SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

Vragen over de aankoop van een XC60 2021: Momentum versus Inscription

17K views 40 replies 21 participants last post by  OlRedHair  
#1 ·
Hallo allemaal;

Ben nieuw bij Volvo en ben op zoek naar een 2021 XC60. Heb verschillende configuraties gemaakt en afgedrukt waarin ik de T5 AWD Momentum en Inscription vergelijk.
Ik selecteer zowel de Premium- als de Advanced-pakketten voor elke configuratie, evenals de HK-geluidsupgrade en zie bijna een prijsverschil van $ 5.000
tussen de twee uitvoeringen. Wat krijg ik in de Inscription voor 5.000 dollar dat ontbreekt in de Momentum?

Ook lijken mijn lokale dealers de voorkeur te geven aan 20-inch banden op deze modellen, wat een meerprijs van $ 1.000 betekent. Ik dacht dat 18- of 19-inch banden een betere rijervaring boden.

Alle hulp of suggesties worden zeer op prijs gesteld.

Rick

#2 ·
Veel ervan is uiterlijk, ronde uitlaten op Momentum versus de stofzuiger-uitlaten op de Inscription etc. Harmon Kardon is ook inbegrepen op de Inscription, en er zijn verschillende wielen en meer chromen accenten. Kortom, het is aan u wat bij uw behoeften past, maar de Momentum is het basisoptiemodel, met opties om dingen eraan toe te voegen met wat meer basis esthetische opties. Uw Inscription geeft u wat meer bling, met enkele functies inbegrepen in de prijs.

#4 ·
Omdat ik deze vergelijking onlangs heb gemaakt, wat voor de goede orde, de Volvo-site helemaal niet duidelijk is, bouw de twee auto's op de Volvo-site (VS in mijn geval) en klik aan het einde van de build op "standaardfuncties". Open ze naast elkaar om te vergelijken.

Dit geeft alle details weer die geen pakket-add-on zijn. Er zijn nogal wat verschillen, maar het kostte me even om erachter te komen waar ik moest kijken.

Afgezien van de ontwerpelementen die anderen hebben genoemd, zijn de hoogtepunten uit mijn geheugen over de Inscription-toeslag naar mijn mening:

Premium Package (van Momentum) functies zijn "standaard"
Geventileerde stoelen
Lederen dashboard
4-Zone Climate, digitale achterbediening
USB-c poorten achter
Elektrische hoofdsteunen achter
Interieurverlichting op hoog niveau

Optie om Bowers en luchtvering toe te voegen als je die extra items wilt.

Hallo allemaal;

Ben nieuw bij Volvo en ik ben op zoek naar een XC60 uit 2021. Heb verschillende builds uitgevoerd en afgedrukt waarbij ik de T5 AWD Momentum en Inscription vergelijk.
Ik selecteer zowel de Premium- als de Advanced Packages voor elke build, evenals de HK-geluidsupgrade en zie bijna een prijsverschil van $5K
tussen de twee uitvoeringen. Wat krijg ik in de Inscription voor 5K dat ontbreekt in de Momentum?

Ook lijken mijn lokale dealers de voorkeur te geven aan 20" banden op deze modellen, wat een add-on van $1K is. Ik dacht dat 18" of 19" banden een betere rit gaven.

Alle hulp of suggesties zouden zeer op prijs worden gesteld.

Rick

#6 ·
Ik denk dat Collins het goed heeft geschetst... Het is een behoorlijk stuk opties qua verschil... Het R-Design biedt ook een aantal verschillende opties, zoals hierboven vermeld. Goede hunitin'!

• Like
Reactions: xeno
#7 ·
Ik vroeg me in het begin ook af welke ik moest kopen, maar nadat ik het lederen dashboard in het echt had gezien, hielp het me om naar de Inscription te neigen. Ik wist ook dat ik veel van de items wilde die standaard op de Inscription zaten. Wat de wielmaat betreft, wilde ik zelf niet groter gaan dan 19 inch wielen. De dealers in mijn omgeving (Seattle) hebben meestal 19's op de Inscriptions. Ik rijd soms over onverharde wegen om te gaan wandelen en ik wilde een band met een hoger profiel. Een 18- of 19-inch band zou in theorie een betere rit bieden, vooral op slechte wegen. Als je geen 20's wilde, ruilt de dealer dan misschien wielen om een verkoop te realiseren?

