SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner
21 - 40 of 62 Posts
XC60 T8 los vermogen?

Klopt het dat het niet de moeite waard is om de T8 boven de T6 te nemen, omdat de geadverteerde 400 pk alleen gebruikt zou kunnen worden totdat de elektriciteit op is, waarna het vermogen zou terugschalen naar 316 pk (T6-vermogen)??
Ik sta op het punt om een beslissing te nemen om er een te bestellen, dus help me hier alsjeblieft.
Dank u

Is het waar dat het niet de moeite waard is om de T8 te nemen in plaats van de T6, omdat de geadverteerde 400 pk alleen gebruikt zouden kunnen worden totdat de elektriciteit op is, waarna het vermogen terug zou vallen naar 316 pk (T6-vermogen)?? Ik sta op het punt om een beslissing te nemen en er een te bestellen, dus help me alsjeblieft. Bedankt
Niet waar. Waar heb je die reden vandaan? Als je hem helemaal niet oplaadt, is het nog steeds een hybride auto en behoudt hij een minimaal batterijniveau waarmee je 400 pk kunt gebruiken voor snel inhalen, 0-60 testen, etc. En hij geeft nog steeds een betere MPG dan de T6 op de snelweg en natuurlijk veel beter lokaal. Er is een extreme situatie dat je er een 316 pk zware machine van kunt maken, zoals slepen en accelereren op een bergopwaartse snelweg. Maar bij normaal rijden zul je die limiet niet halen. Slechts drie dingen zijn niet zo goed als de T6: het bereik op de snelweg is minder dan de T6, geen reservewiel en geen mistlamp voor, als die je storen. Verzonden vanaf mijn K88 met Tapatalk

Is het waar dat het niet de moeite waard is om de T8 te nemen boven de T6, omdat de geadverteerde 400 pk alleen gebruikt zouden kunnen worden totdat de elektriciteit op is, dan zou het vermogen terugschalen naar 316 pk (T6 vermogen)?? Ik sta op het punt om een beslissing te nemen om er een te bestellen, dus help me hier alsjeblieft. Bedankt
Niet waar. Waar heb je die reden vandaan? Als je hem helemaal niet oplaadt, is het nog steeds een hybride auto en behoudt hij een minimaal batterijniveau dat je kunt gebruiken voor 400 pk voor snel inhalen, 0-60 testen, etc. En hij geeft nog steeds een betere MPG dan T6 op de snelweg en natuurlijk veel beter lokaal. Er is een extreme situatie dat je er een 316 pk zware machine van kunt maken, zoals slepen en accelereren op een bergopwaartse snelweg. Maar bij normaal rijden zul je die limiet niet halen. Slechts drie dingen zijn niet zo goed als T6: het bereik op de snelweg is minder dan T6, geen reservewiel en geen mistlamp voor, als die je storen. Verzonden vanaf mijn K88 met Tapatalk
Hij heeft dat waarschijnlijk van een lokale Volvo-verkoper gehaald... Sommigen van hen hadden echt slechte kennis over hun producten: tijdens een proefrit vertelde een verkoopster me ooit dat de T8 hetzelfde is als de T6 in de Power-modus en dat de hybride-modus de enige manier is om alle 400 pk te gebruiken... en ik heb haar sindsdien nooit meer een vraag gesteld

• Like
Reactions: FDL5231
Ben helemaal weg van onze T8 en zou hem opnieuw kiezen. Vrouw heeft 10 mijl woon-werkverkeer, dus het werkt uitstekend voor ons.

Merk op dat de 240V-oplader niet vereist is, maar om de pre-conditioning te doen, is 240V-stroom nodig om te voorkomen dat de batterij leeg raakt. Is ook handig in het weekend voor snel opladen voor boodschappen, etc.

Kreeg mijn T8 op 30 november en had slechts 330 mijl op de auto toen we een roadtrip van 2100 mijl naar Boise ID maakten via I15 door Nevada, West-Utah en I84 door Zuid-Idaho. In het eerste deel van de reis stopten we vaker om te tanken, omdat we aandacht besteedden aan degenen die kritiek hadden op de kleine benzinetank, en we hadden geen ervaring met de auto. Op de terugreis waren we comfortabeler en minder vaak. We reden meestal 80-85 mph, behalve als de wegen te modderig waren. De totale kilometerstand is meer dan 26 mpg en we stopten om te tanken na iets meer dan 300 mijl. We zijn dol op de T8, op onze eerste 330 mijl, met veel korte volledig elektrische ritten haalden we 43 mpg gecombineerd, en tijdens grote files in Vegas en op de weg tussen Vegas en LA reden we meestal elektrisch, wat een coole manier is om te rijden met actieve pilot assist.

Koop de T8, met kortingen en belastingvoordelen is er geen significante prijsstraf.

