SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

Paddle shifter retrofit??

7.4K views 7 replies 6 participants last post by  SpitzeStromTerp  
#1 ·
Heeft iemand ooit paddle shifters in hun XC90 ingebouwd? Ik kan me niet voorstellen dat het al te moeilijk zou zijn, aangezien er andere Volvo's mee zijn.

#2 ·
De andere Volvo's met schakelflippers zijn alleen gebaseerd op de P3- en SPA-platforms, de XC90 is een auto met een P2-platform.
Mijn gok is dat het moeilijk zal zijn om functionele schakelflippers achteraf in te bouwen.
Maar laat mijn gok je niet tegenhouden om het te proberen. [emoji6]

#3 ·
Iemand heeft het gedaan op een R, wat ook P2 is, wat betekent dat het mogelijk is, maar dat is al een hele tijd geleden en ik geloof dat het ERG duur was.

#8 ·
#6 ·
In theorie zou je een paddle shifter setup kunnen doen als je de elektrische schakelaars van de paddle shifters op het stuurwiel koppelt aan de handmatige +/- schakelaars van de transmissie. Dan moet je ofwel de versnellingspook in de handmatige stand laten staan nadat je hem in "D" hebt gezet, of een andere bijbehorende schakelaar instellen om hem elektrisch in de handmatige modus te zetten terwijl hij in "D" staat.

Geen idee hoe je een paddle op je bestaande P2 Volvo stuur zou implementeren, misschien een stuur van een andere fabrikant gebruiken en de airbag opnieuw bedraden?

Lijkt veel werk voor iets dat de auto nooit van nature zou moeten doen.

#7 ·