#8 ·
Ik weet dat ze de dingen voor 2021 hebben veranderd, maar voor het model van 2020 waren de stoelen voor de Momentum-uitvoering strikt een tweevoudige lendensteun, terwijl de Inscription-stoelen viervoudig waren (en enkele andere verschillen). Ik wilde echt de City Weave stoffen stoelen die alleen beschikbaar waren in de Momentum-uitvoering, maar mijn vrouw vond de Inscription-stoelen comfortabeler en dat was belangrijker. Misschien is het de moeite waard om de stoelspecificaties te controleren. Ik wou wel dat de 18" wielen ervoor beschikbaar waren, maar de 19" wielen met de luchtvering geven ons een prima rit.

#10 ·
Ik heb gisteren een 2021 XC60 T5 Inscription gekocht. Het prijsverschil is veel groter dan de Momentum.
De Inscription ziet er aan de buitenkant zoveel beter uit. Het interieur is gewoonweg geweldig! Iedereen kan zijn perfecte zitpositie vinden, je kunt zelfs de zijsteun en de kussenverlenging aanpassen.
Ik heb ook het Climate Pkg en het Advanced Pkg (wat ik een must vind) en de 20" wielen.
Ik begrijp dat die wielen voor sommigen een probleem kunnen veroorzaken op bepaalde wegen. Ik heb met mijn C70 op bergweggetjes en velden gereden.
Ik kan nog wel even doorgaan.
Mijn vraag aan jou is, hoe lang ben je van plan hem te houden?
Als je van plan bent hem lang te houden, ga dan voor de Inscription.
Als ik koop, laad ik hem meestal vol en zorg ik ervoor dat ik krijg wat ik wil, en ik houd hem voor altijd!
'97 Ford F 150 Lariat nieuw gekocht 250.000+ mijl
'13 Volvo C70 28.000 mijl
'21 Volvo XC60 Inscription 50 mijl

#12 ·
Vergeet niet dat de Momentum vinyl zitplaatsen heeft, terwijl de Inscription leer is EN het lederen dashboard heeft. Dat alleen al is natuurlijk een behoorlijk groot verschil, en het is gemakkelijk te zien dat een groot deel van het prijsverschil naar veel leer gaat. Voeg daar de geventileerde stoelen met extra lendensteun en de elektrisch verstelbare zijkanten en geheugen voor de passagiersstoelpositie aan toe, en de stoelen zijn echt het grootste verschil dat je zult zien. Houd rekening met de grotere wielmaat, de 4-zone climate control en de trimwijzigingen en $5.000 lijkt redelijk. Zeg het zo... noem een ander merk waar je $5.000 kunt uitgeven en alle extra functies krijgt die de Inscription biedt. Misschien zie je de waarde niet van al die extra functies, maar het prijsverschil lijkt zeer redelijk gezien de marktwaarde voor de verbeterde functies die het met zich meebrengt.

#13 ·
Rickcrna: IMO, als u zich concentreert op een soepelere rit, zou ik kleinere wielen aanraden met banden met een grotere zijwand. Wat betreft het interieur (ik bezit een V90 Inscription uit 2020), als u kinderen en/of huisdieren heeft die u wilt vervoeren, zult u merken dat de niet-geperforeerde lederen stoelen in de Momentum duurzamer en gemakkelijker te onderhouden zijn dan de geperforeerde stoelen in de Inscription. IMO, hoewel de geperforeerde lederen stoelen uiterst comfortabel zijn, zijn ze een beetje delicaat (ik reis met een huisdier op de achterbank en heb een achterbankhoes en een net tussen de voorstoelen geĂŻnstalleerd om de middenarmsteun van de voorstoel te beschermen).

