SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

Olieval probleem? Terugroepactie? 2008 Volvo S40

8.6K views 9 replies 4 participants last post by  brycejleung8221  
#1 ·
Storytime:
Geluid van de motor, hoorde het in een parkeergarage. 2 dagen later gingen de motorlampjes branden. Bracht het naar een monteur, gediagnosticeerd als olieprobleem.
Sprong op Swedespeed, leerde over Extended Warranty 205, belde de dealer, hij vroeg me om mijn VIN en zei: "Er zijn geen terugroepacties onder de VIN van uw voertuig." En nu? Moet ik gewoon $500 betalen voor het probleem en het met het bedrijf afhandelen?

#4 ·
Als je handig bent, kun je het zelf doen. Ik heb de mijne in ongeveer 45 minuten gedaan. Er is één bout waar je moeilijk bij kunt komen.

#5 ·
Ik stuurde een brief naar Volvo en dit is wat ze antwoordden

Goedemorgen, Bryce

Bedankt voor uw geduld. Ik heb uw aanvraag voor VIN- YV1MS390X82382693 onderzocht en bevestigd dat de motor van uw voertuig B5244S7 is. De S40-voertuigen die in aanmerking komen voor de verlengde garantie 205 voor de PCV-olieval waren voor motortypes B5244S4, B5254T3 en B5254T7 voor modeljaarvoertuigen 2004-2008 met chassisbereik 000295 – 377851.

Er was ook een terugroepactie 202 voor de PCV-olieval voor S40-voertuigen met de motor B5244S7 voor modeljaarvoertuigen 2005-2008 met het chassisbereik 045000-377851.

Helaas kwam uw voertuig niet in aanmerking voor een van beide campagnes. Ik hoop dat deze informatie nuttig is.

Met vriendelijke groeten,
Kathy
Volvo Customer Care

En toen bracht ik mijn Volvo naar Volvo of Autonation in Irvine en ze gaven me een offerte van $800!!!!

#8 ·
Hmm. Ze hebben me ontslagen omdat ik een auto uit 2006 ben (limiet is 10 jaar), ook al zit ik ruim onder de limiet van 120.000 mijl. Laat ze het zeker niet doen als ze het niet dekken. Ik heb de mijne gedaan inclusief de slang (koop de nieuwe pcv-slang. OUD ZAL FALEN) en het kostte me $260 van de dealer. Ik heb een klacht ingediend bij Volvo North Merica en ze gaven me 20% korting op onderdelen. Stuur gewoon de bon op. Ik heb uit ervaring geleerd om er niet ver mee te rijden als het lekt, omdat mijn nokkenaspoelafdichtingen in deze periode faalden. Het moeilijkste deel om het zelf te doen is de airbox/ECU. Ik zou een nieuwe inlaat-/ECU-houder kopen om de ruimte vrij te maken.

#9 ·
Misschien moeten we deze dingen als slijtage-artikelen beschouwen, omdat ze allemaal op een gegeven moment kapot gaan. Ik moest die van mijn vorige V50 twee keer vervangen in 190.000 mijl. De P1's zijn niet zo erg om te vervangen. De eerdere (Nedcar) S40/V40 zijn een echte pijn, omdat je het inlaatspruitstuk moet verwijderen en ze raden aan om de koelvloeistofbuis te vervangen terwijl je bezig bent, wat echt een PITA is.