SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

Polestar-software voor de V60 - de moeite waard?

1 reading
28K views 78 replies 33 participants last post by  JDR82  
#1 ·
Hoewel de 8 pk toename ten opzichte van de standaard 250 pk niet verbazingwekkend is (gezien de kosten van de Polestar software-upgrade), is het de toename in de middentoeren die me aantrekt. Wat vinden mensen van upgraden? Zijn er bekende problemen? Ik begrijp dat het ook de schakelpunten afstemt. Persoonlijk vind ik de OEM-schakelpunten op de standaard V60 een beetje speels, vooral op een lichte helling bij 30-40 mph. De versnellingen lijken heen en weer te gaan alsof ze verloren zijn. Ik heb een afspraak bij de dealer gepland en vraag me af of ik de Polestar-software wel of niet moet laten installeren. Ik hoor graag uw mening.

#2 ·
Het koppel springt op 295.. dat is het getal waar je om moet geven als je om een getal wilt geven. Ik heb nog nooit iemand gehad die er teleurgesteld over was. Ik ben er vrij zeker van dat er nog steeds een 30 dagen geld-terug-garantie was als je het krijgt en niet denkt dat het het waard was... we hebben nog nooit om terugbetaling gevraagd in onze winkel.

#4 ·
Persoonlijk vind ik de schakelpunten niet prettig in de Polestar Auto-modus...hij houdt de versnellingen veel langer vast dan ik prettig vind voor casual rijden en je eindigt met cruisen rond de 3k RPM, tenzij ik handmatig een opschakeling forceer. Maar ik kan gemakkelijk merken dat de motor zich anders gedraagt ​​wanneer het is ingeschakeld, wat ik erg leuk vind. Ik rijd over het algemeen met mijn auto in ECO...ik breng 95% van de tijd kinderen naar school...en schakel dan over naar Polestar met de handmatige modus als ik me verveel.

#5 ·
Ik heb een jaar lang zonder Polestar in mijn V60 T6 gereden en heb het er nu op. Ik had het veel eerder moeten doen en het schakelt nu zoveel beter. Voor mij is dat de grootste verbetering.

#6 ·
Onze S60 T6 R Design was af fabriek uitgerust met de Polestar-optie. Het maakt zeker een verschil en verbetert het schakelen in vergelijking met de T6's die ik er zonder heb gereden.

#7 ·
Elke cent waard. Ik heb expres gewacht tot 5000 mijl, zodat ik de verandering kon waarderen. Zelfs als je de koppelverhoging niet krijgt, is het opnieuw toewijzen van de transmissie het waard. Zorg ervoor dat je een kortingsbon van 30% van VCNA krijgt.

#8 ·
Elke cent waard. Ik heb expres gewacht tot 5000 mijl, zodat ik de verandering kon waarderen. Zelfs als je de koppelverhoging niet kreeg, is het opnieuw toewijzen van de transmissie het waard. Zorg ervoor dat je een kortingsbon van 30% van VCNA krijgt.
Balen, ik had geen idee van de kortingsbon. Ik heb de mijne afgelopen juli laten doen.Nora in FloridaVerzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

#9 ·
Absoluut JA. De boost voor het koppel in het middenbereik is behoorlijk merkbaar en de auto trekt behoorlijk goed. Het zou een standaardfunctie moeten zijn, geen optie.

• Like
Reactions: PineGreyV60CC
#10 ·
IMO is het een persoonlijke beslissing en verschillende mensen zullen er verschillend over denken.

Ik kan niet spreken voor de V60, maar ik had een S60 T5 uit 2017 zonder en toen Volvo aanbood om me vroegtijdig uit mijn leasecontract te laten stappen als ik een andere Volvo nam, heb ik proefgereden met 2019 S60 T5's met en zonder de Polestar-tune en voor mij maakte het een verschil. Ik heb een jaar geleden een R-Design uit 2019 met de Polestar-tune gekocht en ben blij dat ik het gedaan heb. De Polestar-tune levert meer vermogen in het middenbereik, ook al rijd ik meestal in de Individual Mode met de Eco-instelling.

#11 ·
Nog een stem voor de moeite waard, ik had 9.000 mijl voordat ik het installeerde. Ik denk niet dat ik het verschil in vermogen kan merken, alleen al door het gevoel. De verbetering in rijeigenschappen, schakelstrategie en respons van de transmissie is de moeite waard, in alle modi, niet alleen Polestar. Voor de AWD-modellen is verbeterd gedrag ook een groot pluspunt.

#13 ·
Dus, mijn vriend koopt een "executive" S60 T6 Inscription die aangeeft dat de Polestar-optie is inbegrepen. Ik kan de echte cijfers voor pk NIET vinden OF het zijn de 316 pk die als standaard voor de T6 worden vermeld (met andere woorden, wat is het verschil)? Wat krijg je voor $1295 op die T6 ??? Ik kan de cijfers nergens vinden.

