SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

Herinnering voor weergave achteruitrijcamera

7.7K views 30 replies 15 participants last post by  danthexcman  
#1 ·
Ik ben in Canada en heb gisteren een terugroepbericht #10191 per post ontvangen. Wanneer de achteruitversnelling wordt geselecteerd, moet de camera op het scherm wettelijk het achteraanzicht van de achteruitrijcamera tonen. Als de 360-graden-weergave van bovenaf eerder was geselecteerd, dan is dat momenteel wat wordt weergegeven wanneer de achteruit wordt geselecteerd. Dit heb ik ook opgemerkt. Er is een software-update voor de Central Electric-module die moet worden toegepast. Naar verluidt komt er medio december een OTA-update beschikbaar (de terugroepbrief was gedateerd op 15 december), maar de update kan ook door de dealer worden uitgevoerd.

#2 ·
De dealer heeft de update een paar weken geleden voor me geĂŻnstalleerd toen ik voor service was. De auto toont nog steeds het bovenaanzicht en nu kan ik Apple Car Play niet meer weergeven :)

#3 ·
De dealer heeft de update een paar weken geleden voor me geĂŻnstalleerd toen ik voor service was. De auto toont nog steeds het bovenaanzicht en nu kan ik Apple Car Play niet meer weergeven :)
Oei! Ik ben bijna 4 uur van de dealer verwijderd, dus ik zal de update niet snel geĂŻnstalleerd krijgen.

#4 ·
Ik heb net weer een terugroepactie per post ontvangen.

"A10184 - Een risico dat voertuigen de elektrische aandrijving kunnen verliezen als gevolg van hoge elektromagnetische belasting van de omvormer E-Machine Power Unit Board bij werking met hoog koppel. Corrigerende maatregel is een totale software-upgrade bij de dealer."

Dat klinkt niet goed!

#6 ·
Ik heb zojuist weer een terugroepactie per post ontvangen.

"A10184 - Een risico dat voertuigen de elektrische aandrijving kunnen verliezen als gevolg van hoge elektromagnetische belasting van de omvormer E-Machine Power Unit Board bij werking met hoog koppel. Corrigerende maatregel is een totale software-upgrade bij de dealer."

Dat klinkt niet goed!
"Corrigerende maatregel is een totale software-upgrade" (dat zal de stress verminderen, toch?) Zal dat dan de hoeveelheid "hoog koppel" verminderen?

#5 ·
Onze tweedehands xc90 die we nog geen week geleden hebben gekregen, had de update geĂŻnstalleerd voordat we van de oprit reden. Het lijkt willekeurig te kiezen wanneer de achteruitrijcamera aanstaat versus de overhead lol en ik klaag niet!

#14 ·
Geen idee waarom de idioten aan de macht een instelling zouden verplichten voor een optie die veel auto's en vrachtwagens niet eens hebben. Over het verspillen van belastinggeld gesproken.
Het is een VERPLICHTE functie voor ALLE personenauto's die na het voorjaar van 2018 zijn gemaakt. Persoonlijk vind ik het grappig hoe sommige auto's dat nu als een "functie" adverteren, terwijl het een vereiste is. Zoals TPMS, VERPLICHT in 2008, CHMSL 1986, achterruitontdooiing is ook een VERPLICHTE functie (begonnen in NY), ik ben het jaar vergeten.

#21 ·
Ik heb de terugroepactie vandaag laten uitvoeren - het duurde in totaal minder dan een uur. Het werkt zoals geadverteerd - je zet de auto in de achteruit en de achteruitrijcamera gaat aan, ongeacht wat er eerder was geselecteerd - en ja, je kunt nog steeds een ander camerabeeld of 360 selecteren. Ik wou dat het 360 EN het achteruitkijkbeeld tegelijkertijd had, zoals 99% van de andere automerken tegenwoordig....

#23 ·
Ik heb de terugroepactie vandaag laten uitvoeren - het duurde in totaal minder dan een uur. Het werkt zoals geadverteerd - je zet de auto in de achteruitversnelling, de achteruitrijcamera gaat aan, ongeacht wat er eerder was geselecteerd - en ja, je kunt nog steeds een andere cameraweergave of 360 selecteren. Ik wou alleen dat het 360 EN de achteruitkijkweergave tegelijkertijd had, zoals 99% van de andere automerken tegenwoordig....
Ik heb er sterk de voorkeur aan om 360 te hebben bij het achteruitrijden, aangezien ik 90% van de tijd achteruit in mijn parkeergarage parkeer (90° draai achteruit) en 360 gebruik omdat er auto's en palen staan.

Deze "verplichte" terugroepactie zal echt vervelend zijn om altijd alleen de achteruitrijcamera te gebruiken.

Verzonden vanaf mijn Pixel 6 Pro met Tapatalk

#22 ·
Ik denk dat ze instellingen voor verschillende markten hebben gemengd.

Ik had een XC90 D5 uit 2016 in Italië. Hij zou standaard naar uw laatste selectie gaan. Ik vond de 360-graden camera erg handig in die omgeving.

Ik kocht een XC90 T8 uit 2017 in de VS en hij zou altijd standaard naar de achteruitrijcamera gaan. Het kostte 2-3 klikken in het menu om naar de 360-graden camera te gaan. Het resultaat was dat ik hem nooit, maar dan ook nooit gebruikte.

Het klinkt voor mij alsof de Canadese T8's die door de terugroepactie worden getroffen, mogelijk "Europese instellingen" gebruiken - waar het legaal is om standaard naar de 360-graden camera te gaan.

Wat ik in godsnaam niet begrijp, is waarom Volvo de BMW-aanpak niet kon volgen en de weergave gewoon kon splitsen - achteraan op de helft van het scherm, 360 op de andere helft.

#25 ·
Zijn deze software-terugroepacties gekoppeld aan de maandelijkse "software-updates" die Volvo uitbrengt? Of zijn het fixes buiten de standaard updates?

Ik vraag dit omdat ik niet kan verifiëren dat ik de nieuwste software-updates krijg wanneer ik mijn voertuig in onderhoud breng. Als ik de achteruitrijcamera-fix krijg, kan ik dan concluderen dat mijn auto een van de nieuwere softwareversies heeft?

#28 · (Edited)
Ik ben in Canada en heb gisteren een terugroepbericht #10191 per post ontvangen. Wanneer de achteruitversnelling is geselecteerd, moet de camera op het scherm wettelijk gezien het achteraanzicht van de camera tonen. Als de 360-graden-weergave van bovenaf eerder was geselecteerd, dan is dat momenteel wat wordt weergegeven wanneer de achteruitversnelling is geselecteerd. Dit heb ik ook opgemerkt. Er is een software-update voor de Central Electric-module die moet worden toegepast. Naar verluidt zal er medio december een OTA-update beschikbaar zijn (de terugroepbrief was gedateerd op 15 december), maar de update kan ook door de dealer worden uitgevoerd.
Het lijkt er alleen op dat er willekeurig wordt gekozen wanneer de achteruitrijcamera aan staat versus de bovenaanzicht lol en ik klaag niet!