SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

Geen oliedruk????

50K views 29 replies 13 participants last post by  george ziakas  
#1 ·
Ik kreeg gisteren een bericht op mijn berichtencentrum met de tekst "Geen oliedruk, veilig stoppen". Dus ik stopte, zette de auto uit, raakte een beetje in paniek en belde toen mijn monteur. Hij zei dat ik de auto weer moest aanzetten en proberen naar de garage te rijden. Toen ik de auto weer aanzette, was het bericht verdwenen en de motor liep prima. Tegen de tijd dat ik bij mijn monteur aankwam (ongeveer 5 minuten rijden) begon het olielampje weer te knipperen en was het bericht terug. De motor liep prima tot ik de parkeerplaats opreed en toen heel onregelmatig begon te lopen. Toen kreeg ik een controlelampje van de motor.

Mijn monteur zegt dat de motorcodes voor de nokkenassensor en een uitlaatsensor waren. Hij raadde me aan mijn oliedruksensor te vervangen, maar weet niet echt wat hij als eerste moet doen, want "hij kan de episode niet repliceren". De monteur is een heel aardige man en probeert me erg te helpen (aangezien ik net mijn baan ben kwijtgeraakt).

Ik zit een beetje vast en weet niet wat ik moet doen. Ik heb niet echt het geld om te zeggen: Ga door en repareer wat dan ook!

Welke stappen moet ik nemen om te verhelpen wat het probleem kan veroorzaken? Ik kan u alle informatie geven die u nodig heeft. Alle hulp wordt gewaardeerd. :) Bedankt bij voorbaat jongens.

#4 ·
^ Ik dacht hetzelfde. OP heeft hem of de techniek die het oliepeil controleert nooit genoemd. Vooral met verlengde olieverversingen die tegenwoordig zo in de mode zijn, in combinatie met een turbo-auto met een hoge kilometerstand, is het zeer waarschijnlijk dat de auto net genoeg olie verbrandt om het lampje te laten branden.

Natuurlijk kan hij gewoon vergeten zijn dat deel te vermelden.

#5 ·
Bedankt voor je antwoord.

Moeten we olie in de motor doen? :)
Slechts een grapje, ja, ik heb de olie gecontroleerd toen ik het probleem voor het eerst had, en er zit een heleboel in. (Ik heb de olie ongeveer 2.000 km geleden laten verversen). Ik zal morgen met de monteur praten en kijken wat hij zegt.

#6 ·
Bedankt voor je antwoord.

Moeten we olie in de motor doen? :)
Slechts een grapje, ja, ik heb de olie gecontroleerd toen ik het probleem voor het eerst had, en er zit een heleboel in. (Ik heb de olie ongeveer 2.000 km geleden laten verversen). Ik zal morgen met de monteur praten en kijken wat hij zegt.
Oh, ****. Ik hoop dat het niet de pomp is en dat het iets simpels is als een beschadigde draad.

Succes

#10 · (Edited)
Ik heb verhalen gehoord van mensen die de oliefilter verkeerd hebben geĂŻnstalleerd en de motor hebben vernield... misschien iets om te controleren.

Anders zou ik zeggen dat de pomp of de sensor kapot is gegaan. De pomp vervangen is een rotklus, je hebt een poelietrekker en een slagsleutel nodig.

#11 ·
Is uw auto gescand met Vida/Dice? Als het de uitlaatnokkenassensor is die defect is, kan dit een foutcode geven met lage oliedruk. U kunt deze gemakkelijk zelf vervangen. En het onderdeel kost maar ongeveer $ 120-150 als ik het goed heb. Ik stel voor om de auto eerst met Vida uit te lezen.

#13 ·
Ik zou de oliepan eraf halen.

je kunt de schakelaar loskoppelen om te zien of het bericht verdwijnt....als dat zo is, is de bedrading goed.
1) Zorg ervoor dat je genoeg olie hebt.
2) Controleer de druk met een echte oliedrukmeter om er zeker van te zijn dat je de motor niet beschadigt.
3) Controleer/vervang de sensor als de oliedrukmeter aangeeft dat deze defect is.
4) Controleer de PCV-functie - als je het systeem nog nooit hebt vervangen, ben je waarschijnlijk al lang over tijd.
5) Als je nog steeds problemen hebt met de oliedruk, laat dan de pan zakken en kijk of de olieopname verstopt zit - VOORAL als je al een tijdje met een slechte PCV hebt gereden. Of als je iets anders hebt gebruikt dan goede kwaliteit ACEA-geclassificeerde volledig synthetische olie. Of als je ooit meer dan 10.000 km of zo met een olieverversing hebt gereden.

