SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner
21 - 40 of 68 Posts
72k mijl op de auto. Ik denk dat het ViscoPlus is dat echt een verschil maakt. Probeer het eens!
Weet je hoeveel het de olie verdikt? 5w40 olie lijkt voor mij te werken. Tot nu toe heb ik meer succes gehad met Castrol Edge euro dan met Mobil 1. Sommigen hebben gemeld dat het gebruik van LiquiMoly olie nog betere resultaten geeft

Benieuwd hoeveel van die vermindering in verbruik de spoeling is, versus de viscoplus. Want ik heb 4 spoelingen gedaan met een interval van 2500 mijl en heb nog steeds hetzelfde verbruik van 1Q/1k mijl. Bij welke kilometerstand doe je dit?
Als je de BITOG-site ĂĽberhaupt volgt, verwijzen ze naar een motorreiniger van HPL die resultaten kan opleveren bij vervuilde olieschraapveren.

LiquiMoly en korte OCI lijken voor mij te werken, maar het heeft 4 of 5 behandelingen geduurd voordat ik echt resultaat begon te zien. Pas bij deze laatste behandeling (minder dan 150 mijl geleden) begon ik echt een zichtbare vermindering van vernis op de nokkenassen, enz. te zien. Heb het niet gemeten, maar mijn buikgevoel en mijn oren vertellen me dat de auto beter loopt en iets meer vermogen levert. Dus mogelijk een kleine toename van de compressie als de veren loskomen.

Als het olieverbruik echt slecht wordt, zou ik een zuigerbad proberen met Berrymans B12 chemtool.

Discussion starter · #23 ·
Weet je hoeveel het de olie verdikt? 5w40 olie lijkt voor mij te werken. Tot nu toe heb ik meer succes gehad met Castrol Edge euro dan met Mobil 1. Sommigen hebben gemeld dat het gebruik van LiquiMoly olie nog betere resultaten geeft
Visco plus maakt van 5w30 meer een 5w35, maar het vermindert het olieverbruik drastisch.

Uh, het punt van zijn bericht was dat hij het verbruik kon verminderen van een liter per 2.500 mijl tot nu geen olie verbruikt in 1.500 mijl.
@ kapitein voor de hand liggend. De titel van de post zei “hoog” - hoog en normaal zijn twee verschillende dingen. Het punt van mijn post was dat ik een liter bij 2500 hoog vond, en dat er iets anders mis zou kunnen zijn.

Bedankt voor uw scherpe opmerking.

@ captain obvious. De titel van de post zei “hoog” - hoog en normaal zijn twee verschillende dingen. Het punt van mijn post was dat ik dacht dat een liter op 2500 hoog was, en dat er iets anders mis zou kunnen zijn.

Bedankt voor uw scherpe opmerking.
U heeft gelijk, een liter olie per 2.500 mijl verbranden is waarschijnlijk een hoog verbruik, maar hier is de titel van de thread:

Hoge olieconsumptie repareren met brandstof- en olieadditieven - 6 maanden update - het werkt!

Hij geeft aan dat hij een liter olie per 2.500 mijl verbrandde en sinds hij de behandeling heeft toegevoegd, heeft hij geen olie meer verbrand in 1.500 mijl.

Dus uw briljante opmerking is dat hij zijn auto zou moeten inruilen, aangezien deze olie verbruikt. Opmerking voor de lezer: Zijn auto heeft geen olieverbruik meer.

Blijf ons verlichten met uw parels van wijsheid.

U heeft gelijk, het verbranden van een liter olie per 2.500 mijl is waarschijnlijk een hoog verbruik, maar hier is de titel van de thread:

Hoge olieconsumptie repareren met brandstof- en olieadditieven - 6 maanden update - het werkt!

Hij geeft aan dat hij een liter olie per 2.500 mijl verbrandde en sinds hij de behandeling heeft toegevoegd, heeft hij geen olie verbrand in 1.500 mijl.

Dus uw briljante observatie is dat hij zijn auto zou moeten inruilen, aangezien deze olie verbruikt. Opmerking voor de lezer: Zijn auto heeft geen olieverbruik meer.

Blijf ons verlichten met uw parels van wijsheid.
Niet per se... Mijn punt was dat die additieven geen permanente oplossingen zijn. Daarom kan het probleem terugkeren. Dat gezegd hebbende, stelde ik voor om het voertuig in te ruilen om een dure reparatierekening later te voorkomen.

En het ging niet om "olieverbruik", maar om hoog olieverbruik - ik denk dat alle motoren een bepaalde hoeveelheid olie verbruiken. Ik ben nu kapitein duidelijk...

Nou, ik laat de wijsheidsverlichting aan jou over.

