Heb gisteren een olieverversing gedaan bij 68K mijl en de auto stond op een helling. Het was de eerste keer dat ik OOIT een olieverversing deed, maar het ging echt goed. De filter vervangen, de o-ring van de behuizing, evenals de crush washer van de olieaftap. Gebruikte Castrol High Mileage GTX 5W-30 Semi-Synthetische Olie. Hoe dan ook, ongeveer 5-6 uur nadat mijn olieverversing klaar was en ik net de auto achteruit de garage in mijn oprit (die lichtjes naar beneden helt) wilde zetten nadat ik met mijn ouders had gesproken over hoe ik de auto naar binnen kon brengen, aangezien we de garage hadden heringericht en in de auto zat om hem aan te zetten, verscheen een paar seconden nadat de motor was gestart de gele driehoek met het symbool van de slippende auto en op het scherm met berichten linksonder in het dashboard stond "Anti-Slip Tijdelijk Uitgeschakeld". Ik raakte in paniek, zette de motor uit en zette hem toen meteen weer aan en de melding was weg. Hetzelfde gebeurde eerder vandaag (ongeveer 12 uur na het eerste voorkomen van de melding) en dit keer stond de XC90 in de garage van het achteruit inparkeren van gisteravond; de melding stond er een paar seconden, maar verdween vanzelf zonder dat ik de auto opnieuw hoefde te starten.
Dat gezegd hebbende, is dit een probleem? Ik heb nog geen VIDA-scan uitgevoerd, maar ik heb het gisteren meteen na de olieverversing gedaan en er was niets mis. Bovendien, aangezien de nieuwe olie praktisch onzichtbaar is op de peilstok, heb ik ABSOLUUT GEEN IDEE of de hoeveelheid olie in de motor goed is of niet. Ik ben echt bang dat ik iets verkeerd heb gedaan. Ideeën?
Bedankt!
Dat gezegd hebbende, is dit een probleem? Ik heb nog geen VIDA-scan uitgevoerd, maar ik heb het gisteren meteen na de olieverversing gedaan en er was niets mis. Bovendien, aangezien de nieuwe olie praktisch onzichtbaar is op de peilstok, heb ik ABSOLUUT GEEN IDEE of de hoeveelheid olie in de motor goed is of niet. Ik ben echt bang dat ik iets verkeerd heb gedaan. Ideeën?
Bedankt!