#17 ·
Dit zijn de T6-nummers
Image

Verzonden vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
Het is interessant dat de auto vermogen trekt in de eco- of comfortmodus.

Bij Audi en de Drive Select heeft de Drive Select niets met vermogen te maken bij het tunen en dynoën van de auto.

Het verandert de schakelpunten, audio, motorgeluid en andere dingen, maar niet het motorvermogen.

Weet niet genoeg over de Volvo-opstelling, maar het is nog steeds vreemd dat Drive Select in Volvo pk en koppel van de motor verandert op basis van de bovenstaande grafiek

#15 ·
Bedankt daarvoor. Ik zie geen overtuigende cijfers TENZIJ de schakelpunten, enz. zo worden veranderd dat de auto veel aangenamer is in het hogere middenbereik. Het feit dat de "nieuwe" S60 van mijn vriend het al heeft geĂŻnstalleerd, maakt het naar mijn mening een goede deal voor hem. Hoe past zijn "standaard" 316 pk in deze vergelijking???

Heeft u toevallig een vergelijkbare uitlezing voor de T5 zoals mijn XC40 heeft??? Alvast bedankt.

#16 ·
De bochten vertellen maar één kant van het verhaal. De P* tune heeft nog een paar trucjes. Schakelen gaat agressiever en de schakelpunten zijn beter gekalibreerd om het maximale koppel van de twin-charge motor te benutten. De transmissie houdt ook de toeren hoger om de turbo op toeren te houden. Het is geweldig voor bochtenwerk.

#19 ·
Ik overweeg ook om de P*-upgrade op mijn V60 T5 te nemen, maar ik twijfel nog steeds over de betrouwbaarheid van de motor (nog meer uit de 4-cilindermotor persen, is dat wel zo slim?). Enige gedachten hierover?

Vreemd genoeg was de technicus van mijn dealer er niet erg van overtuigd dat de P*-upgrade de versnellingsbak veel beter zou maken qua schakelen (ik denk dat het schakelen soms achterblijft als je snel moet schakelen, bijvoorbeeld bij een inhaalactie), maar het lijkt erop dat het met de meeste antwoorden hier de versnellingsbak wel degelijk beter maakt. Interessant.

#21 ·
Ik overweeg ook om de P*-upgrade op mijn V60 T5 te nemen, maar ik twijfel nog steeds over de betrouwbaarheid van de motor (nog meer uit de 4-cilinder motor pompen, is dat wel zo slim?). Enige gedachten hierover?

Vreemd genoeg was de technicus van mijn dealer er niet erg van overtuigd dat de P*-upgrade de versnellingsbak veel beter zou maken qua schakelen (ik denk dat het schakelen soms achterblijft als je snel moet schakelen, bijvoorbeeld bij een inhaalactie), het lijkt erop dat het met de meeste antwoorden hier de versnellingsbak daadwerkelijk beter maakt. Interessant.
Polestar is een door de fabriek goedgekeurde, door de dealer geĂŻnstalleerde, door de garantie gedekte zaak, dus ik denk dat het in de lage risicoklasse valt.

De rijeigenschappen hangen van u af, als u de verbetering in respons en schakelen waardeert. Ik kan me heel goed voorstellen hoe iemand de upgrade zou kunnen rijden en zou kunnen zeggen: "meh, ik zie het verschil niet", zoals ik me niet kan voorstellen op welke planeet mijn vrouw ooit zou zeggen: "De Polestar-software is geweldig!" ha. Maar ik... oh ja, het is het absoluut waard, maar ik ben erin geĂŻnteresseerd en geef om zulke dingen. Dus waarschijnlijk alleen waardevol als je meer dan terloops met autorijden en je auto bezig bent.

#26 ·
Ik heb veel van deze threads gelezen. De consensus is altijd ja, het is het waard.

Persoonlijk maak ik me soms zorgen over hoeveel vermogen Volvo uit deze kleine 4-cilinder motoren haalt. Ik weet zeker dat Volvo heeft berekend dat het net zo lang meegaat als de garantie, maar hoe zit het daarna? Als het blow-by verhoogt of de motor heter maakt, dan komen die effecten misschien pas na de garantieperiode aan het licht en zit je met een rekening voor het vervangen van de cilinderkoppen of het reinigen van de kleppen, enz.

Misschien wil Volvo gewoon wat meer geld en maakt het ze niet echt uit wat er in het 5e jaar gebeurt als je 100.000 kilometer hebt gereden. Als je wilt dat de auto 160.000 kilometer probleemloos rijdt, neem dan misschien geen performance tune.

