Goodyear Eagle F1 GS-D3 (85 van 100)
#2 Toyo Proxes T1-S (80 van 100)
#3 Continental ContiSport Contact 2 (77 van 100)
#5 Pirelli PZERO NERO (72 van 100)
#7 Hankook Ventus Sport K104 gerangschikt (69 van 100)
#10 Kumho ECSTA Supra 712 (63 van 100)

#19 ·
Re: Banden Kumho Ecsta ASX (fergs60r)

Quote, oorspronkelijk geplaatst door fergs60r »
Bekijk de Falken Ziex ZE 512 bij discount tire direct.....voldoet aan alle specificaties (ik heb 18s) en een geweldige prijs van 440 met gratis verzending voor 4 banden, ik denk dat dit ongeëvenaard is. Ik denk niet dat er op dit moment een betere band is voor het geld. Ik heb ze nu op 2 AUTO'S. Mooi uiterlijk, cool profiel geweldig in alle weersomstandigheden en super stil.
Falken Ziex ZE-512
All-season prestaties. W-snelheid geclassificeerd. #1 beoordeeld door een toonaangevend consumentenmagazine.
235/40ZR-18 95W REIN

Ik had die op mijn R, maar voor sneeuw tijdens het skiseizoen blijf ik bij de Conti Extreme Contacts. Beste A/S band die ik ooit in de sneeuw heb gebruikt en geweldig voor al het andere behalve gek rijden door de bochten
Image

Jim

#20 ·
Re: (StaggRLee)

Quote, oorspronkelijk gepost door StaggRLee »
De Falkens zijn geen UHP.

In de beoordelingen van 03/11 vermeldt Consumer Reports het volgende:

#1 Goodyear Eagle F1 GS-D3 (85 van 100)
#2 Toyo Proxes T1-S (80 van 100)
#3 Continental ContiSport Contact 2 (77 van 100)
#5 Pirelli PZERO NERO (72 van 100)
#7 Hankook Ventus Sport K104 beoordeeld (69 van 100)
#10 Kumho ECSTA Supra 712 (63 van 100)

Staggr,

ik vertrouw Consumer Report geen moment. Irrelevante informatiebron vanwege criteria. Tenzij je een minivan koopt... TireRack biedt veel beter inzicht omdat het mogelijk maakt om consumentencommentaren te filteren op auto en rijstijl...

#21 ·
Re: (duchski)

Ik vertrouw ze en hun methodologie - meestal - maar gebruik ze niet als enige informatiebron. Consumentenmeningen op websites zijn daarentegen precies dat: meningen. Het zijn subjectieve verslagen die door gewone mensen worden geplaatst zonder wetenschappelijke training, apparatuur of ervaring met testmethodologie.

CR test banden in de meest gecontroleerde omgeving die mogelijk is en probeert zoveel mogelijk variabelen te beheersen. Ze testen de verschillende banden op dezelfde auto's en onder dezelfde omstandigheden.

Ze gebruiken dezelfde (of strengere) testpraktijken als de NHTSA, fabrikanten, autotijdschriften, enz., zoals nat/droog/ijs/sneeuw-glijbaan en remafstanden, en langere duurtesten voor de levensduur van het loopvlak dan zelfs de fabrikanten zelf verplicht zijn te doen.

Ik zal iemand als CR gebruiken om te zien hoe goed ze werken en gebruikersrecensies om te zien hoe goed mensen ze leuk vinden. Tot op zekere hoogte...

"Leuk" is zeer subjectief. Nieuwe Corvette-eigenaren haten de Eagle F1 run-flats en dumpen ze zo snel als R-eigenaren de Rosso's dumpen. Porsche-eigenaren houden over het algemeen van de Rosso's, maar het zijn lichtere RWD-auto's. Mensen komen over het algemeen ook niet terug om hun mening bij te werken als de banden verslijten. Ik wil ook weten hoe de banden zijn als ze 5/32nds zijn, niet alleen als ze nieuw zijn.

Uiteindelijk maakt het me echt minder uit hoe iemand in een Civic (of Porsche) een bepaalde band leuk vindt die ik overweeg voor een zware AWD-auto. Ik geef er wel om hoe de band presteert en hoe lang hij meegaat in een gecontroleerde omgeving en, tot op zekere hoogte, wat mensen die dezelfde auto als ik rijden, ervan vinden.

#22 ·
Re: (duchski)

Ik ben erg blij met mijn Kumho Ecsta SPT's. Zomerbanden, maar $113 per stuk voor 235/40x18 van Tire Rack is een geweldige deal. Deed het prima op de Ring en de Autobahn.

#23 ·
Re: (StaggRLee)

Quote, oorspronkelijk geplaatst door StaggRLee »
Ik vertrouw ze en hun methodologie - meestal - maar gebruik ze niet als enige informatiebron. Consumentenmeningen op websites daarentegen zijn precies dat: meningen. Het zijn subjectieve, uit de losse pols geschreven verslagen die zijn geplaatst door gewone mensen zonder wetenschappelijke opleiding, apparatuur of ervaring met testmethodologie.

CR test banden in de meest gecontroleerde omgeving die mogelijk is en probeert zoveel mogelijk variabelen te beheersen. Ze testen de verschillende banden op dezelfde auto's en onder dezelfde omstandigheden..

Stagg,
ik vertrouw CR geen moment. Ze testen banden in een "gecontroleerde omgeving" die niets te maken heeft met de werkelijke rijomstandigheden en de manier waarop banden zich op uw auto gedragen. U kunt naar tirerack.com gaan en meningen per auto en gereden kilometers filteren en u krijgt wat u nodig heeft. CR is gewoon slecht; Ik ben een soort "audiophile" en wat CR aanbeveelt in consumentenaudio is altijd lachwekkend geweest voor iedereen die een idee heeft van de markt... Ze richten zich gewoon op de laagste "gemene deler" in smaken en verwachtingen... Maar het is natuurlijk een kwestie van mening...