Wat de wederverkoop betreft, hebben hybrides doorgaans een lagere wederverkoopwaarde dan hun benzine-aangedreven tegenhangers. Als u zich zorgen maakt over afschrijving en wederverkoop, bekijk dan het basismodel voor elke reeks eens goed. De extra opties drijven de prijs op en zijn niets waard als u, net als ik, uw auto 10+ jaar houdt. Dat komt vooral door de bezorgdheid van mensen over de kosten om al die gadgets te repareren. Maar zelfs als u uw auto 3 jaar houdt en inruilt, krijgt u nog steeds een flinke klap op de duurdere T8, vanwege de korte tijd op de markt en de gevreesde batterijangst die mensen lijken te hebben, ongeacht het merk. Dat gezegd hebbende, zou ik de T8 kiezen, omdat ik me geen zorgen maak over het vervangen van een batterijpakket en de locatie van de T8-batterij ongeveer hetzelfde lijkt te zijn als die van een Prius, dus de klus zou ongeveer hetzelfde moeten zijn. (verwijdering van de stoel, verwijdering van de bekleding, beschermend plastic ding, stekker om het circuit te verbreken zodat je jezelf niet roostert bij het vervangen van de batterij, enz. De grootste beer zal het gewicht van de batterij zijn, maar het huren van een kersenpikker bij een onderdelenwinkel, het gebruik van wat bergingsbanden en het van achteren naar binnen gaan om hem eruit te tillen, zou geen probleem moeten zijn. Dit is natuurlijk allemaal theoretisch, ervan uitgaande dat de batterij een nuttige levensduur heeft van 7 - 10 jaar en dat de aftermarket een kosteneffectieve vervangingsoptie biedt. Als u een batterij van Volvo moet kopen of erger nog, de batterijen in de T8's blijken rotzooi te zijn, dan kan het kopen van een T8 de portemonnee op de lange termijn veel meer pijn doen dan de benzine die in de T6 wordt gebruikt. Misschien een jaar of twee wachten en een T8 van de lease halen? Dan moet iemand anders de grootste afschrijving incasseren, kunt u zien hoe ze zich houden en kunt u de auto de resterende 7+ jaar gebruiken. (Dat is wat ik hoop dat mevrouw het mee eens is)

Voor de levensduur van de batterij moeten er voldoende gegevens zijn van andere hybride auto's, aangezien de eerste Prius al 20 jaar en de Nissan Leaf al 7 jaar op de markt is.

En de batterijkosten zullen in de toekomst op de een of andere manier lager zijn. De arbeidskosten om de batterij te vervangen zijn misschien niet enorm. Ik denk dat het minder zou kunnen zijn dan het vervangen van de transmissie. En de toegang tot het accupakket zou van onderaf kunnen komen. Alle details zullen duidelijker zijn als een werkplaats besluit een T8 te demonteren.

Vergeleken met het vervangen van de luchtvering is de kans voor de batterij veel kleiner. Ik zal sowieso 10 jaar garantie kopen. In het ergste geval denk ik dat het technisch mogelijk is om de slechte batterij kwijt te raken en er toch mee te rijden als een FWD-auto.

Verzonden vanaf mijn K88 met Tapatalk

Niet waar. Waar heb je die reden vandaan? Als je hem helemaal niet oplaadt, is het nog steeds een hybride auto en behoudt hij een minimaal batterijniveau dat je kunt gebruiken voor 400 pk voor snel inhalen, 0-60 testen, etc. En hij geeft nog steeds een betere MPG dan T6 op de snelweg en natuurlijk veel beter lokaal.

Er is een extreme situatie dat je er een zware machine van 316 pk van kunt maken, zoals slepen en accelereren op een bergopwaartse snelweg. Maar bij normaal rijden zul je die limiet niet halen.

Slechts drie dingen zijn niet zo goed als T6: de actieradius op de snelweg is minder dan T6, geen reservewiel en geen mistlamp voor, als die je storen.

De Volvo-dealer zei.... En ik kon het gewoon niet geloven
Bedankt voor het antwoord:)

Nog een vraag over deze twee uitvoeringen.
Hoe goed is het Volvo High Performance Audiosysteem?
Is het de moeite waard om de B&W te nemen?
Is het $3000 waard? Is dat veel beter?
Bedankt
Mijn nieuwe T8 Momentum is geweldig! Ik heb ervoor gekozen om alles te nemen behalve B&W en heb er tot nu toe geen spijt van. Het is vermeldenswaard dat de T8 een extra subwoofer heeft in plaats van het reservewiel, dus de geluidskwaliteit kan iets beter zijn in vergelijking met de andere uitvoeringen. Persoonlijk denk ik niet dat het verschil in geluidskwaliteit goed genoeg is om $3.000 extra te rechtvaardigen, maar ik zou mezelf ook niet per se als een audiofiel beschouwen. Uiteindelijk is mijn mening echter duidelijk subjectief, dus ik zou kijken of je het zelf op de een of andere manier kunt vergelijken.

Verzonden vanaf mijn XT1635-01 met Tapatalk

Nog een vraag over deze twee afwerkingen.
Hoe goed is het Volvo High Performance Audiosysteem?
Is het de moeite waard om de B&W te nemen?
Is het $3000 waard? Is dat zoveel beter?
Bedankt
Het is van goede kwaliteit en absoluut de $3000 waard als audio-upgrade, en ziet er goed uit. Of je het wel of niet krijgt, is echter je eigen keuze. Als je weet wat Hi-Fi is en soundtracks van hoge kwaliteit wilt krijgen, dan is het absoluut de moeite waard.

