Enige gedachten over de vernieuwde 18,8 kWh batterij?
Echt fijn als het mogelijk is om te retrofitten.
Echt fijn als het mogelijk is om te retrofitten.
Het past bij de krachtigere 145 pk ERAD. Maar het lijkt erop dat het technisch niet moeilijk is om te retrofitten als ze dat willen. Misschien wat software om af te stemmen, maar de afmeting van het batterijpakket is hetzelfde. De beste wens is dat ze deze na het overlijden van de huidige batterij binnen de garantie van 8 jaar kunnen vervangen door een nieuwe capaciteit. Het is logisch voor hen, omdat ze zeker geen voorraad oude batterijen willen houden gedurende 8 jaar.Enige gedachten over de vernieuwde 18,8 kWh batterij?
Echt mooi als het mogelijk is om te retrofitten.
Erg mooi. Ik wou dat ik de grotere batterij had in vergelijking met de MY21!! Leuk om de update voor toekomstige eigenaren te zien. Meer pk's zijn ook goed, maar ik zou de hogere batterijopslag nemen in plaats van de hogere pk-motor als ik moest kiezen.Er staat niet precies hetzelfde. "Een derde laag cellen" wordt toegevoegd, maar het accupakket zit nog steeds in de middentunnel.
De belangrijkste verbeteringen omvatten een nieuwe batterij met een groot bereik, met een derde laag cellen om de nominale energie te verhogen van 11,6 kWh naar 18,8 kWh, en een krachtigere elektrische motor achterin die nu 145 pk levert.
We zien rapporten uit het VK, Finland, Zweden. Ik hoop geen verrassing voor de VS.Looks like UK only though?
Het is inderdaad zoeter, maar ik zou liever sneller opladen (>>3,3kW) hebben dan de extra pk's achter. Luister je, Volvo? [emoji6]If it fits your needs, it is not bad to trade to the new model. I bet 145HP is much sweeter too.![]()
Hoe zit het met $10.000 voor de nieuwe batterij? Ik zou $2.000 betalen voor Android-infotainment en ze willen mijn geld niet.Als die grotere batterij [emoji367] een "vervangings"-optie wordt voor MY16 XC90 T8, zou ik die serieus overwegen in naam van het behoud van het milieu, de stortplaats, enzovoort.
Mijn T8 ziet er beter uit en loopt beter dan nieuw. Er zullen enkele onderhoudsrisico's zijn, maar hé, ik ben zelfverzekerd als ik zelfs 1/4 van mijn versnelde afschrijving meereken.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Betekent 350Kw met P*335 kW before polestar.. [emoji41]
De T6 Recharge is waarschijnlijk een Europees ding. Hij is identiek aan de T8, behalve dat de benzinemotor 253 pk in plaats van 313 pk heeft.Het persbericht van Volvo zegt: "De extra elektrische stroom resulteert in een totaal gecombineerd vermogen van 350 pk voor Recharge T6 en 455 pk voor Recharge T8 modellen..."
Wat is precies een Recharge T6 (is er niet alleen een T8 recharge) tenminste in de VS, dus misschien is het een Europees ding?
Dus het klinkt alsof Volvo twee PHEV-platforms heeft??
De "XC100" blijft zeker een mysterie. Geïnsinueerd maar nog niet bevestigd. Ik denk dat we er zeker van kunnen zijn dat de volledig elektrische vervanger van de XC90 in de VS wordt gebouwd en niet de naam XC90 krijgt. Of die nog te benoemen vervanger van de XC90 in feite de XC100 is, lijkt onzeker, maar er is gesuggereerd dat de twee volledig verschillende voertuigen zullen zijn, correct?Als ik deze auto volgend jaar zou krijgen, zou ik hem het jaar daarna willen inruilen voor de xc100.. wat prima zou zijn als mijn staat de omzetbelasting op inruil zou vergoeden... dat doen ze niet, dus het doet te veel pijn. Volvo zegt dat de plug-ins een manier zijn om mensen vertrouwd te maken met elektrisch rijden, zodat we volledig elektrisch gaan en ik ben er al na een paar maanden in een T8. Ik heb gewoon een grote auto nodig die volledig elektrisch is.
