SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

Michelin Premier LTX of Pirelli Scorpion Verde all season plus 2 voor T8?

12K views 37 replies 22 participants last post by  drmanny3  
#1 ·
Heb een nieuwe set all-season banden nodig.

Ik ben in Canada.

275/45R20
Michelin premier LTX: 1450 CAD incl. btw (1350 na korting)
Pirelli scorpion verde all season plus 2: 1300 CAD incl. btw (1250 na korting)

De standaardband is Pirelli scorpion verde all season. Ik vind hem niet fijn, hij slijt te snel. Ik heb sinds de eerste winter een set winterbanden voor de winter, en mijn auto heeft 69.000 kilometer op de teller staan, en nu heb ik een nieuwe zomer/all-season band nodig. De originele band gaat maximaal 40.000 kilometer mee.

Weet niet zeker of Pirelli scorpion verde all season plus 2 beter is dan de Pirelli scorpion verde?
Hoe verhoudt hij zich tot de LTX?

Ik wil hem zo snel mogelijk vervangen. omdat de Pirelli-korting nu beschikbaar is, maar de Michelin-korting begint op 5 april.

Bedankt

#3 · (Edited)
Ik heb de Michelin Premier 20” LTX geïnstalleerd. Ze zijn stil en ik verwacht het beste op het gebied van slijtage (vergeleken met de Pirelli Scorpion). De LTX'en doen het ook redelijk goed in de winter, maar niet zo goed als een speciale winterband. Ik zit pas in mijn eerste seizoen met zeer beperkt rijden. (Ik heb Pirelli Scorpions 22” zomerbanden voor juni t/m september.)

#4 ·
Ik gebruik al meer dan 2,5 jaar 275/35R22 Pirelli Scorpion Verde Street/Sport Truck zomerbanden met PNCS en ze hebben zich goed gedragen en zijn stil. Heeft u deze overwogen?

Ik heb ook winterbanden van dezelfde maat en ben daar ook blij mee. Beide sets zijn voor onze T8.

#6 ·
Ik heb net de Michelin AS3 op mijn 16 T8 geplaatst en de grip is zeker beter dan de vorige scorpion verde.
Ze zijn ook stiller en ik denk zachter (strijken de hobbels/gaten in de weg beter glad).

#10 ·
Ik denk erover om Quadrac Pros te proberen voor mijn volgende set op mijn Genesis. (Duurt vast niet lang, want de Hankook's die erop zitten zijn superzacht en gaan niet eens 20.000 mijl mee...) De T8 van mijn vrouw heeft Uniroyal Tiger Paws (en gloednieuw toen we CPO kochten, wat ik aanvankelijk rommel vond) en ze zijn eigenlijk wel oké in de sneeuw en relatief stil en soepel op de snelweg. Ik heb de standaard Goodyear Forteras (absoluut waardeloze band) op mijn vorige auto, een Grand Cherokee Summit, vervangen door Scorpion Verde A/S Plus 2's en ze waren een enorme verbetering in absoluut elk opzicht (stiller, soepeler, betere handling, betere grip op droog/nat/sneeuw) ten opzichte van de Forteras. Ik ben er vrij zeker van dat ze in latere modeljaren de Goodyears hebben ingeruild voor LTX'en, maar ik heb ze niet ervaren.

Dat gezegd hebbende, ik weet niet zeker of ik ooit iemand heb gezien die Michelins met iets heeft vergeleken en ze niet beter vond. Misschien is het bevooroordeeld omdat ze ze hebben gekocht en ze zo duur zijn, maar hun naam staat zeker op zichzelf!

#13 · (Edited)
Ik denk erover om Quadrac Pros te proberen voor mijn volgende set op mijn Genesis. (Duurt vast niet lang, want de Hankook's die erop zitten zijn superzacht en gaan niet eens 20.000 mijl mee...) De T8 van mijn vrouw heeft Uniroyal Tiger Paws (erop en gloednieuw toen we CPO kochten, wat ik in eerste instantie waardeloos vond) en ze zijn eigenlijk wel oké in de sneeuw en relatief stil en soepel op de snelweg. Ik heb de standaard Goodyear Forteras (absoluut waardeloze band) op mijn vorige auto, een Grand Cherokee Summit, vervangen door Scorpion Verde A/S Plus 2's en ze waren een enorme verbetering in absoluut elk opzicht (stiller, soepeler, betere handling, betere grip op droog/nat/sneeuw) ten opzichte van de Forteras. Ik ben er vrij zeker van dat ze in latere modeljaren de Goodyears hebben ingeruild voor LTX'en, maar ik heb ze niet ervaren.

Dat gezegd hebbende, ik weet niet zeker of ik ooit iemand heb gezien die Michelins met iets heeft vergeleken en ze niet beter vond. Misschien is het bevooroordeeld omdat ze ze hebben gekocht en ze zo duur zijn, maar hun naam staat zeker op zichzelf!
Uniroyals zijn NIET acceptabel om te verkopen op een CPO Volvo. De banden moeten van een van de merken zijn die OEM met het voertuig worden geleverd. U zou een legitieme klacht hebben bij de verkopende dealer als u dat zou willen.

