SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

Stereo-wissel

2.7K views 13 replies 3 participants last post by  roxanaschram  
#1 ·
Ik heb een xc70 uit 2005 en hij heeft geweldige speakers; het klinkt geweldig met cd's en met fm-radio; maar als ik verbinding wil maken met Bluetooth, moet ik een fm-zender gebruiken. Het klinkt oké, maar er zit veel ruis in. Mijn stereo is momenteel de hu 650. Kan ik downgraden naar een ouder model (zoals de hu 613) om een cassette-adapter te gebruiken? Of kan ik beter een nieuwere of een aftermarket stereo kopen? Ik heb de subwoofer in mijn auto als dat verschil maakt.

#2 ·
De HU-stereo's hebben Bluetooth-adapters beschikbaar. Er zijn verschillende bedrijven die een Bluetooth-module maken die kan worden aangesloten en muziek en oproepen via Bluetooth aanbiedt door deze aan te sluiten op de cd-wisselaarpoort aan de achterkant... De prijs varieert sterk, afhankelijk van de fabrikant en de opties. Als je voor aftermarket gaat, maar iets origineels wilt, biedt de Sony XAV-AV1000 Android Auto en Carplay.

#4 ·
Niet iedereen heeft een slechte ervaring met Grom. Ik heb er minstens 3 jaar een gebruikt zonder enig probleem.

#5 ·
Niet iedereen heeft een slechte ervaring met Grom. Ik heb er minstens 3 jaar een gebruikt zonder één probleem.
Ik ben blij dat je dat hebt gedaan en dat je er blij mee was. Maar na het omgaan met hun ongelooflijk slechte klantenservice, zou ik niet willen dat iemand anders dat zou moeten meemaken. Bovendien kost een aftermarket stereo niet veel meer geld, en het is ook niet echt meer werk om te installeren, aangezien je de originele unit toch al moet verwijderen om de GROM te installeren.

Aftermarket-toestellen bieden ook betere functies, beter geluid en zijn over het algemeen gewoon beter.

#6 ·
Ik ben het ermee eens dat aftermarket een veel betere geluidskwaliteit en functionaliteit zal hebben, ik ben onlangs overgestapt op de Sony XAV-AV100. Ik ben er ook dol op. Betekent niet dat ik mijn Grom niet leuk vond of waardeerde. Het is ook niet mijn eerste ervaring. Ik heb er een paar in Toyota's geïnstalleerd. Geen slechte ervaring daar. Elk bedrijf zal op een gegeven moment slechte klantenondersteuning en slechte kwaliteitscontrole hebben. Betekent niet dat het hele bedrijf waardeloos is. Ze zouden er niet zo lang zijn geweest als ze dat wel zouden zijn. Ik heb een vreselijke klantenservice gehad bij mijn Volvo-dealer, maar ik weet dat het niet Volvo is... Alles wat ik ga zeggen is: val een bedrijf niet af vanwege je ervaring, leg het op tafel, geef je mening.

#7 ·
Ik ben het ermee eens dat aftermarket een veel betere geluidskwaliteit en functionaliteit zal hebben, ik ben onlangs overgestapt op de Sony XAV-AV100. Ik ben er ook dol op. Betekent niet dat ik mijn Grom niet leuk vond of waardeerde. Het is ook niet mijn eerste ervaring. Ik heb er een paar in Toyota's geïnstalleerd. Geen slechte ervaring daar. Elk bedrijf zal op een gegeven moment slechte klantenservice en slechte kwaliteitscontrole hebben. Betekent niet dat het hele bedrijf waardeloos is. Ze zouden er niet zo lang zijn geweest als dat wel zo was. Ik heb een vreselijke klantenservice gehad bij mijn Volvo-dealer, maar ik weet dat het niet Volvo is... Alles wat ik ga zeggen is: val een bedrijf niet af vanwege je ervaring, breng het naar buiten, geef je mening.
Eerlijk, maar Volvo is een product dat door dealers wordt verkocht. Evenzo, als je een slechte ervaring had bij een dealer, zou je een andere kiezen en waarschijnlijk vrienden waarschuwen om hetzelfde te doen. Ik had een slechte ervaring met GROM, dus ik raad aan om uit de buurt te blijven. Als er nog andere aftermarket bluetooth-adapters zijn die met onze auto's werken, en iemand om welke reden dan ook die route wil volgen, heb ik daar geen probleem mee.

Afgezien hiervan denk ik dat we allebei zeggen, vergeef me als ik het mis heb, dat aftermarket de betere keuze is.

