SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner
21 - 40 of 235 Posts
Dat is tenminste wat we de vrouwen zullen vertellen
Wat een neerbuigendheid. Mijn vrouw bijvoorbeeld, als piloot met meerdere motoren, is niet dom genoeg om voor zo'n onechte redenering te vallen. Zijn er echt nog mensen die geloven dat vrouwen in de keuken en slaapkamer horen, terwijl de mannen de serieuze dingen afhandelen?

Wat dat betreft, onze V90 en onze Porsche staan beide op haar naam geregistreerd, zij zal het mij vertellen.

Discussion starter · #23 ·
Wat een neerbuigende houding.
Ik denk niet dat we het zo bedoelden. Tegenwoordig zouden maar weinig mannen echt denken dat vrouwen in de keuken en de slaapkamer thuishoren.

Mijn vrouw is een goed opgeleid persoon, een wetenschapper, degene die het meeste geld verdient in ons huishouden... Ik zeg haar nog steeds dat deze dingen voor een betere efficiëntie zijn, maar ze weet veel beter, maar ze vindt het prima dat ik mijn plezier met de auto heb. Ze zegt: "Beter dat je plezier hebt met de auto dan met vrouwen".

Discussion starter · #24 ·
Curious to hear if you eventually get Boost Pressure Sensor faults on your car.

Hope it works out!
Geen codes na een week dagelijks rijden (slechts ongeveer 7 mijl per dag, verdeeld over verschillende ritten)

Ik denk niet dat we het zo bedoelden. Tegenwoordig zouden maar weinig mannen echt denken dat vrouwen in de keuken en de slaapkamer horen.

Mijn vrouw is een goed opgeleid persoon, een wetenschapper, degene die het meeste geld verdient in ons huishouden... Ik zeg haar nog steeds dat deze dingen voor een betere efficiëntie zijn, maar ze weet veel beter, maar ze vindt het prima dat ik plezier heb met de auto. Ze zegt: "Beter dat je plezier hebt met de auto dan met vrouwen".

Vreemd ... de EU racechip site bevat dit T6-model helemaal niet.
...en ben je van plan om ook polestar te installeren?

Discussion starter · #29 ·
vreemd...de EU racechip site bevat dit T6 model helemaal niet.
...en ben je van plan om ook polestar te installeren?
Ik heb daar nog niet over beslist, maar hoogstwaarschijnlijk wel. Ik moet uitzoeken of Polestar de RPM-begrenzer verhoogt of niet.

Verzonden vanaf mijn XZ2 Compact met Tapatalk

Ik heb net de RaceChip gekocht voor mijn XC90 T6. Ik heb de Polestar-tune al geĂŻnstalleerd. Zal kijken of de RaceChip nog iets extra's toevoegt. Ik had problemen met het vinden van de juiste connectoren. Als je foto's hebt van welke connectoren je moet gebruiken op de T6, plaats ze dan.

Ik heb oorspronkelijk contact opgenomen met TDI tuning en Viva Performance en ze zeiden dat de piggyback box voor de T6 waarschijnlijk nooit uit zal komen en/of voor onbepaalde tijd uitgesteld zal worden. TDI vertelde me dat ze problemen hadden met de T6 omdat deze turbo en supercharged is en de turbo meer boost moest produceren en geen check engine lights moest genereren. Op basis van jullie feedback is het bemoedigend om te weten dat het succesvol is gedaan.

Ik zal iedereen laten weten hoe het gaat als ik deze RaceChip heb geĂŻnstalleerd.

Bedankt!!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Goed nieuws! Heb de Racechip geĂŻnstalleerd en een testrit van 20 minuten gemaakt. De installatie kostte me ongeveer 10 minuten om de kabelboom te installeren en ongeveer 30 minuten om de tie-wraps etc. op te ruimen.

Resultaten voor de T6 + Polestar-afstelling + Racechip GTS = Succes!! Ik zou zeggen dat de Racechip ongeveer 15-20 pk toevoegt bovenop de Polestar-afstelling. Hoewel dit op mijn XC90 is, weet ik zeker dat de kleinere SPA-platform T6 2.0's nog sneller zouden bewegen. Het gaspedaal is in zowel de comfort- als de sportmodus nog responsiever en terugschakelen in bochten brengt de toerentallen precies in de powerband. De verhoogde boost helpt zeker. Ik zou dit zeker aan iedereen aanbevelen.

De installatie was super eenvoudig toen ik de instructies van het Racechip-supportteam kreeg. Ze zouden je gewoon een link naar hen moeten sturen in plaats van de generieke papieren handleiding te verstrekken die niet voertuigspecifiek is en niet veel hielp.
Bijgevoegd zijn de installatiefoto's om degenen te helpen die ook deze route willen volgen.

Racechip GTS
https://www.racechip.us/shop/volvo/xc90-ii-from-2014/2-0-t6-1969ccm-316hp-235kw-295lb-ft.html

Verpakking van Racechip. Besteld op maandag, aangekomen op donderdag rechtstreeks vanuit Duitsland naar de VS:

Image

Installatie-instructies van Racechip-ondersteuning via e-mail nadat ik problemen had met het vinden van de juiste connectoren op het voertuig. Ik weet niet zeker welk voertuig dit is, maar de instructies waren uiterst waardevol. Het stoorde me omdat deze motorruimte niet overeenkomt met een SPA-platform T6 die ik ken. Merk op dat de dop van het reservoir voor de ruitensproeiervloeistof zich links van de motor bevindt. Ik denk dat alle SPA-platformvoertuigen ze aan de bestuurderskant van de motorruimte in de buurt van het schutbord hebben.