#14 ·
Oké, dus wat ik doe, is:
1. De oliedrukschakelaar vervangen
2. Distributieriem + spanrolsysteem vervangen.
3. Nokkenaskeerring
4. Nokkenaspositiesensor.
5. Motor spoelen.
6. Olie vervangen door olie met een hoog reinigingsmiddel.

Dus laten we hopen dat dit mijn probleem oplost. De monteur zegt dat de nokkenaskeerring is gesprongen, dus spuit hij olie over de distributieriem. Ik hoop dat de gesprongen nokkenaskeerring mijn "lage oliedruk"-probleem veroorzaakt. We zullen zien.

#15 ·
Oké, dus wat ik doe, is: 1. De oliedrukschakelaar vervangen 2. Distributieriem + spanrolsysteem vervangen. 3. Nokkenaskeerring 4. Nokkenaspositiesensor. 5. Motorspoeling. 6. Olie vervangen door olie met veel reinigingsmiddelen. Dus laten we hopen dat dit mijn probleem oplost. De monteur zegt dat de nokkenaskeerring is gesprongen, dus hij spuit olie over de distributieriem. Ik hoop dat de gesprongen nokkenaskeerring mijn "lage oliedruk"-probleem veroorzaakt. We zullen zien.
Is dit bij een Volvo-monteur? Ik denk dat je het opnieuw moet overwegen. Het lijkt er echt op dat je een heleboel onderdelen op het probleem gooit zonder eerst de problemen op te lossen. ER IS GEEN OLIEDRUK ACHTER DE NOKKENASKEEKRING, dus het kan je lage oliedruk niet veroorzaken. Er kan CARTERDRUK achter de nokkenas-oliekeerring zitten, wat een vervelende, rommelige lekkage veroorzaakt. En als er carterdruk is, dan is ofwel je PCV-systeem kapot (heel gebruikelijk, en elke Volvo-monteur zou moeten weten hoe je het moet controleren) of je hebt een hoop blowby van de zuigerveren. 1. Hoe weet je dat de oliedrukschakelaar defect is? 2. Waarschijnlijk OK als de oude allemaal bedekt zijn met olie of de afgelopen 160.000 km niet zijn vervangen. 3. Als de oude eruit zijn geblazen, dan heb je nieuwe nodig. En goed om dit te doen bij de distributieriemwissel. 4. Is de oude slecht? 5. Waarom? Weet je dat je motor vervuild is? 6. Alle olie is "hoog reinigend" als je kwaliteitsolie gebruikt. Ik zie daar niets over het controleren van de werkelijke oliedruk of de werking van het PCV-systeem. Dit zijn eenvoudige tests die voorafgaand aan enig ander werk moeten worden uitgevoerd.

#16 ·
Dit is een Volvo-monteur, en de reden dat hij dit suggereert, is omdat het probleem niet constant is. Als u de auto bijvoorbeeld laat staan en stationair laat draaien, treedt het probleem niet op. Het is pas na een tijdje rijden dat dit probleem zich voordoet. Als u dan stopt en de auto uitzet en weer aanzet, is het probleem verdwenen.

#17 ·
Het lijkt er nog steeds op dat hij voorstelt om een heleboel werk te doen dat het probleem "hopelijk" zal oplossen, in plaats van een beetje werk te doen door een paar eenvoudige tests en te bepalen welk probleem je eigenlijk hebt. Als je auto bij 235.000 km nog nooit het PCV-systeem heeft gehad, dan is het ruim over tijd. Slechte PCV veroorzaakt overmatige carterdruk die de oliekeerring kan opblazen en enorme olielekkages kan veroorzaken.

Het veroorzaakt echter geen lage oliedruk (totdat het ALLE olie eruit blaast, of zoveel sludge veroorzaakt dat je olieopnemer of andere oliekanalen verstopt raken).

Je hebt dus TWEE problemen. Eén probleem is olielekkage, het andere is mogelijke lage oliedruk. Beide zijn gemakkelijk te achterhalen.

#19 ·
Als u het hele PCV-systeem vervangt en dit door de dealer laat doen, bent u ongeveer $ 1500 kwijt (ik heb dat een paar maanden geleden van de Volvo-dealer gekregen). Hopelijk is het in uw omgeving goedkoper.

