SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

Snelle vragen over het kopen van een XC90 First Edition uit 2016

7.1K views 49 replies 14 participants last post by  Ultrarunner511  
#1 ·
Hallo allemaal

Voel je vrij om naar de vragen te gaan.

Zoals hieronder aangegeven, zit ik midden in een aankoop en heb ik een beetje geaarzeld voordat ik de deal sloot (ik heb onafhankelijke financiering en heb hen de financiering laten vertragen). Dit komt voornamelijk door wat ik heb gelezen over reparatiekosten en de betrouwbaarheid van de SPA in het eerste jaar. Dus ja, ik ben me bewust van de risico's.

Ik heb altijd van Volvo's gehouden qua design en veiligheid, maar heb er om de een of andere reden nooit een gekregen. Het was eigenlijk de eerste Europese auto waar ik als kind mee in aanraking kwam en het heeft me als het ware beïnvloed.

Op dit moment heb ik eigenlijk een SUV van behoorlijke grootte nodig en de XC90 past in de rekening. Over het algemeen wordt hij ook geleverd met in principe alles wat ik zou willen op het gebied van veiligheid en technologie zodra ik de update van de automatische piloot 2 heb, behalve Android Auto. Gelukkig heb ik ook een iPhone.

Ik kreeg een offerte van 10.000 dollar voor een platina garantie van 4 jaar met een eigen risico van 100 dollar. Dat gaat in principe niet gebeuren.

De auto heeft ook een hoge kilometerstand - ongeveer 78.000 mijl. De prijs is best goed, maar hij heeft een paar vorige eigenaren gehad.

Ik koop hem van een Mercedes-dealer. Het lijkt erop dat ze wat onderhoud hebben gepleegd en een paar problemen hebben opgelost.

Mijn vragen zijn op dit moment:

1. Moet ik hem naar een Volvo-dealer brengen om hem te laten controleren? Ik heb hier over VIDA/DICE gelezen en de Mercedes-dealer zou duidelijk geen toegang hebben tot die tools. Is het belangrijk om de Volvo-dealer hem aan te laten sluiten en te zoeken naar problemen die mogelijk niet worden opgemerkt door een Mercedes-monteur met een eenvoudige codelezer?

2. Is de uitgebreide garantie op goud/aandrijflijn de moeite waard? Geen van beide lijkt veel van de systemen te dekken die in sommige berichten hier worden genoemd als problemen veroorzakend, maar nogmaals, 10.000 dollar uitgeven aan vier jaar platina is voor mij gewoon niet logisch.

Ik kom op het punt dat de dealer gefrustreerd kan raken en zich kan terugtrekken om hem aan iemand anders te verkopen, dus ik zou echt heel graag snel korte antwoorden krijgen.

Bij voorbaat dank.

Verzonden vanaf mijn SM-N986U1 met Tapatalk

#4 ·
Ik heb deze exacte auto kort overwogen. Ik heb vanochtend gekeken en hij staat nog steeds te koop, voor dezelfde prijs 4 maanden later. Mijn angst was de kosten van het onderhoud van de luchtvering. En veel uitgebreide garanties dekken het niet.
Bedankt voor de reactie.

Hebben we het precies over dezelfde auto (aangezien u in Canada bent en ik in Californië)? Of precies hetzelfde model/jaar/uitvoering/kilometerstand?

#3 ·
Ten eerste, ik zou niet zeggen dat een 7 jaar oude auto met 78.000 mijl een hoge kilometerstand heeft. Carfax zegt dat 15.000 mijl per jaar gemiddeld is, dus 78.000 mijl over 7 jaar is meer gemiddeld of laag gemiddeld.

Uit mijn lezing op deze site is het slechtste "bekende defect" van de 2016 de olieverbruikskwestie die van invloed is op modellen die vóór mei 2016 zijn gebouwd (ik gok het, er zijn threads die het exacte motornummer bevatten (en hoe het te vinden) dat het goede van het slechte scheidt). Als je het vroegtijdig opmerkt, is de reparatie soms een nieuwe adembox, soms nieuwe zuigers. Als het te ver gaat of je hebt pech, heb je een nieuw motorblok nodig. Het komt meestal voor rond de 60.000-80.000 mijl. Niet elke motor heeft dit probleem - de mijne niet (nog). Sommige oorspronkelijke eigenaren hebben Volvo dit buiten de garantie laten dekken, maar over het algemeen moet je de oorspronkelijke eigenaar zijn en exclusief door Volvo zijn onderhouden (min of meer). Het is ook mijn begrip dat de verlengde garanties dit probleem expliciet uitsluiten. Ik zou willen verifiëren of de zuigers of de motor zijn gerepareerd, of dat deze na de herziening van de zuigerring is gebouwd. Ik weet niet of de Volvo-dealer je hiermee kan helpen.

