Het grootste deel van mijn volwassen leven heb ik een P1800 willen bezitten. In 2017 begon ik het serieus te nemen om er een te verwerven. Hoewel ik de ES leuk vind, ben ik dol op de daklijn van de coupé, dus de zoektocht begon. Ik ben altijd aangetrokken geweest tot de eerste generatie verzamelauto's en vind ze meestal het meest begeerlijk. Niet omdat het de meest verfijnde auto's zijn. Verre van dat, maar omdat ze de oorspronkelijke designethos het best vertegenwoordigen. Dus richtte ik mijn pijlen op het vinden van een Jensen P1800. Ik ontdekte al snel dat het niet zo moeilijk is om een Jensen te vinden, maar het is moeilijker om er een te vinden in redelijke staat die redelijk origineel is en niet vol zit met plamuur en roest. Na een aantal auto's te hebben overwogen, kreeg ik een telefoontje van Joe Lazenby, die wist dat ik op zoek was en een Jensen aanbood die hij net uit Illinois had verworven. Ik bracht een bezoek aan PA, bekeek het en sloot een deal om de auto te verwerven.
Hier is hij bij de eerste inspectie. Deze heeft chassisnummer #3440. De originele kleur is Rood 70 met het witte interieur 302.
Dus er werd een deal gesloten en de auto werd afgeleverd!
Hier is hij bij de eerste inspectie. Deze heeft chassisnummer #3440. De originele kleur is Rood 70 met het witte interieur 302.
Dus er werd een deal gesloten en de auto werd afgeleverd!