#8 ·
Zeker, aftermarket is de beste manier ZOLANG je kwaliteit koopt. Ik heb aftermarket stereo's gehoord die verschrikkelijk waren. Mijn HU1205 en de Sony zijn vrijwel dezelfde kwaliteit. De Sony heeft iets meer bereik in frequentie-uitvoer. Maar wat de dealer betreft, ik ga er nog steeds heen. Ik heb mijn probleem met de dealer geuit en ze hebben de arbeidsstatus van die persoon opgelost. Je rookt niet in de auto van iemand of ramt hem niet tijdens een proefrit, dat is alles wat ik ga zeggen. Ik zeg mensen altijd dat ze hun eigen onderzoek moeten doen, op zoek moeten gaan naar beoordelingen. Met YouTube vandaag de dag kun je video na video over een product vinden. Ik geef mijn mening en ervaring en dat is dat. De rest laat ik aan hen over.

#9 ·
Geen vraag over het kwaliteitspunt. Ik ben in de loop der jaren al te vaak gebeten door goedkope rommel. Ik had jaren geleden een Sony X-Plod head unit die met mij door minstens 4 auto's is gesleurd. Ik was er dol op. Momenteel hebben beide auto's in de vloot Pioneers. De dagelijkse auto van mijn vrouw, onze XC-70, heeft een DEH-X6800BS single din erin, omdat we die al hadden en leuk vonden, ook de adapterkit voor de XC maakt zowel een dubbele din als een enkele din mogelijk, dus we kunnen in de toekomst altijd upgraden. Mijn dagelijkse auto, een F150 uit 2004, heeft een DEH-1770NEX die ik er een paar dagen geleden in heb gezet. Nogmaals, uitstekende audiokwaliteit ervan, erg blij met de gebruikersinterface.

#10 ·
Net de XAV-AV100 gekocht met fysieke knoppen, carplay, achteruitrijcamera en een USB-poort achter, dus ik heb een USB-poort in de middenconsole geïnstalleerd en daar naartoe geleid... 180$ Hij is trager dan de XAV-AV1000 bij het opstarten, maar sneller eenmaal opgestart en heeft de USB-poort aan de achterkant, dus ik kon een externe USB-poort gebruiken in plaats van het bungelende snoer... Ik houd mijn HU1205 echter. Ik heb er zoveel van geïnstalleerd voor andere auto's, ze zijn moeilijk te bereiken...

#11 ·
Als je een nieuwe Pioneer krijgt, bekijk dan de modellen die ze in Japan verkopen. Ze worden in het Engels aangeboden en kunnen rechtstreeks op dashcams van Pioneer worden aangesloten... Ik heb tot nu toe een van die units besteld en geïnstalleerd. Best netjes!

#12 ·
De AV100 stond vermeld als niet meer leverbaar en niet beschikbaar in mijn buurt, anders zou een carplay double din met een echte volumeknop voor mij een onmiddellijke verkoop zijn geweest. De AX3200 was de laagst geprijsde Sony die in mijn buurt beschikbaar was en carplay had. Het prijsverschil was gewoon te groot, aangezien er geen functieverschil was.

Zoals ik al zei, tot nu toe ben ik erg blij met de 1770NEX. Ik heb niet overwogen er een van een andere markt te halen, omdat de radiofrequenties soms niet overeenkomen. Misschien de volgende keer. Ik kan niets zeggen over uw regio, maar hier in Canada zijn de leveringstekorten van HU's waanzinnig. Er is heel weinig keuze beschikbaar.

Waarom zou je je dashcam in je HU willen voeden? Ik heb momenteel geen camera op de mijne aangesloten, aangezien mijn dashcam (Toguard CE60) ook een achteruitrijcamera heeft. Ik kan overwegen een tweede achteruitrijcamera te installeren en die naar de HU te leiden voor een andere hoek. We zullen zien wat mijn vrije tijd toelaat.

#13 · (Edited)
De dashcam zou in je aftermarket Pioneer-stereo worden gevoerd. Pioneer (en Kenwood) hebben dashcams gemaakt die met de stereo's werken, zodat de camera geen display nodig heeft en via de stereo wordt bediend. Als je een ongeluk krijgt, kun je USB aansluiten en de video downloaden voor de agent ter plaatse.

• Like
Reactions: Dude99
#14 ·
Eén ding wil ik zeggen: als je een radio voor de Japanse markt koopt, zorg er dan voor dat deze wereldwijde banden ondersteunt. Zoals, mijn HU1205 en de clarion van mijn Acura, je gaat naar het menu en vertelt het dat je in Noord-Amerika, Europa, Azië of Australië bent. Veel buitenlandse stereo's doen dit. Alleen stereo's die op Japan zijn vergrendeld, doen dit niet en Japan gebruikt 78-95 MHz voor radio en 98-108 voor tv...