#5 ·
Ten eerste zou ik niet zeggen dat een 7 jaar oude auto met 78.000 mijl een hoge kilometerstand heeft. Carfax zegt dat 15.000 per jaar gemiddeld is, dus 78.000 over 7 jaar is meer gemiddeld of laag gemiddeld.

Uit mijn lezing op deze site is het slechtste "bekende defect" van de 2016 de olieverbruikskwestie die van invloed is op modellen die vóór mei 2016 zijn gebouwd (ik gok het, er zijn threads die het exacte motornummer (en hoe je het kunt vinden) bevatten dat de goede van de slechte scheidt). Als je het vroeg opmerkt, is de reparatie soms een nieuwe ontluchtingsbox, soms nieuwe zuigers. Als het te ver gaat of je hebt pech, heb je een nieuw motorblok nodig. Het komt meestal voor rond de 60.000-80.000 mijl. Niet elke motor heeft dit probleem noodzakelijkerwijs - de mijne niet (nog niet). Sommige oorspronkelijke eigenaren hebben Volvo dit buiten de garantie laten dekken, maar over het algemeen moet je de oorspronkelijke eigenaar zijn en exclusief door Volvo zijn onderhouden (min of meer). Het is ook mijn begrip dat de uitgebreide garanties dit probleem expliciet uitsluiten. Ik zou willen verifiëren of de zuigers of de motor zijn gerepareerd, of dat deze na de herziening van de zuigerring is gebouwd. Ik weet niet of de Volvo-dealer u hierbij kan helpen.
Hoi en bedankt. Ik neem aan dat de "First Edition"-versie vroeg is gebouwd, en waarschijnlijk in 2015, toch? Het chassisnummer (of de laatste 6 van VIN) is rond de 002000, herinner ik me. Ik veronderstel dat dat betekent dat het rond de 2000e build was. Ik heb de mfc-datum niet echt bekeken, maar zal kijken of ik een foto heb gemaakt.

Ik denk dat ik me in verband met deze vraag alleen afvraag of er problemen zullen verschijnen op VIDA die de Mercedes-dealer niet zou kunnen zien, aangezien ze VIDA niet tot hun beschikking hebben?

#9 ·
Het is nooit een slecht idee om een andere blik op de auto te hebben, maar ik denk niet dat VIDA veel nieuws zal vinden. Het zit ongeveer op de kilometers waar verbruik kan plaatsvinden, dus ik denk dat mijn vraag is om te zien of het al door Volvo is opgelost. Zo niet, dan verhoogt het vrij hoge risico dat het gebeurt, in combinatie met de tijdige inruil rond die tijd, uw risicoblootstelling een beetje. Kijk naar de Carfax en kijk of je tekenen ziet van olieverbruikstests, of dat hij is binnengebracht om bijgevuld te worden. Koop dienovereenkomstig, of helemaal niet als je de reparaties niet kunt/wilt betalen als ze nodig zijn.

#10 ·
Het is een goed idee om een ​​controle voor de koper te laten uitvoeren op elke gebruikte auto. Voor deze auto, als het controlelampje van de motor niet brandt, slecht loopt, schakelproblemen enz., zal het controleren op codes waarschijnlijk geen huidige of toekomstige problemen aantonen. Controle voor de koper toont alleen externe zaken, zoals lekkages, ophanging, remmen, bandenslijtage, rijproblemen enz. Verwacht gewoon niet dat een controle voor de koper laat zien wat we intern niet kunnen zien. Denk eraan: u koopt het ongebruikte deel van een gebruikte auto.

#11 ·
Tenzij u kunt bevestigen dat de zuiger en de ringen zijn vervangen, raad ik u aan om over te stappen op een andere 2016 die de werkzaamheden heeft ondergaan. Of een XC90 van een later bouwjaar. Een ander lid kocht een 2016 XC90 SPA om te ontdekken dat deze een overmatig olieverbruik had. De reparaties werden geschat op $ 16.000, geloof ik. En er zijn nog andere verhalen zoals dat.

Welke extra functies bevat het First Edition-model?