#11 ·
Had de 21" verdes toen ik mijn T6 voor het eerst kreeg en verving ze na ongeveer 35K mijl door de LTX. LTX voelen stiller/soepeler aan en na ongeveer 10K mijl ziet de levensduur van het loopvlak er solide uit, dus blij met de overstap naar LTX. De LTX waren om welke reden dan ook ook goedkoper dan de vervangende Verdes.

#12 ·
Ik heb nu de Pirelli Verde Plus II op mijn MY18 XC 90 inscription en ze zitten al op 5/32-6/32 met minder dan 20.000 mijl erop. Ze hebben een garantie van 65.000 mijl die ik zal moeten gebruiken. Ze waren geweldig toen ik ze voor het eerst kreeg, maar de grip op nat wegdek heeft het meest te lijden gehad. Ik had de Michelin LTX twee keer op de GL van mijn vrouw. Ze gingen beide keren iets meer dan 20.000 mijl mee en moesten de garantie voor de tweede set gebruiken. Ik gok dat deze SUV's erg zwaar zijn en gewoon banden opslokken. Ik rijd ook voornamelijk op de snelweg. Beide geweldige banden als ze nieuw zijn, maar ze slijten snel. Ik zal waarschijnlijk de Pirelli ZERO A/S proberen, met slechts een garantie van 50.000 mijl. Ik heb alle sets bij Discount Tire gekocht en ze volgens schema geroteerd. De pro rata garantie voor Pirelli is alleen voor een andere set Pirelli's.

#14 ·
Een nieuwe set all season banden nodig.

Ik ben in Canada

275/45R20
Michelin premier LTX: 1450 CAD incl. btw (1350 na korting)
Pirelli scorpion verde all season plus 2: 1300 CAD incl. btw (1250 na korting)

Standaard band is Pirelli scorpion verde all season. Ik vind hem niet fijn, hij slijt te snel. Ik heb een set winterbanden voor de winter sinds de eerste winter, en mijn auto heeft 69000 kilometer op de teller staan, en nu heb ik een nieuwe zomer/all season band nodig. De originele band gaat maximaal 40000 kilometer mee.

Weet niet zeker of Pirelli scorpion verde all season plus 2 beter is dan de Pirelli scorpion verde?
Hoe verhoudt hij zich tot LTX?

Ik wil hem zo snel mogelijk vervangen. Omdat de Pirelli korting nu beschikbaar is, maar de Michelin korting begint op 5 april.

Bedankt
Ik heb die pirellis (nieuw) gehad in 20" op een XC90 t8,
Gloednieuwe 22" (40 zijwand) AS3+ en heb 22" (45 zijwand) LTX sinds gloednieuw op een full size Range Rover.

Beoordeeld van best naar slechtst: LTX, Verde+, AS3+

Dit is ALLEEN voor wegcomfort en geluid. Allemaal vergelijkbaar in prestaties. Ik hecht meer waarde aan het rijvermogen dan aan de band. Je betaalt $1k+ voor banden... Ze aquaplanen niet.

#19 ·
Eén stem voor de Pirelli SV Plus 2 hier. Ik heb ze op mijn XC90 en de ML350 van mijn vrouw. Ze rijden veel beter dan al het andere dat onder de categorie All Season valt. Ze lijken ook lang mee te gaan. Meer dan 20.000 op de huidige set met nog veel profiel.

#20 ·
Tussen de twee zou ik persoonlijk voor Michelin gaan. Nooit echt onder de indruk geweest van een Pirelli-product, hoewel ik een aantal van hun banden heb geprobeerd die als “redelijk” geclassificeerd zouden kunnen worden. Persoonlijk ga ik de Vredstein quadtrac pro's proberen als de huidige 21” pirelli's op zijn.

#21 ·
Ik heb een XC90 uit 2016 en heb 131.000 mijl gereden. Ik heb twee sets Perellis gehad: de OEM en daarna heb ik ze vervangen door de All Season Verde Plus (mijn favoriet). Ik heb momenteel Michelin LTX Premier en ik vind ze vergelijkbaar met de OEM Perellis. Ze zijn niet erg stil, maar de prestaties zijn goed. Ik moet mogelijk de achterschokdempers vervangen omdat de rit ruw wordt. Ik heb mijn voorste schokdempers vervangen omdat mijn besturing onrustig werd op ruwe wegen, maar daarna ook de banden vervangen omdat dat niet veel hielp. All Season Verde Plus is nog steeds de stilste, beste rit voor de 30-40.000 mijl die je ermee haalt.