#14 ·
Rickcrna: IMO, als je je concentreert op een soepelere rit, zou ik kleinere wielen aanraden met banden met een grotere zijwand. Wat betreft het interieur (ik bezit een 2020 V90 Inscription), als je kinderen en/of huisdieren hebt die je wilt vervoeren, denk ik dat je zult merken dat de niet-geperforeerde lederen stoelen in de Momentum duurzamer en gemakkelijker te onderhouden zijn dan de geperforeerde stoelen in de Inscription. IMO, hoewel de geperforeerde lederen stoelen uiterst comfortabel zijn, zijn ze een beetje delicaat (ik reis met een huisdier op de achterbank en heb een achterbankhoes en een net tussen de voorstoelen geĂŻnstalleerd om de middenarmsteun van de voorstoel te beschermen).
Helemaal eens over de banden. De XC60 heeft een super stijve rit en het toevoegen van 20" banden is als een lucifer voor olieachtige vodden.Ik zou geen enkel model van de XC60 aanbevelen als het niet met de vierweg lendensteun komt. IMO, het maakt een enorm verschil. Dat is echter mijn lichaam, YMMV.

#17 ·
Volvo zet de wielen op vrijwel elke bestelling, dus tenzij je de specificaties wijzigt, komen ze zo uit de fabriek. Het gaat om de look. Ik voel geen verschil in de rit, maar ik weet dat anderen dat wel doen.

Een T5 XC60 Inscription wordt standaard geleverd met het volgende (volgens een raamsticker): Ik heb een ster voor de Inscription exclusives gezet
*Bright Chrome Bars in Front Grille with Chrome Window Trim
*Nappa lederen bekleding of op maat gemaakte wollen mix zittingen
Verwarmde voorstoelen
*Geventileerde voorstoelen (alleen leer)
*Dubbele geĂŻntegreerde uitlaten
19" Inscription wielen
*Elektrisch verstelbare voorstoelen met elektrische lendensteun en geheugen voor de passagiersstoel voorin
*Kussenverlenging voorstoelen
*Elektrisch verstelbare zijsteun voorstoelen (alleen leer)
*4-zone climate control
*Interieur High Level Illumination
Houten Deco Inlay
*Tailored Leather Dash
Harman Kardon Sound
Sensus Navigation
Homelink Garage Door Transmitter
Elektrisch inklapbare hoofdsteunen achter
Kompas in achteruitkijkspiegel
Parkeerhulp voor.

Om een andere hier geplaatste post te corrigeren, de Momentum bevat ook echt leer, alleen is het geen nappaleer. Dit is in de loop der jaren veranderd voor precies wat je krijgt, dus het kan verwarrend zijn. Ik zou het moeten nakijken, maar ik denk dat 2018 het laatste jaar was dat ze het nepmateriaal voor de standaard Momentum hadden (maar je kon wel upgraden naar lederen stoelen in Momentum).

#19 ·
Met leer... hoeveel mensen zorgen er eigenlijk voor de stoelen? Het is een natuurlijk product en vereist wat verzorging. Ik stel me voor dat de meeste mensen ze gewoon gebruiken zonder er ooit een soort conditioner op te doen, of zich te inspannen om het vuil eruit te halen.

#20 ·
Met leer... hoeveel mensen zorgen er daadwerkelijk voor de stoelen? Het is een natuurlijk product en vereist enige verzorging. Ik stel me voor dat de meeste mensen ze gewoon gebruiken zonder er ooit een soort conditioner op te doen, of zich in te spannen om het vuil eruit te halen.
Met onze vorige Volvo maakten we de stoel af en toe schoon (mijn vrouw zegt dat ze het misschien één keer per jaar heeft gedaan, maar ik geloof het niet) en hebben ze nooit geconditioneerd - hoewel het mogelijk is dat dat gebeurde bij de zeldzame gelegenheid dat we hem lieten detailleren. 19 jaar en ze zagen er nog steeds erg mooi uit - niet nieuw maar wel erg mooi. En dit was in het blonde leer. Geen idee of de afwerking van onze huidige stoelen (we hebben het nappaleer niet gekregen) hetzelfde of even duurzaam is, maar we kunnen het hopen.

Niet om te zeggen dat mensen er niet beter voor zouden moeten zorgen.

#26 ·
Hallo allemaal;

Ben nieuw bij Volvo en ik ben op zoek naar een XC60 uit 2021. Heb verschillende builds uitgevoerd en afgedrukt, waarbij de T5 AWD Momentum en Inscription werden vergeleken.
Ik selecteer zowel de Premium- als de Advanced Packages voor elke build, evenals de HK-geluidsupgrade, en zie bijna een prijsverschil van $ 5K
tussen de twee uitvoeringen. Wat krijg ik in de Inscription voor 5K dat ontbreekt in de Momentum?

