SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

Instructies voor het verwijderen van het stuur?

9K views 8 replies 7 participants last post by  ecohen2705  
#1 ·
Hallo allemaal... dit is mijn eerste bericht en mijn eerste Volvo (waar ik tot nu toe absoluut dol op ben).

Ik ben erg geïnteresseerd in modificaties en het aanpassen van mijn voertuigen (komend uit de Jeep Wrangler/Gladiator-wereld van de afgelopen 8 jaar) en ik heb een op maat gemaakt carbon fiber stuur met platte bodem besteld voor mijn 2021 R-Design. Het zou over een paar weken hier moeten zijn en ik probeer me gewoon voor te bereiden op wat ik kan verwachten bij het verwijderen van het fabrieksstuur. Uiteraard de batterij loskoppelen, airbag, enz... Ik heb een soortgelijke procedure uitgevoerd op mijn Jeeps... waar moet ik op letten of voorzichtig mee zijn bij de Volvo?

Ik heb veel gezocht en heb alleen video's kunnen vinden voor oudere Volvo-modellen... iets recenters, specifiek voor een 2021 XC60?

Ik waardeer alle input of tips enorm!

#2 ·
Deze community deelt helaas niet veel gemeenschappelijk met andere autogemeenschappen, we zien hier heel weinig aftermarket/modding-berichten en meestal zorgen over bruikbaarheid/release/software-updates.

@Tech kan u wellicht naar wat documentatie en/of persoonlijke ervaringen verwijzen.

#5 ·
Deze community deelt helaas niet veel gemeenschappelijkheden met andere autogemeenschappen, we zien hier heel weinig aftermarket/modding-berichten en meestal zorgen over bruikbaarheid/release/software-updates.
@Tech kan u wellicht doorverwijzen naar wat documentatie en/of persoonlijke ervaringen.
Volkomen begrijpelijk gezien het merk dat Volvo is... Ik probeer nog steeds creatief te zijn en smaakvol gebieden te verbeteren die ik kan.

Uit nieuwsgierigheid, hoe ziet het nieuwe stuurwiel eruit?
Image

Dit is de meest accurate weergave die ik kan vinden. Behalve dat ik witte stiksels heb om te passen bij het R-Design interieur, en het zal een witte centerstreep aan de bovenkant hebben. Maar vrijwel hetzelfde, zelfs met de R-design badge in het onderste gedeelte.

Zoek op de Volvo-accessoirewebsite naar instructies voor het installeren van het verwarmde stuurwiel. Dat zou moeten laten zien wat je nodig hebt.
Heel erg bedankt voor de tip, ik zal proberen het nu te bekijken!

#3 ·
Hoi allemaal... dit is mijn eerste bericht en mijn eerste Volvo (waar ik tot nu toe absoluut dol op ben).

Ik ben erg geïnteresseerd in modificaties en het aanpassen van mijn voertuigen (komend uit de Jeep Wrangler/Gladiator wereld van de afgelopen 8 jaar) en ik heb een op maat gemaakt carbon fiber stuur met platte bodem besteld voor mijn 2021 R-Design. Het zou over een paar weken hier moeten zijn en ik probeer me gewoon voor te bereiden op wat ik kan verwachten bij het verwijderen van het fabrieksstuur. Uiteraard de accu loskoppelen, airbag, etc... Ik heb een vergelijkbare procedure gedaan op mijn Jeeps... waar moet ik op letten of voorzichtig mee zijn bij de Volvo?

Ik heb veel gezocht en heb alleen video's kunnen vinden voor oudere Volvo-modellen... iets actuelers, specifiek voor een 2021 XC60?

Ik waardeer alle input of tips enorm!
Uit nieuwsgierigheid, hoe ziet het nieuwe stuurwiel eruit?

#6 · (Edited)
#8 ·
#9 ·
Hallo, ik sta op het punt om mijn niet-verwarmde stuurwiel op mijn XC90 T6 momentum uit 2019 te vervangen door een verwarmd stuurwiel. Ik heb de stuurwielmodule (32266026) en een verwarmd stuurwiel (32288783) gekregen. Ik heb online alleen deze instructies gevonden die niet erg gedetailleerd zijn: Stuurwiel leder verwarmd - XC90 2016 - Volvo Cars Accessories Ik ben vooral bezorgd over het installeren van de nieuwe module met de klokveer en het correct plaatsen van het nieuwe stuurwiel zodat ze goed uitgelijnd zijn. De instructies vermelden niet hoe dat moet - in feite wordt je verteld om de bestaande onderdelen te verwijderen en te vervangen door de nieuwe onderdelen. Is het echt zo simpel? Of zijn er belangrijke dingen om rekening mee te houden tijdens de wissel?