#28 ·
Persoonlijk maak ik me soms zorgen over hoeveel vermogen Volvo uit deze kleine 4-cilindermotoren haalt. Ik ben er zeker van dat Volvo heeft bedacht dat het net zo lang meegaat als de garantie, maar hoe zit het daarna? Als het blow-by verhoogt of de motor heter maakt, kunnen die effecten pas zichtbaar worden nadat de garantie is afgelopen en je vastzit aan een rekening voor het vervangen van de koppen of het reinigen van de kleppen, enz.
Dat is nu al twee keer dat we deze zorg hier zien... Gewoon mijn mening: ik denk dat dat een te simplistische manier is om ernaar te kijken. De hele kleine motor, Volvo 4-cilinder heeft niet minder hoofdlagers dan een typische V8. Geen reden waarom het niet zo stevig kan zijn als ze willen. Kijk naar een legende als de Mitsu 4G63 (Evo-motor). Elke fabrikant zou een betrouwbare 600 pk sterke 4-cilinder kunnen bouwen als ze het juiste budget zouden hebben. Maar de realiteit van de concurrentie op de markt, wat mensen willen en tegen welke prijs ze het zullen kopen, dat gaat niet gebeuren. Natuurlijk de 22 psi boost, hoge compressie met turbo's, zorgen over warmtebeheer, er zijn zeker dingen waarop we vertrouwen om de technologische vooruitgang te beheren, we hopen en vertrouwen erop dat Volvo daar goed werk heeft geleverd.

Nogmaals, gewoon mijn mening, het lijkt erop dat bijna elk "probleem" dat we zien met moderne auto's gerelateerd is aan de extreme druk op ingenieurs om aan emissie- en brandstofbesparingsbehoeften te voldoen. De problemen die we zien met blow-by/zuigerveren, olieverwatering, lagers, koolstofopbouw en andere dingen lijken altijd terug te komen op de noodzaak om aan emissie- en efficiëntie-eisen te voldoen. Er lijkt geen relatie te zijn met de motoromvang, 4's, 6's en V8's hebben hun deel van de problemen.

Mijn speculatie is dat constant vermogen en een vlakke koppelkromme de doelen zijn met het "normale" motorprogramma. De Polestar-mensen krijgen meer speelruimte om de curve meer "piekerig" te maken. Alles binnen de beperkingen van duurzaamheid en emissies en economie van Volvo OEM. Ik kan me niet voorstellen dat die extra 8 pk die je een of twee keer per week gebruikt, een merkbaar verschil in levensduur veroorzaakt. Maar dat is allemaal maar mijn totale speculatie daarover, als je later problemen krijgt, geef mij dan niet de schuld, neem alleen de risico's waar je je prettig bij voelt ;-)

#33 ·
Ik denk niet dat je je er veel zorgen over hoeft te maken. Ik heb een MY20 T6 S60 CPO-auto met een garantie van 10 jaar zonder kilometerbeperking die ook P* is. Ik betwijfel ten zeerste of Volvo mijn motor gaat vervangen in die 10 jaar omdat P*-software hem vernietigt.

Zo niet, dan zie ik het als niet-P* gewoon een teruggetunede motor af fabriek, en een P*-tune is hoe Volvo het altijd al bedoeld heeft. De meeste mensen zijn prima met een teruggetunede motor, en Volvo is meer dan blij om nog meer geld uit mensen te persen om een P*-tune te krijgen als ze dat kunnen!

En in een T6 is de tune het zeker waard!
Ik ben benieuwd hoe je een gecertificeerd pre-owned modeljaar 2020 hebt? Betekent dat dat iemand een auto heeft gekocht en hem maar een paar maanden heeft gehouden en heeft ingeruild?

Nora in Florida
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

#44 ·
Dit is wat ik van Denise ontving:

Hallo Nora,

Bedankt dat je contact hebt opgenomen met Volvo! Het spijt me dat we de coupon niet zo ver terug kunnen dateren.

Med vänliga hälsningar!

Yours Sincerely,

Denise
Volvo Consumer Relations Center
201-308-8004
'Tow for Life' aankondigen Meer informatie

Ik antwoordde dat het slechts 2 1/2 maanden geleden was. Ik heb sindsdien niets meer van Denise gehoord.

Nora in Florida
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

#45 ·
Bedankt voor jullie feedback. Ik heb besloten af te zien van de Polestar-software. Zelfs met een coupon is de prijs van meer dan $800 niet te rechtvaardigen, vooral als de vermogensboost alleen voelbaar is in de Dynamic-modus (we rijden de auto de hele tijd in de Comfort-modus).

#46 ·
Bedankt iedereen voor jullie feedback. Ik heb besloten af te zien van de Polestar-software. Zelfs met een coupon is de prijs van meer dan $800 niet te rechtvaardigen, vooral als de vermogensboost alleen voelbaar is in de Dynamic-modus (we rijden de auto de hele tijd in de Comfort-modus).
Je hoeft niet in Dynamic (Polestar-modus) te zitten om het verschil te voelen. De tune wijzigt alle rijmodi.

#47 ·
Ja, ik zit 95% van mijn rijtijd in de comfortstand en de verbetering is er zeker. Ik zal het er nooit meer afhalen. Goed spul.