SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

Vastzittende ventieldop (IPD). Dit is zo dom.

3.3K views 10 replies 8 participants last post by  victhevolvo  
#1 ·
Het zit vast, het komt er niet af. Ik ging mijn bandenspanning controleren en dit ding zit verdomd vast. Ik heb nog nooit zoiets doms gezien. Bijna net zo dom als toen ik het deurslot kapot maakte bij het installeren van de ipd deurslotpinnen op mijn S70 vele jaren geleden. Misschien moet ik stoppen met het knoeien met deze stomme rommel.

Ik heb het ding zo ongeveer vernietigd door te proberen het eraf te halen, maar het is me niet gelukt. Handdoeken om twee tangen gewikkeld, de ventielschaft met de ene en de dop met de andere vastgepakt en met al mijn kracht (niet veel) krijg ik het niet los. Ik heb het zelfs vannacht in PB blaster laten weken, niets.

Tips om dit eraf te krijgen? Ik sta op het punt om er een slijptol op te zetten en waarschijnlijk het ventiel te vernietigen. lol.

Misschien moet ik gewoon naar een bandenbedrijf gaan en daar een nieuwe ventielschaft laten installeren...

#4 ·
Probeer een goede bankschroef met of zonder een oud shirt om hem strakker te maken.

Als je lokaal toegang hebt tot Kroil, kun je dat proberen, het werkt beter dan PB Blaster, maar kost tegelijkertijd veel meer.

In het ergste geval kun je de achterkant van de rubberen ventielsteel afsnijden met de band gedemonteerd en hem van binnenuit naar buiten schuiven.

Woont u in een gebied met strooizout? Kan wat vreemde corrosie hebben opgebouwd op de schroefdraad tussen de IPD-doppen en het metalen deel van de ventielsteel.

#5 ·
Ik had hetzelfde probleem met aluminium doppen van een andere fabrikant. Omdat de schroefdraad op de ventielsteel van een ander metaal is, corroderen de doppen zeer snel en zetten ze zich vast. Ze waren minder dan 1 jaar oud toen dit gebeurde. Gooi ze weg en koop verchroomde of plastic doppen.

#6 ·
Gebruik een beetje smeermiddel of anti-seize bij het installeren van de aluminium cape. Of haal gewoon de vergulde ventielsteel en doppen de volgende keer dat u banden verwisselt. Ik heb een paar blauwe doppen van $0,99 die er mooi uitzien, maar er is er al eens een vastgelopen en sindsdien gebruik ik er gewoon wat siliconenspray op.

#7 ·
Toen IPD deze introduceerde, wist ik dat het een probleem zou worden voor sommige mensen. Acura had aluminium doppen op de MDX en voerde een terugroepactie uit vanwege het corrosieprobleem.
Als je ze nu op je auto hebt, gebruik dan wat anti-seize.
Wat betreft de vastzittende, gebruik 2 sets tangen. Eén op de dop en één om de steel tegen te houden.

#8 ·
Het is een reparatie van 10 minuten en $10 voor een bandenbedrijf om het te doen - uw tijd is meer waard dan dat. Laat hen het doen.

Of, koop een Dremel en maak een ondiepe snede aan beide kanten, maar ga niet helemaal door. Ga van boven naar beneden. Haal dan een spuitbus perslucht, keer hem om en spuit hem op de dop om hem af te koelen. Gebruik een tang om de dop vervolgens te pletten en hij zou moeten buigen en breken langs de groeven die u hebt gesneden. Verwijder hem voorzichtig en als je geluk hebt, worden de schroefdraad op de ventielsteel niet beschadigd.

Zo ja, zie mijn eerste regel.

#9 ·
Het zal een reparatie van 10 minuten en $10 zijn voor een bandenbedrijf om het te doen - uw tijd is meer waard dan dat. Laat hen het doen.
En haal wat ventielstelen van fleabay, ze zijn ongeveer $5 per set. De rubberen doorvoerstelen worden (zouden moeten worden) vervangen elke keer dat u uw banden verwisselt, dus het zou geen probleem moeten zijn om de winkel een nieuwe te laten plaatsen. Kan net zo goed tegelijkertijd een bandenwissel doen. ;-)

#10 ·
Een boorkop past er prima overheen.

#11 ·
Bedankt iedereen. Ik heb de dop vernield, moest hem eraf snijden. De steel ook flink beschadigd. Tot nu toe houdt hij lucht. Moet nog zien of ik er lucht in kan pompen. Zo niet, dan ga ik naar de bandenboer.

Nogmaals bedankt!

Verzonden vanaf mijn SM-G900T met Tapatalk