SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

SIM-kaart...

7.4K views 25 replies 10 participants last post by  mattlach  
#1 ·
Dus,

Ik zag in de handleiding van mijn CPO 2017 S90 dat er een plek in de kofferbak is waar ik een simkaart in kan plaatsen om de draadloze modem in de auto te gebruiken.

Mooi - dacht ik - mijn provider rekent geen kosten voor extra data-only simkaarten, dus ik bestel er een extra en stop die in de Volvo.

De simkaart is nog niet aangekomen, maar ter voorbereiding was ik de instellingen in de auto aan het bekijken en vond het modemmenu van de auto, en tot mijn verbazing zat er al een AT&T simkaart in...

Is de vorige eigenaar die daar gewoon vergeten, of bevat Volvo een soort simkaart, en zo ja, hoe werkt dat dan? Is het gratis? Bandbreedte beperkt? Wat is de deal?

Waardeer alle gedachten over dit onderwerp.

#2 · (Edited)
In de VS heeft Volvo een AT&T simkaart geplaatst die geldig is voor een proefperiode van 3 maanden, geloof ik. U kunt aan het einde van de proefperiode verlengen bij AT&T of uw eigen GSM-compatibele simkaart van T-Mobile of wie dan ook plaatsen.

#3 ·
In de VS heeft Volvo een AT&T simkaart geplaatst die goed is voor een proefperiode van 3 maanden, geloof ik. U kunt aan het einde van de proefperiode verlengen bij AT&T of uw eigen GSM-compatibele simkaart van T-Mobile of wie dan ook plaatsen.

Merk op dat als u de simkaart eruit haalt, de auto nog steeds zijn eigen afzonderlijke communicatie heeft (vermoedelijk een ontoegankelijke simkaart?) die de Volvo On Call-app gebruikt (ongeacht of de auto aan of uit staat), want dat heb ik getest.
Des te beter voor hen om je te bespioneren :/

#4 · (Edited)
[emoji14] Het zou me niet verbazen als de kleine lettertjes van de VOC (die iedereen de tijd neemt om te lezen met hun advocaat naast hen) spionage vereisen, aangezien dit het tijdperk van "big data" is.

Vernieuwt Volvo de proefperiode van 3 maanden met CPO's? Ik weet dat de proefperiode van 3 maanden (of wat de proefvoorwaarden ook waren) voor onze nieuwe Volvo was.

#5 ·
[emoji14] Het zou me niet verbazen als de kleine lettertjes van de VOC (die iedereen de tijd neemt om te lezen met hun advocaat naast hen) spionage vereisen, aangezien dit het tijdperk van "big data" is.

Vernieuwt Volvo de proefperiode van 3 maanden met CPO's? Ik weet dat de proefperiode van 3 maanden (of wat de proefvoorwaarden ook waren) voor onze nieuwe Volvo was.
Geen idee. Niemand heeft het vermeld toen ik de auto kocht. Ik kwam het gewoon tegen in het Sensus-menu en het verbond toen ik het inschakelde.

Wat spionage betreft, heb ik de stiekeme theorie dat ze echte bestuurders gebruiken om Lane Assist te trainen.

Weet je hoe je te allen tijde je hand op het stuur moet hebben? Het zou me niet verbazen als het alle sensoringangen registreert tijdens de momenten dat de invoer van de bestuurder verschilt van wat de Lane Assist zelf zou hebben gedaan en dat vervolgens toevoegt aan een soort Machine Learning-algoritme.

#6 ·
Lol. Ik realiseerde me net dat ik in het XC90-subforum aan het posten was, niet in het S90-subforum. Oeps... Ik denk dat het voor dit onderwerp echter niet uitmaakt :p

#10 · (Edited)
Welke provider heb je die dit doet?
Het is Google Fi. Ze zijn technisch gezien een MVNO, maar ze zijn beter dan de meeste MVNO's.Op je telefoon schakelt het dynamisch tussen de netwerken van Tmobile, Sprint en US Cellular, afhankelijk van welke het sterkste signaal heeft. Het vereist echter een telefoon die compatibel is met deze schakelfunctie. Deze apparaten worden naar verluidt ondersteund:LG G7 ThinQLG V35 ThinQLG V30Moto X4 (Android One-versie)Moto G6Moto G7Nexus 6Nexus 5XNexus 6PPixel en Pixel XLPixel 2 en Pixel 2 XLPixel 3 en Pixel 3 XLPixel 3a en Pixel 3a XLiPhone 5S en later (beta)Voor elk ander apparaat blijft het gewoon permanent in de Tmobile-modus.Ze zullen ook bellen en sms'en via Wi-Fi als dat beschikbaar is.Er zijn twee abonnementen, het reguliere abonnement waarbij je $ 20 per maand betaalt voor onbeperkt bellen en sms'en, en dan $ 10 per gigabyte (pro rata) voor data. Er is ook een limiet waarboven je niet meer hoeft te betalen. Voor individuele abonnementen is het 6 GB, daarna zijn de resterende data gratis voor de maand, maar als je er ver boven gaat, word je mogelijk beperkt. Deze is geweldig als je een bescheiden data-gebruiker bent.Ze hebben ook net een onbeperkt data-abonnement geïntroduceerd voor een vast maandelijks tarief van $ 70. Deze kosten dalen per lijn naarmate je meer lijnen toevoegt. Als je 4 lijnen op het onbeperkte abonnement hebt, kost het slechts $ 45 per maand per lijn.Ik denk dat je maximaal 5 data-only simkaarten kunt aanvragen voor tablets, auto's of wat je er ook in wilt stoppen, en alleen betaalt voor de data die je gebruikt met het reguliere abonnement, of helemaal niets met het onbeperkte abonnement.Een coole functie is dat je ook niet hoeft te betalen voor dataroaming in het buitenland. Wanneer je reist, kosten de data je evenveel als in eigen land.Je kunt het bekijken op fi.google.com.Ik heb het nu iets meer dan vier jaar en ik ben er erg blij mee. Ik weet dat TMobile en Sprint niet de beste reputatie hebben voor dekking (US Cellular exploiteert geen torens in mijn buurt), maar in mijn vier jaar heb ik slechts één keer geen signaal gehad, en dat was in the middle of nowhere, Coventry, CT. Dus ik denk dat de strategie "de beste providers kiezen" redelijk goed werkt.Sterk aanbevolen.