#17 ·
Welke extra functies heeft het First Edition-model?
Slechts een paar cosmetische en het volledige Inscription-pakket met elke beschikbare optie. Iemand heeft onderweg ook een trekhaak toegevoegd, wat mijn favoriet is, omdat het, met een toevoeging, zal dienen als afschrikmiddel voor degenen die anders de bumper zouden beschadigen (een systeemcompatibele borstelbeschermer zal de voorkant verzorgen).

Image

#15 ·
Een XC90 van het eerste jaar met meerdere eigenaren is een gok die ik persoonlijk niet zou wagen. Ik zou wat meer uitgeven en zoeken naar een CPO van het modeljaar 18-19 met Momentum-uitvoering.

Verzonden vanaf mijn Pixel 2 met Tapatalk

#16 ·
Een XC90 met meerdere eigenaren in het eerste jaar is een grote gok die ik persoonlijk niet zou wagen. Ik zou iets meer uitgeven en op zoek gaan naar een CPO Momentum-uitvoering van modeljaar 18-19.

Verzonden vanaf mijn Pixel 2 met Tapatalk
2016 XC90-eigenaar en ik zou zeggen: blijf weg. We hebben minstens 20.000 euro aan reparaties uitgegeven. Ik ben hier nu bezig met het berekenen van de prijzen voor het reviseren van de supercharger.

#21 ·
Oké, nu snap ik het... je hebt een daadwerkelijk geladen (niet alleen wat iedereen “volledig geladen” noemt) xc90 gevonden voor een goede prijs. Ik zou niet voor Volvo-garantie gaan om de reden die hierboven is vermeld. Persoonlijk zou ik alleen overwegen dit voertuig te kopen als ik een “gerenommeerde” aftermarket-garantie kon vinden die veelvoorkomende probleemgebieden dekt... d.w.z. aandrijflijn inclusief olieverbruik, luchtvering, alle AC-componenten, elektronica, enz. samen met een lokale dealer/werkplaats die die garantie maatschappij respecteert en er ervaring mee heeft. Het olieverbruik is je grootste tikkende tijdbom, dus zonder dat dit gedekt is, is het naar mijn mening niet de moeite waard

#27 ·
Oké, nu snap ik het... je hebt een daadwerkelijk geladen (niet alleen wat iedereen "fully loaded" noemt) xc90 gevonden voor een goede prijs. Ik zou niet voor de Volvo-garantie gaan om de reden die hierboven is vermeld. Persoonlijk zou ik alleen overwegen dit voertuig te kopen als ik een "gerenommeerde" aftermarket-garantie kon vinden die veelvoorkomende probleemgebieden dekt... d.w.z. aandrijflijn inclusief olieverbruik, luchtvering, alle AC-componenten, elektronica, enz. samen met een lokale dealer/werkplaats die die garantie maatschappij respecteert en er ervaring mee heeft. Het olieverbruik is je grootste tikkende tijdbom, dus zonder dat het gedekt is, is het naar mijn mening niet de moeite waard
Ja. Volledig geladen. Om nog maar te zwijgen van het feit dat ik in deze contreien (Norcal) niet eens een 2016 Momentum met minder dan 100.000 km kan krijgen voor dezelfde prijs. Soms maakt het dealers zoals Mercedes niet echt uit en willen ze de pre-owned gewoon snel kwijt. Deze jongens voegen letterlijk een dealeropslag van $100.000 toe aan sommige auto's (G63 AMG, met een MSRP van ongeveer $190.000)... En iemand kwam gewoon binnen en kocht hem terwijl ik er was. Contant.

Ik kwam hetzelfde tegen toen ik een Landrover kocht. De Lexus-dealer plaatste hem op Craigslist voordat ze hem zelfs op hun site plaatsten en verkocht hem voor 6000 dollar minder dan hij had moeten kosten. Hij was toen 2 jaar oud. Elke Landrover-dealer met wie ik in het proces sprak, zei me in feite dat ik hem moest kopen, anders zouden zij het doen.

Ik heb geprobeerd een garantie van een derde partij te vinden die die auto zou dekken gezien het jaar en de kilometerstand en heb niet veel geluk gehad. Mechanische pechverzekering is van de baan. Weet je er een? Ik heb online gezocht en niet echt onpartijdige beoordelingen gevonden. Ik heb online offertes aangevraagd en kreeg in feite wat robocalls en nul offertes.

Iemand noemde een "Johnston Auto"-garantie op een andere post, maar ik kon geen feedback krijgen en Google gaf alleen een aantal dealers met de naam "Johnston Auto" terug.