Ook lijken mijn lokale dealers de voorkeur te geven aan 20" banden op deze modellen, wat een extra kost van $ 1K is. Ik dacht dat 18" of 19" banden een betere rijervaring gaven.

Alle hulp of suggesties zouden zeer gewaardeerd worden.

Rick
Voor mij waren de 18" wielen de belangrijkste eigenschap. - Niet mogelijk met de Inscription.
Ik vind de look van de 19" wielen mooi, maar de rit is te ruw op de kapotte wegen hier in de buurt. Als je een aantal van de reviews leest, klagen journalisten over een ruwe rit voor zo'n luxe SUV en ik denk dat het komt door de grotere wielen.
Ik weet dat iedereen een ander lichaam en een andere zitpositie heeft, maar na een lange testrit achter elkaar gaf ik de voorkeur aan de stoelen op de Momentum. Ik weet niet waarom, maar ze voelden comfortabeler aan voor mij.

#27 ·
Voor mij waren de 18" wielen de belangrijkste eigenschap. - Niet mogelijk met de Inscription.
Ik vind de look van de 19" wielen mooi, maar de rit is te ruw op de kapotte wegen hier in de buurt. Als je een aantal van de reviews leest, klagen journalisten over een ruwe rit voor zo'n luxe SUV en ik denk dat dat komt door de grotere wielen.
Ik weet dat iedereen een ander lichaam en een andere zitpositie heeft, maar na een lange proefrit back-to-back gaf ik eigenlijk de voorkeur aan de stoelen in de Momentum. Ik weet niet waarom, maar ze voelden comfortabeler aan voor mij.
De Momentum-stoelen zijn identiek aan de Inscription-stoelen, met de twee uitzonderingen van de dijbeenverlenger en de vierweg-lendensteun. Dus, als ze comfortabeler aanvoelden voor jou, had dat waarschijnlijk te maken met hoe de stoelen waren afgesteld.

Mijn suggestie aan de op: configureer een Momentum zoals je wilt, configureer een Inscription zoals je wilt, en kijk dan naar eventuele verschillen in incentives. Ik ontdekte dat de prijs niet zo veel verschilde en dat er eigenlijk agressievere incentives waren op de Inscription op dat moment.

Ik weet niet of er een manier is om de Inscription-stoelen in de Momentum-trim te krijgen, maar dat zou voor mij het grootste probleem zijn. Misschien heb je een lichaam dat precies past bij de lendensteun van de Momentum, maar je zult passagiers hebben en op een dag wil je misschien het voertuig verkopen of het aan een partner laten rijden.

De meeste Inscription staan op dealerterreinen met de 20" banden. Vermijd die banden en ga niet groter dan 19.

#30 ·
Het leer in zowel de Momentum als de Inscription gaat de levensduur van de voertuigen bepalen. Ik heb geen nappa - maar ik heb met meerdere voertuigen gereden die dat wel hadden en er was geen enorm verschil.

#31 ·
Het leer in zowel de Momentum als de Inscription zal de levensduur van de voertuigen bepalen. Ik heb het nappa-leer niet - maar ik heb met meerdere voertuigen gereden die het wel hadden en er was geen enorm verschil.
Ik vind dat het nappaleer in mijn V90 gevoeliger is dan dat in mijn Lexus. Ik spreek uit ervaring. Voor zover ik weet, zit het nappaleer in mijn V90 ook in de XC60.

#33 ·
Mijn hond reist meestal met mij mee. Ik merkte dat het geperforeerde nappaleer gemakkelijker uitrekt door de nagels van mijn hond in de Volvo dan in mijn Lexus. Bij nadere inspectie merkte ik dat de perforatiegaten van de Volvo groter zijn dan in mijn Lexus en dat het leer in de Volvo ook dunner is (waardoor dit leer zachter maar ook kwetsbaarder wordt). De nagel van mijn hond rekte het nappaleer iets uit, tussen twee perforatiegaten (gelukkig scheurde het niet). Ik heb een achterbankhoes en een net tussen de voorstoelen geĂŻnstalleerd om te beschermen tegen schade, wanneer ze in de auto zit. IMO, als men niet van plan is om huisdieren of kinderen in de auto te hebben, ga dan voor het geperforeerde nappaleer. Anders, als er meer misbruik waarschijnlijk is, ga dan voor het niet-geperforeerde leer.