Als ik de auto voor mezelf zou kopen, zou ik het nemen. Mijn familieleden zouden het echter niet waarderen. Dus ik kies in plaats daarvan voor luxe stoelen waar iedereen in de familie van zal genieten.

Ik koos voor de T8 vanwege de federale en staatelijke financiële prikkels die beschikbaar zijn voor PHEV's. En dan zwijg ik nog over de aanzienlijke prikkels die Volvo aanbood op de T8.

De vermogenstoename van de T8 ten opzichte van de T6 is aanzienlijk - vooral op de snelweg.

Ik had een T6-leenauto voor een paar dagen en kon niet wachten om weer in mijn T8 te stappen. De stop-start-motoruitschakelfunctie van de T6 was uiterst irritant en de brandstofbesparing was aanzienlijk meer dan die van de T8 (ik heb een enkele reis van 15 mijl, ongeveer 1 uur en 45 minuten heen en terug).
Ik heb oplaadmogelijkheden thuis en op kantoor, dus ik gebruik misschien 3-4 minuten brandstof in mijn woon-werkverkeer.

Gezien de manier waarop de brandstofbelasting in CA blijft stijgen, denk ik dat de T8 de slimme keuze voor mij was.

Voor dezelfde prijs, geen twijfel, een T8. Ik heb er net een in Europa gereden en het is geweldig om in de stad te kunnen rijden zonder benzine te gebruiken, en dan over te schakelen op benzine waar het het meest efficiënt is, op de snelweg. Als je hem intelligent gebruikt, kom je met die tank van 13,2 gallon een heel eind.

Hoe is de AWD-capaciteit van de T8 in een situatie waarin lange tijd op met sneeuw bedekte wegen wordt gereden? Kunnen de achterwielen lange tijd continu van stroom worden voorzien?

Hoe is de AWD-capaciteit van de T8 in een situatie waarin je lange tijd op met sneeuw bedekte wegen rijdt? Kunnen de achterwielen lange tijd continu van stroom worden voorzien?
Ja. Zelfs als de batterij leeg is, zal de ICE deze indien nodig opladen om het koppel van de achterste motor te behouden.

Verzonden vanaf mijn SD4930UR met Tapatalk

Na het testen van zowel de T6 als de T8, bleef ik terugkeren naar de T8. Het gemak van acceleratie en het vermogen waren wat nodig was om me te overtuigen. Ik ben dol op het B&W-geluidssysteem als je muziek afspeelt via Apple CarPlay, Android Auto. Ik ben niet onder de indruk van de kwaliteit van XM-radio. Nu, als we die Polestar-upgrade voor de T8 in de VS zouden kunnen krijgen.

Hoe zit het vanuit het oogpunt van onderhoud en betrouwbaarheid? We zijn ook de T6 vs T8 vs T6 Polestar discussie aan het voeren. We houden van de kracht van de T8, maar het lijkt wel een ingewikkeld aandrijfsysteem. Zijn er noemenswaardige problemen geweest sinds de T8 een paar jaar geleden uitkwam? We zijn aan het cross-shoppen met een BMW X3 m40i en een Audi SQ5 en zowel de BMW- als de Audi-dealer praten de betrouwbaarheid van de T8 af. Normaal gesproken zouden we feedback als die van een concurrerende dealer niet al te serieus nemen, maar in dit geval zijn alle drie de merken eigendom van dezelfde dealer/franchise, dus we wisten niet zeker of ze nog steeds hun eigen merk "verkochten" of dat ze daadwerkelijk een geldig perspectief hadden, aangezien alle dealers met elkaar verbonden zijn.

Hoe zit het met het onderhoud en de betrouwbaarheid? We zijn ook bezig met de T6 vs T8 vs T6 Polestar discussie. We houden van de kracht van de T8, maar het lijkt een ingewikkeld aandrijfsysteem. Zijn er noemenswaardige problemen geweest sinds de T8 een paar jaar geleden uitkwam? We zijn aan het cross-shoppen met een BMW X3 m40i en een Audi SQ5 en zowel de BMW- als de Audi-dealer praten de betrouwbaarheid van de T8 slecht. Normaal gesproken zouden we feedback als die van een concurrerende dealer niet met al te veel gezag aannemen, maar in dit geval zijn alle drie de merken eigendom van dezelfde dealer/franchise, dus we wisten niet zeker of ze nog steeds hun eigen merk "verkochten" of dat ze daadwerkelijk een geldig perspectief hadden, aangezien alle dealers met elkaar verbonden zijn.
Ik ben ook bezig met de T8 versus T6 Polestar discussie...heeft iemand de kans gehad om de twee te vergelijken? Helaas hebben niet veel dealers een T6 Polestar op voorraad.

21 - 40 of 62 Posts