TIA

Verzonden vanaf mijn SM-N986U1 met Tapatalk

#23 ·
Ik stem voor het kopen van een gebruikte Volvo van een Volvo-dealer die de ongelooflijke CPO-garantie heeft. Eerste editie en meerdere eigenaren van een niet-Volvo-dealer klinkt voor mij helaas als de slechtst mogelijke combinatie van risico's.

#24 ·
Ik stem voor het kopen van een gebruikte Volvo van een Volvo-dealer die de ongelooflijke CPO-garantie heeft. First Edition en meerdere eigenaren van een niet-Volvo-dealer klinkt voor mij helaas als de slechtst denkbare combinatie van risico's.

Succes met beslissen.
+1
En verminder de uitgaven door te kiezen voor een Momentum T6 zonder luchtvering.

#30 ·
Eén ding om te overwegen is de katalytische converter… als je veel olie verbrandt, zal de kat in korte tijd kapot gaan, wat ik me voorstel dat minstens nog eens $ 2-3k in Californië zou kosten (OE-kat vereist). Maar ik begrijp je logica… als je het risico wilt nemen, klinkt het als een goede deal voor een potentieel geweldig voertuig (als je geluk hebt).

• Like
Reactions: BenjaminD
#31 ·
Was het Mercedes’ Pleasanton? Daar laat mijn familie hun Benzen onderhouden en ik meld me altijd vrijwillig aan om de sl63 van mijn tante te brengen. Die opslagen klinken vergelijkbaar met wat ik in de showroom zag. Als u koopt, is vooraf betaald onderhoud in NorCal een no-brainer.

#38 ·
Was het Mercedes’ Pleasanton? Daar laat mijn familie hun Benzen onderhouden en ik bied me altijd aan om de SL63 van mijn tante daarheen te brengen. Die mark-ups lijken op wat ik in de showroom zag. Als je koopt, is vooraf betaald onderhoud in NorCal een no-brainer
Ik weet niet of ik de daadwerkelijke Mercedes-dealer in een openbaar forum moet afkraken, maar het was NIET Pleasanton.

Ik heb ooit een G500 gehad (in een vorig (voor-scheiding, voor-andere-troep) leven toen geld geen probleem was). Ik snap de mark-up op een relatief zeldzaam voertuig, maar $100k op een G63? Het maakt ze in mijn ogen hebzuchtige klootzakken. Desalniettemin heeft iemand het gekocht, of dat werd me verteld. Ik zou nooit zaken doen met een dealer die dat deed, ongeacht de financiële situatie.

Nee, ik koop die First Edition niet. Hopelijk kan ik iets vergelijkbaars vinden.

#33 ·
Ik kocht een 2017 T6 Inscription, ook zo goed als volgeladen voor een geweldige prijs.

Ik had wel een paar mechanische problemen die ik heb laten repareren, zoals beide motorsteunen, beide accu's, remschijven en -blokken, stuurkolomvergrendelingsmodule, intern onderdeel van het bestuurdersraam, de balansas van de motor en problemen met de airconditioning.

Het heeft me wel wat gekost... maar na dat alles heb ik een auto die extreem goed bewaard is gebleven en in perfecte staat verkeert voor een veel lagere prijs dan een nieuwere...

Aangezien de auto sinds de lancering niet veel is veranderd, heb ik echt het gevoel dat ik een auto heb die bijna zo goed als nieuw is en tegen een geweldige prijs (ondanks de onvoorziene onderhoudskosten).

Mijn auto loopt geen risico op het olieverbruiksprobleem volgens het motornummer (niet dat ik dat wist op het moment van aankoop...) dus dat zal waarschijnlijk geen probleem zijn.

Wat betreft het olieverbruiksprobleem, dat komt door een constructiefout in de zuiger en zuigerveren die verstopt raken en hun eigenschappen verliezen om de motorolie goed af te dichten van de zuigerverbrandingskamer. Ik geloof dat de kans op dit probleem kan worden geminimaliseerd als je de olie en filter vaker vervangt (maximaal 5.000 mijl) en altijd een oliespoeling doet (zoals Liquimoly Engine Flush) wanneer je een olieverversing doet.

