SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

Passen de remmen van de Polestar 2?

3.7K views 7 replies 3 participants last post by  volvoracer12  
#1 ·
Hallo, wist niet zeker of iemand zou weten of de remmen van een Polestar 2 op een P3 zouden passen?
Je vraagt je misschien af waarom ik dit zou doen? Ik hou van de look, dus vooral cosmetisch in plaats van lelijke standaardremmen.
En ze zijn echt betaalbaar in vergelijking met
echte P3 polestar remmen of aftermarket brembos of Rotora.

Hier is een link voor een voorbeeld

#3 · (Edited)
Omdat het van een ander platform komt, denk ik dat je minstens een adapter nodig zult hebben.

Ik denk dat de betere en goedkopere optie is om de 4-pot Brembo's van een Alfa Romeo te halen, een adapter voor de remklauwen te kopen of te maken en deze te gebruiken met de originele 336 mm Volvo remschijf.

Bekijk het Tsjechische VolvoClub forum om te zien hoe het eruit ziet op de S80.

#4 ·
Omdat het van een ander platform komt, denk ik dat je minstens een adapter nodig hebt.

Ik denk dat de betere en goedkopere optie is om de 4-pot Brembo's van een Alfa Romeo te halen, een adapter voor de remklauwen te kopen of te maken en deze te gebruiken met de originele 336 mm Volvo remschijf.

Omdat het van een ander platform komt, denk ik dat je minstens een adapter nodig hebt.

Die Alfa Brembo's zouden werken als ik ze zou schoonmaken en laten spuiten! Ik kan het formulier echter niet lezen, lol. En ik denk dat hij ze alleen aan de voorkant kon monteren, aangezien de achterremmen een elektronische parkeerrem gebruiken die daar achterin niet zou werken, denk ik. Ik zou denken dat er een lampje op het dashboard zou gaan branden of een bericht zou verschijnen met de melding dat de elektronische parkeerrem niet werkt als ze zijn ingesteld voor gebruik achterin. Ik wou dat iemand een kit verkocht of me hier doorheen kon leiden. Ze zien er qua grootte en vorm identiek uit aan de oude 04 tot 07 R Brembo remmen. Er werd me in het verleden verteld dat ik een S80-fusee en een paar onderdelen nodig zou hebben om ze te laten werken.

#5 ·
Ja, alleen de voorkant. Nooit over remklauwen achter gesproken. De R- en Alfa-remklauwen zien er misschien hetzelfde uit, maar ze verschillen enigszins (montage, enz.). Polestar S60/V60-modellen gebruiken dezelfde achterremmen als de T6-modellen, behalve dat ze andere, agressievere remblokken hebben. Als je grotere achterremmen wilt met 4-zuiger remklauwen en een functionele parkeerrem, dan is de Rotora-kit je enige keuze.

#6 · (Edited)
Heeft iemand enig idee of ALLE Alfa-remklauwen met 4 zuigers direct op de voorkant passen? Ik weet dat je zei dat ik een adapter moest kopen, maar ik heb geen idee wat ik nodig heb.

En ik vraag me ook af of alle Alfa 4-zuigerremklauwen hetzelfde zijn, kan nu een goedkope set Alfa 4-zuigerremklauwen op eBay krijgen.

Ik heb de man van de link die je stuurde gemaild, maar weet niet zeker of hij zal reageren.

De achterkant is prima, ik kan de originele remklauwen altijd laten schuren en schilderen, heb dat gezien en ze zagen er mooi uit.

#8 ·
Het zouden remklauwen van de Alfa 159/Brera/Spider 939 moeten zijn. Met een geschikte adapter moet het een bolt-on zijn. Afhankelijk van je wiel heb je mogelijk een spacer nodig als je wielen de remklauwen niet vrijmaken.
Bedankt voor de input, probleem is het vinden van: Een adapter die zou werken. Ik vraag me gewoon af waar