Image

Image

Image

Image

Laatste installatie shot (Vuile motorruimte.... Chicago winters...)
Ik gebruikte 3m dual lock / klittenband type lijm om de unit vast te plakken.

Image

Discussion starter · #34 ·
Goed nieuws! Heb de Racechip geĂŻnstalleerd en een proefrit van 20 minuten gemaakt. De installatie kostte me ongeveer 10 minuten om de kabelboom te installeren en ongeveer 30 minuten om de ritssluitingen etc. op te ruimen.
Heb je Map 7 geprobeerd? Het verbetert het hp-vermogen aanzienlijk in vergelijking met de standaardkaart.

Ging direct naar kaart 7 om te beginnen! [emoji41][emoji106]

U zei een schatting van 15 tot 20 pk toename... maar Gts beweert plus 77 pk.
Denk je dat er iets ontbreekt...?

Discussion starter · #37 ·
Je zei een schatting van 15 tot 20 pk toename...maar Gts beweert plus 77 pk.
Denk je dat er iets ontbreekt...?
Ik vroeg me hetzelfde af, maar heup-dynos zijn vreselijke schatters...daarom probeer ik lokaal een dyno-faciliteit te vinden, maar ik loop tegen problemen aan, niemand heeft beschikbaarheid of de wens om mijn auto te testen, ze beweren dat de dyno voor hun projecten is...als iemand een vriendelijke faciliteit binnen Chicagoland of Northwest Indiana kent, stuur me dan een PM!

Toevallig ben ik op exact dezelfde locatie in de VS. Ik laat het je weten als ik een AWD-dynofaciliteit vind die de test uitvoert.

Slecht nieuws echter... Vandaag kreeg ik een waarschuwingslampje van de motor. Bijna 100% zeker dat het gerelateerd is aan de RaceChip. Ik zal de code morgen scannen en een foto maken van wat er aan de hand is. Misschien moet ik de map terugdraaien van 7 naar iets lager. Ik merk bij vol gas op de snelweg dat het vermogen lijkt te pieken in het hogere toerentalbereik.

Je zei een schatting van 15 tot 20 pk toename...maar Gts beweert plus 77 pk.
Denk je dat er iets ontbreekt ...?
77 pk? Ik denk dat dat optimistisch is.

Wat is de maximale turbodruk van de T6?

Een vuistregel is ~10 pk voor elke extra 1 psi druk. De compressor heeft een vast mechanisch vermogen en zou sowieso niet helpen met maximaal vermogen, dus dat laat de turbo over. Ik heb geen idee of het motormanagement in een T6 (of T5) ĂĽberhaupt een variabel turbodruksysteem heeft dat dat soort extra turbodruk zou kunnen opbouwen.

Ik vermoed dat de P*-afstelling alleen brandstofmapping is.

Als deze Racechip echt 77 pk toevoegt, zou ik me matig zorgen maken over hoe hij dat doet en of de motoren ontworpen zijn om de extra luchtdruk aan te kunnen, en of het brandstofsysteem volledig in staat is om consistent brandstof te leveren op dat niveau.

In ieder geval zou Volvo moeten kunnen zien dat 'er iets aan de hand was' als je een motor of een transmissie opblaast. Ze zullen VEEL buiten de specificatie turbodrukniveaus zien, toerental-/schakelpatronen die niet aan de specificatie voldoen, brandstofafsnijdingniveaus buiten de specificatie, enz., enz..

Discussion starter · #40 ·
77 pk? Ik denk dat dat optimistisch is.

Wat is de maximale turbodruk van de T6?

Een vuistregel is ~10 pk voor elke extra 1 psi druk. De compressor heeft een vast mechanisch vermogen en zou sowieso niet helpen met het maximale vermogen, dus dat laat de turbo over. Ik heb geen idee of het motormanagement in een T6 (of T5) ĂĽberhaupt een variabel turbodruksysteem heeft dat dat soort extra boost zou toestaan.

Ik vermoed dat de P*-afstelling alleen brandstofmapping is.

Als deze Racechip echt 77 pk toevoegt, zou ik me matig zorgen maken over hoe hij dat doet, en of de motoren ontworpen zijn om de extra luchtdruk aan te kunnen, en of het brandstofsysteem volledig in staat is om consistent brandstof te leveren op dat niveau.

In ieder geval zou Volvo moeten kunnen zien dat er 'iets' aan de hand was als je een motor of transmissie opblaast. Ze zullen VEEL buiten de specificatie turbodrukniveaus zien, rpm/schakelpatronen die niet aan de specificatie voldoen, brandstofafsnijdingniveaus buiten de specificatie, enz., enz..
Ik weet de werkelijke output op dit moment niet. Een toename van 77 pk zou echter een momentane piek zijn op de meest agressieve kaart. De standaard is ongeveer 50 pk. Als voorzorgsmaatregel zou de eigenaar hem kunnen laten draaien met een toename van 40 of 50 pk...en toch profiteren van een toename van het brandstofverbruik. Dit ervan uitgaande dat hij bij maximaal vermogen daadwerkelijk 77 pk toeneemt.

Dat is ook de reden waarom spelen met deze dingen niet voor iedereen is weggelegd, de meeste mensen willen hun garanties behouden en geen risico's nemen. Ik hoop dat mensen dat weten als ze besluiten een chip te nemen.

21 - 40 of 235 Posts