Als het olieverbruik echt slecht werd, zou ik een zuigerbad proberen met Berrymans B12 chemtool.
De Berryman's-week heeft zeer goed gewerkt in Toyota's die olie verbranden. Veel recente successen worden online gedocumenteerd. Ik zou dit zeker proberen in een olieverbruikende Volvo voordat ik de handdoek in de ring gooi.

Discussion starter · #28 ·
Niet per se… Mijn punt was dat die additieven geen permanente oplossingen zijn. Daarom kan het probleem terugkeren. Dat gezegd hebbende, stelde ik voor om de auto in te ruilen om een dure reparatierekening te voorkomen.

En het ging niet om "olieverbruik", maar om hoog olieverbruik - ik denk dat alle motoren een bepaalde hoeveelheid olie verbruiken. Ik ben nu kapitein duidelijk…

Nou, ik laat de wijsheidsverlichting aan jou over.
Eerlijk gezegd ben ik teleurgesteld over de kwaliteit van Volvo. Deze auto heeft problemen gehad met brandstofinjectoren (gelukkig nog onder garantie), elektrische problemen (parasitaire stroomafname die de batterij in een week zou leegtrekken, ik "repareerde" het door de Sirius-module te omzeilen met een MOST-lus), olieverbruikproblemen en transmissieproblemen.

Eerlijk gezegd ben ik teleurgesteld over de kwaliteit van Volvo. Deze auto heeft problemen gehad met brandstofinjectoren (gelukkig nog onder garantie), elektrische problemen (parasitaire stroom die de batterij in een week zou leegtrekken, ik "repareerde" het door de Sirius-module te omzeilen met een MOST-loop), olieverbruikproblemen en transmissieproblemen.
Ik voel je pijn. Ik ben ook teleurgesteld over hun kwaliteit en duurzaamheid. Een paar spraakmakende en dure problemen met de SPAs baren me zorgen.

Ik kan niet zeggen dat ik meer problemen heb gehad met mijn 2014 S60 dan met een andere gebruikte Volvo. Ze hebben allemaal iets nodig gehad. Zelfs mijn "betrouwbare" 240's met hoge kilometerstand hadden vrijwel constant onderhoud nodig om berijdbaar en probleemloos te blijven.

Het enige wat ik echt had gewild dat Volvo had verbeterd aan de P3-auto's, is de roestbestendigheid van de vastgeschroefde subframes en ophangingsonderdelen. Ik wou ook dat de lak op de P3-auto's de duurzaamheid van de oudere auto's had, maar ik begrijp de overstap naar zachtere watergedragen lakken om milieuredenen.

De motorflush en additieven zijn echter geen tijdelijke oplossingen. Deze motoren verbranden olie omdat de ringen vast komen te zitten. Regelmatiger olie verversen en de flush voorkomen dat. Het is dus eigenlijk een oplossing voor de lange termijn.

Discussion starter · #32 ·
Ik voel je pijn. Ik ben ook teleurgesteld over hun kwaliteit en duurzaamheid. Een paar spraakmakende en dure problemen met de SPA's maken me bezorgd.
Ik zal waarschijnlijk geen andere Volvo kopen, gezien hun achteruitgang. Het is jammer, want ik hou van hun veiligheidsgerichte ontwerp en hun Zweedse afkomst, maar andere autofabrikanten zoals Audi en BMW hebben de achterstand op het gebied van veiligheid ingehaald.

De 2012 S60 die ik tweedehands kocht van een Volvo-dealer omdat mijn vriendin in de jaren 90 van haar Volvo hield... en niet wat ik zou kopen... heeft me verrast. Het is over het algemeen een geweldige auto... 72.000 mijl. Ik behandel het olieverbruik... het pcv-diafragma is defect... bovenste motorkoppelarm vervangen... multiriem en distributieriem vervangen samen met spanners, mijn keuze... geen versnellingsbakproblemen, complete vloeistofwissel ongeveer 15.000 mijl geleden... lak, ophanging etc., allemaal goed... Alles door mij uitgevoerd... Ik heb vida/dice waarmee ik de batterij en versnellingsbak kan resetten... maar vanwege problemen met het olieverbruik zou ik aarzelen om er een tweedehands te kopen... en geen nieuwprijzen betalen... andere merken kunnen ook olieproblemen hebben... koper pas op, toch?

Ik zal waarschijnlijk geen andere Volvo meer kopen, gezien hun achteruitgang. Het is jammer, want ik hou van hun veiligheidsgericht ontwerp en Zweedse afkomst, maar andere autofabrikanten zoals Audi en BMW hebben de achterstand op het gebied van veiligheid ingehaald.
Ik weet niet zeker of achteruitgang het juiste woord is. De oude exemplaren hadden ook veel werk nodig. Mijn oude 740 Turbo uit de jaren 80 had eindeloze problemen. Geen van hen verhinderde de auto te rijden, maar het was vervelend, zoals achterlichtlenzen die uit elkaar vielen, het schuifdak dat vast kwam te zitten, remschijven die kromtrokken en 101 andere dingen zoals dat. De auto wilde echter niet doodgaan, hij werd door de familie doorgegeven en verkocht terwijl hij nog reed met meer dan 300.000 op de teller.

