SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

Oliedop lekt

3.1K views 4 replies 4 participants last post by  bigtimemcalpine  
#1 ·
Ik heb de olievuldop vervangen omdat de oude een slechte lekkage had en de o-ring erg droog was. Na vervanging stopte het met lekken. De laatste paar dagen is het echter weer gebeurd.
De olievuldop zit goed vast, het enige probleem dat ik zie is dat de o-ringafdichting erg los zit en beweegt - nu neem ik aan dat het dat is, maar ik vraag me ook af wat anders het kan veroorzaken?
Ik heb de PCV-test met de handschoen gedaan en hij blaast hem niet op, maar begint hem eigenlijk aan te zuigen, geen rook uit de uitlaat of oliepijlpeilstok, dus ik neem aan dat de PCV in orde is?
Moet de o-ring op de vuldop zoveel bewegen of moet hij meer aan de dop vastzitten? En is er nog iets anders dat ik moet controleren?
Het enige wat ik onlangs heb gedaan, is de olie bijgevuld met 10W-40 om een nokkenaskeerringlekkage te vertragen totdat ik die heb gerepareerd.

#4 ·
De afdichting zit meestal los op de dop. Maar als de dop eenmaal is geĂŻnstalleerd, moet alles vast zitten. U kunt de twee lipjes op de dop iets buigen om de klemkracht te vergroten. IPD verkoopt een viton-afdichting, die langer mee zou moeten gaan dan de OEM-afdichting.

owns 2007 Volvo V70 2.5T