Afgezien van en inclusief enkele voorgestelde inspecties hierboven, zou ik het volgende bekijken:
1. Inspecteer visueel de integriteit van het rubber in de rechterkant (vanaf de binnenkant van de auto naar voren gezien) van de motorsteun. Ik heb dat laten controleren voordat ik de auto kocht en de vorige eigenaar heeft het laten vervangen (Volvo onderdeelnummer 31430195);
2. Controleer op subtiele klikgeluiden bij lage snelheid bij het accelereren en het loslaten van het gaspedaal. In mijn geval was dit de linker motorsteun die kapot was. Ik realiseerde me dit nadat ik de auto had gekocht, maar de verkoper was er goed in en betaalde voor de vervanging (Volvo onderdeelnummer 31460716);
3. Controleer bij hogere snelheid hard remmen (wanneer de schijven echt heet zijn) op trillingen, wat kan duiden op kromgetrokken of afzetting op de remschijven. In mijn geval ontdekte ik dit later en moest ik ze zelf vervangen. Als je dat moet doen, ga dan voor Zimmerman- of Brembo-schijven. Die van Volvo lijken gevoeliger te zijn voor kromtrekken/afzettingen;
4. Rol alle ramen en het zonnedak op en neer / open en sluit ze op een rustige plek om te controleren of ze goed werken en op slijp- of andere geluiden. De mijne had een slijpend geluid op het bestuurdersraam en ik heb de raamregelaar laten vervangen;
5. Controleer de airconditioning op goede koeling;
6. Als het een high-end geluidssysteem heeft (BW, HK), controleer dan op rammelen of nagalm bij hogere volumes of specifieke frequenties;
7. Als het luchtvering heeft, controleer dan of het goed werkt. Ik heb meldingen gezien van problemen op plaatsen waar het te koud wordt;
8. Als het een T8 is, controleer dan op geluiden of vermelde symptomen van ERAD-problemen (zou de site doorzoeken naar threads daarover (niet mijn geval);
9. Controleer de staat van verbruiksmaterialen (remblokken, banden, ruitenwissers etc...)

#37 ·
Ik kocht ook een 2017 T6 Inscription die zo goed als volgeladen was voor een geweldige prijs.

Ik had wel een paar mechanische problemen die ik heb laten repareren, zoals beide motorsteunen, beide accu's, remschijven en -blokken, stuurkolomvergrendelingsmodule, intern onderdeel van het bestuurdersraam, de balansas van de motor en problemen met de airconditioning.

Het kostte me wel wat... maar na dat alles heb ik een auto die extreem goed bewaard is gebleven en in perfecte staat verkeert, en dat voor een veel lagere prijs dan een nieuwere...

Gezien het feit dat de auto sinds de lancering niet veel is veranderd, heb ik echt het gevoel dat ik een auto heb die bijna zo goed als nieuw is en tegen geweldige totale kosten (ondanks de onvoorziene onderhoudskosten).

Mijn auto loopt geen risico op het olieverbruiksprobleem volgens het motornummer (niet dat ik dat wist op het moment van aankoop...), dus dat is waarschijnlijk geen probleem.

Wat het olieverbruiksprobleem betreft, dat is te wijten aan een constructiefout in de zuigers en zuigerveren die verstopt raken en hun eigenschappen verliezen om de motorolie goed af te dichten van de zuigerverbrandingskamer. Ik ben van mening dat de kans op dit probleem kan worden geminimaliseerd als u de olie en het filter vaker vervangt (maximaal 5.000 mijl) en altijd een oliespoeling (zoals Liquimoly Engine Flush) uitvoert wanneer u een olieverversing uitvoert.