#20 ·
Als je het hele PCV-systeem vervangt en de dealer het laat doen, kost je dat ongeveer $1500 (ik heb dat een paar maanden geleden van de Volvo-dealer gekregen). Hopelijk is het in jouw omgeving goedkoper.
Ja, die prijs zal variëren, maar het is uren werk plus de PCV-kit voor een paar honderd dollar. Maar het is heel gemakkelijk om de werking van de PCV te controleren. Het kan worden gedaan met een speciale meter om de carterdruk te meten. Volvo heeft een specificatie voor hoeveel druk je zou moeten zien. Een "thuis"-manier om het te doen is om een dunne nitril- of latex handschoen over de olie-inlaat (dop verwijderd) te plaatsen. Er zou daar vacuüm moeten zijn met de motor draaiende (handschoen wordt naar binnen gezogen) en geen druk (handschoen bolt naar buiten).

Hier is een degelijke video:
(behalve dat de man het af en toe een PVC-systeem noemt....)

#21 ·
Nou... Ik bid tot God dat het probleem is opgelost nadat de monteur al zijn werk heeft gedaan. Tijdens het rijden met mijn auto is de peilstok er nooit uitgesprongen en heb ik nooit olielekkage aan de bovenkant gehad. Ik zal deze tests zo snel mogelijk uitvoeren. Als blijkt dat mijn PCV-klep vervangen moet worden, zal ik proberen deze klus zelf te klaren om geld te besparen.

#22 ·
Er zitten enkele o-ringen in de aanzuigbuis in het oliecarter die na verloop van tijd broos worden en gaan lekken. Als het erg genoeg is, verliest u oliedruk. Dat is natuurlijk als andere onderdelen correct functioneren.
Die nokkenassensor raakt meestal na verloop van tijd verstopt door slechte olie en/of te veel kilometers tussen de olieverversingen. Zo niet, dan is de solenoĂŻde binnenin kapot.

#25 ·
Misschien heb je je oliecarter geraakt en er een gat in gemaakt? Hopelijk heb je de auto meteen uitgezet.

#27 ·
Ik kreeg gisteren een bericht op mijn berichtencentrum met de tekst "Geen oliedruk, veilig stoppen". Dus ik stopte, zette de auto uit, raakte een beetje in paniek en belde toen mijn monteur. Hij zei dat ik de auto weer moest aanzetten en proberen naar de garage te rijden. Toen ik de auto weer aanzette, was het bericht verdwenen en liep de motor prima. Tegen de tijd dat ik bij mijn monteur aankwam (ongeveer 5 minuten rijden) begon het olielampje weer te knipperen en was het bericht terug. De motor liep prima totdat ik de parkeerplaats opreed en toen heel onregelmatig begon te lopen. Toen kreeg ik een controlelampje van de motor.

Mijn monteur zegt dat de motorcodes voor de nokkenassensor en een uitlaatsensor waren. Hij raadde me aan mijn oliedruksensor te vervangen, maar weet niet echt wat hij als eerste moet doen, aangezien "hij de episode niet kan repliceren". De monteur is een heel aardige man en probeert me erg te helpen (aangezien ik net mijn baan ben kwijtgeraakt).

Ik zit een beetje vast en weet niet wat ik moet doen. Ik heb niet bepaald het geld om te zeggen: Ga je gang en repareer wat dan ook!

Welke stappen moet ik nemen om te verhelpen wat het probleem zou kunnen veroorzaken? Ik kan u alle informatie verstrekken die u nodig heeft. Alle hulp zou worden gewaardeerd. :) Bedankt bij voorbaat, mensen.
Hoi

Hoe heb je het probleem uiteindelijk opgelost? Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn Volvo s60 2.5 turbo uit 2006.

george

#28 ·
Hetzelfde hier. Precies hetzelfde. Ik haalde de 2007 S60 eruit en trapte het gaspedaal in om op een oprit 60 MPH te halen. Ongeveer 1 minuut later kwam de melding Geen oliedruk en flikkerde/knipperde, ik stopte ongeveer 4 mijl later en zette hem af. Ik liet hem ongeveer een minuut staan en reed naar huis met een knipperend lampje, ik nam aan dat het niet echt een slechte oliepomp was. Hoe dan ook, ik heb de auto gescand toen ik thuiskwam en had. Olie gecontroleerd en zag er geweldig uit op het juiste niveau. Codes gescand en had een nokkenassensorsignaal. Ik heb instinctief gewist zonder de hele boodschap echt te lezen. Ik herinner me niet dat ik de melding Variabele kleptiming heb gezien, en ik weet niet eens of mijn auto het heeft, maar het zou logischer zijn als dat zo was.