Heb je toevallig BG-producten, EPR en MOA geprobeerd? Deze lijken op Liqui Moly.

Kan 4 blikken BG EPR 109 op Amazon krijgen voor minder dan $50. 4 blikken dekken 4 spoelingen voor onze oliecapaciteit. Ik kan het gewoon proberen, aangezien Liqui Moly de laatste 3-4 beurten niets noemenswaardigs heeft gedaan. Enige zorg is het uitvoeren van al deze spoelingen, ik hoop dat een doorgang niet geblokkeerd raakt door losgeraakte rommel en lagers uithongeren... kan echter niet een liter/1k blijven verbranden.

Zes maanden geleden deelde ik dat het gebruik van Liqui-Moly ProLine Engine Flush hielp bij mijn olieverbruiksprobleem op mijn 5-cilinder Volvo. Welnu, nu er enige tijd is verstreken, kan ik een update geven.

Ongeveer 1 quart werd verbruikt na 2500 mijl. Na het toevoegen van Liqui-Moly ViscoPlus heb ik geen olie meer verbrand na 1500 mijl meer te hebben gereden.

Ik heb nu een verbeterde procedure om dit probleem op te lossen:

1. Til de auto op met een krik en assteunen of oprijplaten.

2. Voeg vervolgens een fles Liqui-Moly ProLine Engine Flush toe aan de motorolie en laat de motor 15 minuten stationair draaien.

3. Tap de motorolie af. Wees voorzichtig, want de olie is heet!

4. Verwijder het oliefilter. Een lage 36 mm dop en een flexibele ratel of een gewone ratel met verlengstuk en breekijzer zijn vereist.

5. Plaats de aftapplug en de carterbescherming terug met een nieuwe aluminium ring.

6. Installeer het nieuwe oliefilter.

7. Voeg een blikje van 300 ml Liqui-Moly Viscoplus voor olie toe.

8. Voeg nieuwe olie naar keuze toe. Ik heb goede resultaten gehad met zowel Castrol- als Liqui Moly-olie.

9. Voeg een blikje brandstofsysteemreiniger toe en vul de tank met benzine. Elke reiniger met veel PEA erin werkt.

10. Rijd rond. Recycle gebruikte olie op de juiste manier!
Een korter olie verversingsinterval is ook nuttig om olieverbruik te voorkomen. Een extractiepomp laat ongeveer 100 ml oude olie in het carter achter, maar het extraheren van olie halverwege de door Volvo aanbevolen 10.000 km olieverversingen zou voldoende moeten zijn.

Dit werkt omdat Volvo hun olieschraapveer niet correct heeft ontworpen. De olieschraapveer raakt vervuild met koolstofafzettingen en olie komt in de verbrandingskamer terecht in plaats van langs de cilinderwand te worden geschraapt. Motorflush verwijdert jarenlange opgebouwde afzettingen van de olieschraapveer.

De brandstofsysteemreiniger bevat PEA, een reinigingsmiddel dat koolstofafzettingen in de verbrandingskamer kan afbreken die het gevolg zijn van olieverbruik. Deze afzettingen kunnen leiden tot vervuiling van bougies, verstopte injectoren en andere problemen.

Omdat er wat olie wordt verbrand en door de uitlaat wordt gestuurd, is het essentieel dat alle gebruikte olie of additieven als veilig voor katalysatoren worden geëtiketteerd!
Volvo staat geen toevoegingen van welke aard dan ook toe. Gebruik alleen volledig synthetische A5/B5 5W-30 in uw motor. Als u een S60 uit 2013 met de 5-cilindermotor heeft, moet deze nu worden gedekt door de nieuw gelanceerde uitgebreide garantie van 100.000 km olieverbruik die net door Volvo is gelanceerd. Neem contact op met uw lokale Volvo-dealer voor details.

Volvo staat geen enkele vorm van additieven toe. Gebruik alleen volledig synthetische A5/B5 5W-30 in uw motor. Als u een S60 uit 2013 heeft met de 5-cilindermotor, moet deze nu worden gedekt door de nieuw gelanceerde uitgebreide garantie van 100.000 olieverbruik, die zojuist door Volvo is gelanceerd. Neem contact op met uw lokale Volvo-dealer voor details.
Is die garantie alleen van toepassing op de eerste eigenaren van voertuigen?

21 - 40 of 68 Posts