Als al het andere gelijk is (wat meestal niet zo is), zou ik graag een volledig elektrische xc90 willen, omdat ze zo leuk zouden zijn om in te rijden. Maar ik weet niet of ik de T8 zou inruilen voor dezelfde hoeveelheid ruimte, vooral gezien het feit dat je de benzine-optie opgeeft, wat handig is voor gezinnen onderweg. Extra ruimte zoals een Tahoe zou me over de streep trekken voor een inruil. ProostWe hebben net een nieuwe xc90 besteld, nu 'XC90 T8 long range' genoemd. Onze vroege MY2017 (november 2016) was €94k, en wordt in januari '22 teruggekocht voor €40k, bij levering (162k km / 100k mijl). We hebben een loyaliteitskorting om kans te maken op de eerste productieplekken voor de nieuwe XC90 in 2023. Ja, ze noemen het nog steeds xc90, dus ik denk dat het niet de XC100 zal zijn (waarschijnlijk ook geen echte markt daarvoor in Nederland...). Verder stellen ze dat de nieuwe XC90, verwacht voor levering in de zomer van '23, alleen als volledig elektrisch beschikbaar zal zijn. Dus onze nog te komen MY2022 T8 is misschien wel de laatste der Mohikanen... [emoji50][emoji1]
Ik ben betrokken bij de automotive supply chain, dus het ontwerp en de release van hardware gebeurt niet van de ene dag op de andere, maar is een "dans" die zeer, zeer strak wordt gecoördineerd met leveranciers die 3-5 jaar vooruit plannen - engineering, sourcing, productie, testen, verzending, etc. gebeuren niet van de ene dag op de andere. Marketing kijkt nog langer vooruit om consumententrends en mogelijke overheidsvoorschriften te beoordelen (die ook jaren in de maak zijn, samen met samenwerking met de industrie), zodat de organisatie kan beslissen waar ze hun geld in wil steken.De batterijtechnologie is in ontwikkeling en de eisen voor brandstofbesparing zijn ook in Europese landen veranderd. Ik zie niet dat Volvo in 2018 een tijdlijn voor een batterij-upgrade zou voorspellen.
En nu pushen ze EV's, dus geen MY2023 XC90 of Recharge meer. Dit is de duidelijke boodschap van Henric.
Voor de twee doelen van een groot bereik van de batterij en gemak, zie ik maar één optie: range extender, die meer batterij bevat en geen omvangrijke transmissie gebruikt. Volvo zet echter in op alleen EV en zal waarschijnlijk geen range extender aanbieden.Als de actieradius van de T8-batterij 200 km zou zijn, vraag ik me af hoe groot een batterij dat zou zijn. En ik vraag me af of het niet haalbaar zou zijn om een verlengde XC90-versie van maximaal 5 m aan te bieden als optie met lange wielbasis, zodat deze zo'n batterij kan herbergen.
Omdat ik geen reservewiel heb, zou ik de kleine opslagruimte onder de laadvloer opofferen om een batterij te krijgen die een actieradius van 200 km aankan, terwijl ik een ICE met een brandstoftank van 70 liter behoud.
Volledig elektrisch voor iemand die lange afstanden van 3400 km vier keer per jaar rijdt, is niet geschikt, omdat 30 minuten tot een uur wachten op een oplaadbeurt niet goed is, des te meer als meer auto's die openbare oplaadpunten gaan gebruiken.
Verzonden vanaf mijn DUB-LX1 met Tapatalk
De kans dat ze het wisten is zeer groot, aangezien het onwaarschijnlijk zou zijn dat ze niet actief betrokken zijn bij hun leverancier bij de ontwikkeling van componenten om hun doel-/benchmarkdoelen en specificaties te halen, net als @likeXC90 beschreef. Als ze dat niet doen, zouden ze een vreselijke tijd hebben met het bedenken, ontwerpen en produceren van hun producten. Bovendien lijkt Volvo niet alleen te hebben gehint, maar ook te hebben geprobeerd een tussentijdse verbetering in de ERAD-specificatie uit te brengen tot ongeveer 100 pk voor het modeljaar 2020, maar trok die aankondiging snel in. Ik had het toen van de site van Volvo gelinkt en kon het kort daarna niet meer vinden.Voor een deel ja, dat wisten ze. Ze wisten zeker dat ERAD van meer dan 87 pk mogelijk was in 2018. Maar voor de batterij-dichtheid weten ze het waarschijnlijk niet. Tenzij ze nu dezelfde batterijcel gebruiken als in 2016 en wat ruimte in het batterijpakket hebben bewaard in 2016. De batterijfabriek heeft ze misschien verteld dat de dichtheid in twee jaar met hoeveel zal verbeteren, maar dat zijn slechts projecties en kunnen worden vertraagd door vele onverwachte factoren.
Geweldige vondst. Ik vraag me af hoe het zal gaan qua betrouwbaarheid? Zal het exploderen?Het prototype van de krachtigere ERAD 2 werd jaren geleden aangekondigd. Volvo heeft het zelfs getest in de XC90. Als ik me goed herinner, heeft het een versnellingsbak binnenin, waardoor een hogere elektrische maximumsnelheid mogelijk is.
EDIT
Hier is de link: GNK eTwinster X.
Ik ben benieuwd: wat krijgt u aan volledig elektrisch bereik met uw 2016 PHEV?Terug naar het oorspronkelijke onderwerp - ik denk niet dat het een gemakkelijke plug-and-play batterijwissel zal zijn voor eerdere T8-modeljaren. Ten eerste moet de nieuwe batterij worden gekoppeld aan de nieuwe ERAD. Ten tweede, zelfs als de batterij en ERAD dezelfde afmetingen hebben, zijn er waarschijnlijk verschillende koelvereisten voor de batterij met een hogere dichtheid. En ten slotte, ten derde, zouden de elektronica moeten worden bijgewerkt, zowel software- als hardwaremodules die de hele opstelling uitvoeren.
Ik zou overwegen om $ 5.000 tot $ 7.000 te betalen als een dergelijke upgrade mogelijk was, maar het zou waarschijnlijk minstens het dubbele kosten, als Volvo het überhaupt aanbiedt. Leuk om hier te bespreken, maar het gaat in de praktijk niet gebeuren