#34 ·
We zullen het erover eens zijn het oneens te zijn. Ik zou niet aarzelen om het nappaleer te bestellen en heb geen angst voor de duurzaamheid.

#35 ·
Stond op het punt de trekker over te halen voor een XC60 Inscription uit 2021. Mijn Audi Q5 rijdt heerlijk, maar de sport-/geventileerde stoelen zijn erg raar en oncomfortabel gebleken. Ik heb lange tijd in de XC60 gereden en hoewel ik de rijkwaliteit prima vind (sommigen klagen over een stugge rit), moet ik zeggen dat ik niet weg ben van de geventileerde Inscription-stoelen. Ze lijken erg stevig en ik kon de stoel niet zo afstellen dat mijn onderrug er blij van werd. Ik heb kort in een Momentum gezeten en die stoel leek me soepeler en comfortabeler. Misschien ga ik terug en maak ik een proefrit in de Momentum. Heeft iemand anders de twee vergeleken?

#38 ·
Stond op het punt de trekker over te halen voor een 2021 XC60 Inscription. Mijn Audi Q5 rijdt heerlijk, maar de sport-/geventileerde stoelen zijn erg raar en oncomfortabel gebleken. Ik heb lange tijd in de XC60 gereden en hoewel ik de rijkwaliteit prima vind (sommigen klagen over een stugge rit), moet ik zeggen dat ik niet dol ben op de geventileerde Inscription-stoelen. Ze lijken erg stevig en ik kon de stoel niet zo afstellen dat mijn onderrug tevreden was. Ik zat kort in een Momentum en die stoel leek soepeler en comfortabeler. Ik ga misschien terug en maak een rit in de Momentum. Heeft iemand anders de twee vergeleken?
:) Ik ben blij dat ik niet de enige "gek" ben die de leren Momentum-stoelen comfortabeler vindt. Ik betwijfel of de stoelen identiek zijn aan de Inscription-stoelen, omdat er ruimte zou moeten zijn voor de motor en het bewegingsmechanisme van het verlengstuk en ook de geventileerde blazers (in de Inscription-stoelen). Natuurlijk kan ik me vergissen.

#36 · (Edited)
Zitcomfort is zo subjectief. Ik stel voor om uitgebreide proefritten te maken in voertuigen waarin u het meest geĂŻnteresseerd bent. Voor mij, hoewel ik een aantal korte proefritten heb gemaakt (minder dan 30 minuten), toen ik bij de laatste 2 (2020 V90 T6 Inscription en 2020 Benz E450 Estate Wagon-Luxury model) kwam, stond ik erop en kreeg ik een proefrit van een nacht/24 uur met elk. Het rijden van een identieke route van 125, waarbij snelweg-, land- en stadsritten werden gecombineerd, samen met dag- en nachtrijden, hielp bij mijn selectie. Beide auto's waren vergelijkbaar uitgerust en goed geconfigureerd. Zonder twijfel waren de geperforeerde nappalederen stoelen van de V90 voor mijn vrouw en mij veel comfortabeler dan de vergelijkbare stoelen van de E. De voorstoelen van de V hadden niet de massagefunctie, terwijl die van de E dat wel hadden. Tijdens de uitgebreide proefrit waren naar mijn mening de vier massage-mechanismen van de stoel van de E onder de vulling voelbaar en oncomfortabel. Toen ik op het Benz-eigenarenforum keek, zeiden velen dat ze de Benz-stoelen zonder massagefunctie moesten nemen, omdat ze dezelfde klacht hadden. Zoals ik al zei, maak een l-a-n-g-e proefrit en neem wat het beste bij je past.

PS: Naast de nappalederen stoelen van de S-Klasse waren die van de V het meest comfortabel voor mijn vrouw en mij.

#37 ·
Vier van de vijf Volvo's die ik sinds 2013 bezat, hadden nappaleer. Ik heb helemaal geen problemen met slijtage, afgezien van wat kleurverlies op een paar kleine plekjes (randen) met de beukenhouten stoelen in mijn S60 uit 2014. Ik heb echter geen honden of kleine kinderen, en met uitzondering van dat ene beukenhouten interieur, waren/zijn de rest zwart (of blond/zwart combinatie).