SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

Rommelend gevoel...?

1K views 5 replies 4 participants last post by  VolvoStew  
#1 ·
Ik heb mijn soepele 2.5 vorige week voor de 15.000 km beurt gebracht voor de normale dingen (inclusief de bandenwissel) en nadat ik hem terugkreeg merkte ik dat ik een lichte rammelende sensatie in het stuur en de carrosserie van de auto krijg als ik de remmen gebruik bij het verlaten van de snelweg. Het is heel licht, bijna als het begin van kromtrekken van de voorste remschijf. Mijn banden zijn een beetje gecupt (ongeveer 12.000 km erop), maar leken prima voor de bandenwissel. Ik belde de dealer om te vragen of ze iets aan de remmen hadden gedaan en ze zeiden nee… alleen de bandenwissel. Ze zeiden dat het de cupping kon zijn die ik voel, maar dat denk ik niet.

#2 ·
Re: Rumbling sensation…? (VolvoStew)

Ik denk dat je de banden moet laten vervangen en moet uitzoeken waarom ze cuppen en het laten repareren.. Kijk dan of het er nog steeds is...

Banden cuppen niet als de dingen correct zijn ingesteld.

#3 ·
Re: Rommelgevoel…? (VolvoStew)

Quote, oorspronkelijk geplaatst door VolvoStew »
Ik heb mijn soepele 2.5 vorige week voor de 15.000 km service gebracht voor de normale dingen (inclusief de bandenwissel) en nadat ik hem terugkreeg, merkte ik dat ik een lichte rommelige sensatie in het stuur en de carrosserie van de auto krijg als ik rem van de snelweg af. Het is heel licht, bijna als het begin van kromtrekken van de voorste rotor.

Ik had precies hetzelfde probleem met mijn auto en de dealer heeft het vorige week onder garantie gerepareerd. Dit staat op het serviceblad:

"Bij het remmen op de snelweg op hellingen of hellingen is er een ernstige (sic) pulsatie voor en achter, springt rond achterste rotors allemaal uit ronde R.09 L.04 nu glad met nieuwe schijven"

Mijn auto heeft ongeveer 7200 mijl.

#4 ·
Re: Rommelend gevoel…? (Carbsumer)

Quote, oorspronkelijk geplaatst door Carbsumer »

Ik had precies hetzelfde probleem met mijn auto en de dealer heeft het vorige week onder garantie gerepareerd. Dit staat er op het serviceformulier:

"Remmen op snelwegsnelheden op opritten of hellingen er is een ernstige (sic) pulsatie voor en achter, stuitert rond achterste rotors allemaal uit ronde R.09 L.04 nu glad met nieuwe schijven"

Mijn auto heeft ongeveer 7200 mijl.

Tony, bedankt. Ik heb morgen een afspraak en zal dit ter sprake brengen.

- Stew