Afgezien van en inclusief enkele voorgestelde inspecties hierboven, zou ik het volgende bekijken:
1. Inspecteer visueel de integriteit van het rubber in de rechterkant (vanaf de binnenkant van de auto naar voren gezien) van de motorsteun. Ik heb dat laten controleren voordat ik de auto kocht en de vorige eigenaar heeft het laten vervangen (Volvo onderdeelnummer 31430195);
2. Controleer op subtiele klikgeluiden bij lage snelheid bij het accelereren en het loslaten van het gaspedaal. In mijn geval was dit de linker motorsteun die kapot was. Ik realiseerde me dit pas nadat ik de auto had gekocht, maar de verkoper was goed en betaalde voor de vervanging (Volvo onderdeelnummer 31460716);
3. Controleer bij sterk remmen bij hogere snelheid (wanneer de rotors echt heet zijn) op trillingen, wat kan duiden op kromgetrokken of afzettingen op de remschijven. In mijn geval ontdekte ik dit later en moest ik ze zelf vervangen. Als je het moet doen, ga dan voor Zimmerman- of Brembo-rotors. Volvo's lijken gevoeliger te zijn voor kromtrekken / afzettingen;
4. Draai alle ramen en het zonnedak op en neer / open en sluit ze op een rustige plek om te controleren of ze goed werken en op slijp- of andere geluiden. De mijne had een slijpend geluid op het bestuurdersraam en ik heb de raamregelaar laten vervangen;
5. Controleer de airconditioning op goede koeling;
6. Als het een hoogwaardiger geluidssysteem (BW, HK) heeft, controleer dan op rammelen of nagalmen bij hogere volumes of specifieke frequenties;
7. Als het luchtvering heeft, controleer dan of het goed werkt. Ik heb meldingen gezien van problemen op plaatsen waar het te koud wordt;
8. Als het een T8 is, controleer dan op geluiden of vermelde symptomen van ERAD-problemen (zou de site doorzoeken naar threads hierover (niet mijn geval);
9. Controleer de staat van verbruiksartikelen (remblokken, banden, ruitenwissers etc...)
Heel erg bedankt. Dat is een zeer grondige lijst en ik ben van plan hem af te drukken en als leidraad te gebruiken. Ik heb besloten om alleen naar modellen uit 2017 en 2018 te kijken, omdat deze ervaring me een beetje huiverig heeft gemaakt voor het hele modeljaar 2016 als het gaat om het potentiële defect.

Wat was de prijs van de Inscription (als het een recente aankoop was)? Ik ben zo goed als uit de markt om er een te krijgen en zal me moeten "verzoenen" met een Momentum met niet al te veel opties. Daarom was ik zo enthousiast over de First Edition.

Ik heb geen probleem met gewone problemen. De meeste luxe SUV's, vooral die niet Japans zijn, hebben hun eigen problemen. Ik heb geen probleem met een probleem van $8.000 (of zelfs meer, zoals ik hier zie) dat te wijten is aan een defect en vervolgens expliciet wordt uitgesloten van de Volvo-dekkingsplannen, waardoor ze (en Fidelity) elke verantwoordelijkheid voor het aanpakken ervan kunnen ontlopen. Er zijn in verschillende staten collectieve rechtszaken aanhangig, dus hopelijk zal dat veranderen.

Ik weet niet of je het hebt gemerkt, maar terwijl ik wachtte tot de bank het financierde, heb ik de onderhoudsgegevens verder onderzocht, rondgesnuffeld, een paar telefoontjes gepleegd en vastgesteld dat er was vastgesteld dat de zuigerverenwerkzaamheden nodig waren, maar dat er nooit is teruggekeerd om de daadwerkelijke werkzaamheden uit te voeren. Op basis van de relatieve kilometerstand lijkt het erop dat de vorige eigenaar er iets minder dan 1000 mijl mee heeft gereden en hem vervolgens bij de dealer heeft gedumpt.

Ik heb ook geleerd dat hoewel je het probleem kunt behandelen door olie toe te voegen, de olie vaker te verversen, enz., zoals je zei, het tot het punt zal komen waarop die dingen niet langer effectief zijn en motorschade waarschijnlijk is.

Nogmaals bedankt voor die lijst. Het heeft echt waarde toegevoegd aan deze thread.

#45 ·
Hier is het VIN voor het geval iemand het elders tegenkomt.

YV4A22PN7G1002292
Fijn om te horen dat je je onderzoek hebt gedaan en deze doorgeeft, er is altijd wel weer een andere. De helft van de lol is de jacht.

#40 ·
Slim om die auto te laten gaan.

Zelfs als er een verlengde garantie zou zijn die zegt dat ze de reparatie zouden dekken, zou ik me nooit prettig voelen bij het kopen van een auto en het onmiddellijk gebruiken van de garantie om hem te repareren - het zou een onaangename verrassing zijn voor een garantiebedrijf om naar een kleine lettertjes te wijzen en dekking te weigeren.

Het wordt interessant om te zien of de class action rechtszaak ergens toe leidt - ik ben sceptisch.

#48 · (Edited)
Weet iemand naar aanleiding hiervan, voor zover het de MY's van 2016 betreft, het motornummer waarna dit probleem door Volvo tijdens de productie is verholpen? Ik weet dat dit is gebeurd en ik heb hier rondgezocht, maar kan geen definitief (of redelijk zeker) antwoord vinden. Nogmaals bedankt.

EDIT: Ik heb het gevonden in de relevante TSB: Voor motornummer 1501327 en hoger is het probleem in de fabriek van de motor opgelost. Ik weet niet zeker hoe ik dat kan correleren met een VIN- of chassisnummer.