#13 ·
Welke apps werken nu niet voor u met de inactieve simkaart, waarvan u wenste dat ze wel zouden werken? Spotify, weer en TuneIn lijken allemaal voor mij te werken zonder een AT&T-abonnement en alle andere apps die ik zo snel kan bedenken en die ik nodig heb, staan op mijn telefoon... Ik denk dat veel mensen AT&T betalen voor apps die ze gratis kunnen krijgen (bijvoorbeeld Spotify en weer).

#14 ·
Welke apps werken nu niet voor je, met de inactieve simkaart, waarvan je wou dat ze wel werkten? Spotify, weer en TuneIn lijken allemaal voor mij te werken zonder een AT&T-abonnement en alle andere apps die ik zo snel kan bedenken en die ik nodig heb, staan op mijn telefoon... Ik denk dat veel mensen AT&T betalen voor apps die ze gratis kunnen krijgen (bijvoorbeeld Spotify en weer)

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Ik denk dat je een van de gelukkigen bent
Ik heb je theorie geprobeerd en niets werkte behalve de Weer-app van Travel Link.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

#24 ·
Ik heb zojuist mijn 3 maanden durende 3 GB AT&T Connected Car-proefperiode geactiveerd en merkte dat alles (navigatie, lokaal zoeken, Spotify, etc.) soepeler verloopt dan wanneer ik verbinding maakte via de hotspot van mijn telefoon. Ik had enig verschil verwacht, aangezien de modem en antenne van de auto groter en krachtiger zijn dan die van de telefoon... maar de prestatieverbetering is behoorlijk significant.

#25 ·
Je kunt de PSIM verwisselen met je eigen SIM, maar het is aan de provider om toegang toe te staan. Verizon bijvoorbeeld doet dit niet, ondanks dat er een technische mogelijkheid is. Google Fi, TMO, etc. zullen werken. Elke app met lage bandbreedte, bijvoorbeeld weer en verkeer, is gratis bij de auto. Je betaalt wanneer je wifi en streaming zoals Pandora of TuneIn wilt laten werken, Spotify lijkt de uitzondering te zijn. Omdat het echter betaald moet worden, is dat misschien de reden waarom anderen melden dat het werkt zonder ATT te betalen. De telemetriegegevens zijn, naar wat mij is verteld, alleen voor engineering en niet identificeerbaar voor een klant. Men zou hopen op een soort onderhouds- of slijtageherinneringen zoals bij andere merken.

#26 ·
Je kunt de PSIM verwisselen met je eigen SIM, maar het is aan de provider om toegang toe te staan. Verizon bijvoorbeeld doet dat niet, ondanks dat er een technische mogelijkheid is. Google Fi, TMO, etc. zullen werken.
Ik kan het bevestigen. Google's Fi werkt perfect voor mij (na het vinden van een simkaartadapter om hem passend te maken).

Elke app met lage bandbreedte, bijvoorbeeld weer en verkeer, is gratis bij de auto. Je betaalt wanneer je wifi en streaming zoals Pandora of TuneIn wilt laten werken, Spotify lijkt de uitzondering te zijn. Omdat het echter betaald moet worden, is dat misschien de reden waarom anderen melden dat het werkt zonder ATT te betalen.
Klinkt meer alsof iemand de firewallregels heeft verknoeid. Het zou me niet verbazen als ze dit op een gegeven moment "repareren".

De telemetriegegevens zijn, naar wat mij is verteld, alleen voor engineering en niet identificeerbaar voor een klant. Men zou hopen op een soort onderhouds- of slijtageherinneringen zoals bij andere merken...
We kunnen alleen maar hopen. Je weet nooit waar de Chinezen hun tentakels in kunnen krijgen.