#22 ·
All Season Verde Plus is nog steeds de stilste, beste rit voor de 30-40K mijl die je ermee haalt.
Ik geloof dat dit de eerste keer is dat ik iemand heb horen zeggen dat de Pirelli's stiller en/of soepeler zijn dan die van Michelin. Ik heb net een nieuwe XC90 gekregen en hij is luidruchtig en ruw. Ik ben zeker op zoek naar een betere band voor mijn 21 inch velgen.

#24 ·
Ik wil OEM-schorpioenen vervangen door 37k. Kan iemand commentaar geven op de levensduur van het loopvlak van de Premier LTX, met name 275/40/21? Online beoordelingen voor deze band zijn verschrikkelijk (2/5 sterren met 268 beoordelingen op ontirediscounters.com)

#29 ·
Kan geen commentaar geven op Verde+2, maar ik heb net de twee voorste OE pirellis vervangen door Premier LTX (heb nog pirelli achter). De Michelins zijn zeker soepeler en iets stiller, maar een nadeel dat ik heb opgemerkt is dat ze geen velgbeschermer op de zijwand hebben. Helaas niet al te veel opties in 275/40/21...zou vredsteins hebben gekocht, maar mijn lokale America's Tire kon ze niet krijgen.

#30 ·
Image
Nou. Mijn Volvo heeft nauwelijks 4.000 mijl op de teller staan en het lijkt erop dat ik veel eerder dan ik dacht een bandenbeslissing zal moeten nemen. Ik vind de OE Pirellis fijn, dus ik zal waarschijnlijk gewoon weer voor die gaan. Ik ga er twee kopen omdat ik niet wil dat het profiel van de ene band sneller slijt dan dat van de andere. Ik bewaar de goede band die ik vervang als reserve.

#32 ·
As long as that gash isn't deep, I wouldn't worry about it. Looks pretty superficial to me
Helemaal niet diep. Waarschijnlijk rijd ik er al eeuwen mee rond. De enige reden dat ik het opmerkte, was omdat ik mijn velgen aan het schoonmaken was. Het zit niet op de velgrand, dus het is waarschijnlijk alleen cosmetisch, dus ik kan het laten zitten zolang het geen lucht begint te verliezen, wat het tot nu toe niet heeft gedaan.

#33 ·
Ik heb net de Pirelli Scorpion als Verde II gekocht. Ik moet zeggen dat mijn grootste klacht over versie I het lawaai was en de nieuwe versie II is inderdaad veel stiller. Ze waren ook veel goedkoper en beter verkrijgbaar in mijn omgeving dan de Michelins. De tijd zal het leren hoe de tractie en andere onderdelen ervan uitpakken, maar tot nu toe ben ik tevreden.

#34 ·
Ik heb net de Pirelli scorpion als verde II gekocht. Ik moet zeggen dat mijn grootste klacht over de versie I het lawaai van de weg was en de nieuwe versie II is inderdaad veel stiller. Ze waren ook veel goedkoper en meer beschikbaar
In mijn omgeving dan de Michelins. De tijd zal het leren hoe de tractie en andere onderdelen ervan uitpakken, maar tot nu toe ben ik tevreden.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

#35 ·
Mijn enige klacht over de vorige versie was dat ze maar 25.000 km meegingen, maar de vorige eigenaar van mijn voertuig die er 16.000 km mee reed, heeft ze nooit gerouleerd en had een vreselijke chauffeur kunnen zijn, dus we zullen zien hoe de nieuwe set het doet

#36 ·
De Pirelli Scorpion Verdes die op de auto zaten, waren luidruchtig en we hadden altijd evenwichtsproblemen met die banden, dus ik ging geen nieuwe set kopen. We hebben de Michelin Premier LTX (275/45 R20) op onze XC90 gemonteerd en ik vond de rit behoorlijk hard in vergelijking met de Pirelli's die op de auto zaten. Uiteindelijk hebben we ze teruggebracht naar Costco onder het tevredenheidsgarantieprogramma van Michelin. Ik heb in plaats daarvan de Michelin CrossClimate besteld en daar zijn we veel blijer mee. Zachte rit en stil. Ik moest die bestellen bij Tire Rack en ze vervolgens laten installeren door een lokale garage. De garage die ik gebruik, werkt ook aan exotische auto's en ze hebben de banden gebalanceerd met een road force balance machine. Hij vertelde me dat Michelins consequent lager scoren op de road force machine (die hen een soort feedback geeft) dan elk ander merk.

#37 ·
Update. Ik heb de Michelin LTX Premier vervangen. Naar mijn mening waren ze stil, maar ze hadden trillingen bij hogere snelheden die niet konden worden opgelost door de bandenmonteur. Ook, als je ooit op gegroefd betonnen wegdek rijdt zoals ze dat hebben op de snelwegen van Michigan, voelden de banden aan alsof ik op ijs reed. Ik weet niet zeker of de brede groeven van de banden te goed overeenkwamen met de weg, maar wauw, het voelde onveilig aan. Ik heb de Scorpion Verde ++ geplaatst, dus we zullen zien.