SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

De V60 Cross Country verlagen

4 reading
17K views 21 replies 14 participants last post by  Bjamaal22  
#1 ·
Hallo iedereen,
Ik heb een Volvo V60 Cross Country uit 2019 en ik ben een van die gekken die hem lager willen hebben :)
Ik heb alle aanbiedingen voor de afstelling van de ophanging op de Cross Country bekeken en er is helemaal niets...
Ik ben dieper in de mechaniek van de ophanging gedoken en was verrast te ontdekken dat de veren en schokdempers dezelfde zijn als die van de Volvo V60, aangezien alle verschillen in de armen zaten.
Dus ik denk erover om KW-schroefsets of ST-schroefsets te kopen voor mijn Volvo V60 en mijn standaard ophanging te vervangen, ervan uitgaande dat alleen de KW-bladveerspacers achter een uitdaging zullen zijn. Voor V60CC is het 39 mm en de standaard ophanging voor de V60 is 30 mm. Achterste schokdempers, zoals ik al zei, hetzelfde als V60. Met spacers hebben we een heleboel fabrieksopties en het lijkt gemakkelijk om de juiste te vinden als KW niet past. Ik wil niet extreem laag gaan, slechts 20-40 mm lager.
Gedachten??? Heeft iemand ervaring met het verlagen van de Volvo V60 CC?
Bedankt!

#6 ·
Hoi iedereen,
Ik heb een Volvo V60 Cross Country uit 2019 en ik ben een van die gekken die hem willen verlagen :)
Ik heb alle aanbiedingen voor de afstelling van de ophanging op de Cross Country bekeken en er is helemaal niets...
Ik ben dieper in de mechaniek van de ophanging gedoken en was verrast te ontdekken dat de veren en schokdempers hetzelfde zijn als die van de Volvo V60, zo bleek dat alle verschillen in de armen zitten.
Ik ben benieuwd wat je daar voor onderdelen hebt uitgewerkt en hoe. Het is al een tijdje geleden dat ik heb gekeken. Ik dacht dat het de rechtopstaande delen/spindels waren waar de verhoging wordt gedaan. Wat heb je gevonden voor bijpassende veren/schokdempers? Ik zou verbaasd zijn, zelfs als de afmetingen hetzelfde zijn als die van de V60, dat de onderdelen niet zouden verschillen in afstelling. Er zijn sowieso veel varianten in die onderdelen om uit te zoeken. De achterste bladveer is een beetje speciaal, de rijhoogte en de snelheid van de veer worden aangepast door de bevestigingen, zelfs als hetzelfde veeronderdeel wordt gebruikt, kan het worden gevarieerd. Niemand heeft eerder positief uitgevonden hoe de "lift" wordt gedaan op een V60 om er een V60CC van te maken.

#7 · (Edited)
Ook ik ben benieuwd welke ophangingsonderdelen daadwerkelijk verschillen tussen de Cross Country- en de standaard V60/S60-modellen, hoewel ik hoop dat ik niet zo ver hoef te gaan als het vervangen van ophangingsonderdelen.
Ik heb nog niet te diep gegraven, want ik hoop dat er genoeg ruimte is voor een simpele bandenwissel van een P235/45/18 (V60/S60-OEM-maat) naar een P235/50/18 (V60CC/S60CC-OEM-maat) serie dit voorjaar de meeste van mijn problemen zal oplossen (ongeveer 12 mm verhoging van de rijhoogte en een -3% snelheidsfout). Als het schrapen nog steeds antagonistisch is, zal ik wat diepgaand onderzoek doen naar de verschillen tussen de SPA-platform V60/S60 CC- en niet-CC-voertuigen (wat voorlopig graven... het lijkt erop dat de meeste van de reguliere V60/S60-ophangingscomponenten worden gedeeld en blijkbaar was 2018 het laatste jaar dat de S60CC hier in de VS verkrijgbaar was).

#12 ·
In dit geval heb ik een van de online onderdelenbronnen gebruikt. Er is eigenlijk wel wat nut aan die bronnen ten opzichte van VIDA, afhankelijk van welk leveranciersplatform ze lijken te draaien. Ik denk dat ik volvopartswebstore hiervoor heb gebruikt. Wat je kunt zien als je naar onderdelen zoekt en op een onderdeel klikt, is voor welke andere modellen het past. Voor de meeste van deze draagarmen zie je dat een V60CC-onderdeel XC90-, XC60-, V90CC-toepassingen weergeeft. Dan toont hetzelfde onderdeel voor de V60 S60-, V60- en V90-toepassingen. VIDA laat je dat niet zien, je kunt onderdelen maar één VIN per keer bekijken en geen kruisverwijzingen.

De volgende stap, aangezien ik nu enige kennis heb van de ophangingsonderdelen, is het zoeken van de onderdeelnummers in Google en het vinden van afbeeldingen van de verschillende onderdelen om te vergelijken.

VIDA zou handig zijn om specifieke onderdelen voor een auto te achterhalen, zoals "welke van deze 9 verschillende veren heb ik". VIDA filtert de lijst en toont alleen de onderdelen voor de VIN die je bekijkt. Soms kun je specifieke onderdelen achterhalen aan de hand van de variantcodes, als je de variantenlijst voor je auto hebt, en elke onderdeelbeschrijving online kan "variantcode: XXXX" vermelden, zodat je ze kunt matchen. Of onderdelen die worden vermeld op fabriek-/chassisnummer zoals "FC70 -234567" kun je matchen met de fabriek (FC70 is SC) en de laatste zes cijfers van je VIN. Maar de enige "positieve" manier om het juiste onderdeel voor een specifieke auto te hebben als er meerdere beschikbaar zijn, is VIDA.

Dat zijn al mijn geheimen om onderdelen te vinden lol.
Ik waardeer alle info, het zal nuttig zijn bij het opsporen van onderdelen voor een paar projecten dit jaar (anders dan alleen maar proberen de aanval op de onderkant van de bumperafdekkingen te stoppen).

De S60 komt er zeer binnenkort aan voor zijn 4-jaarlijkse onderhoudsbeurt. Gewoon als voorzorgsmaatregel zal ik hem ongewijzigd doorsturen (er zijn een paar dingen waarvan ik hoop dat ze via garantie worden opgelost voordat deze eindelijk verloopt). :whistle:

Ik zie ook een Orbit-abonnement in de zeer nabije toekomst (na het bekijken van de video's en het lezen van een deel van de "how-to" op de forums, is dit iets waar ik mee kan werken in de reis met de S60) :cool:

#13 ·
ST XA SCHROEFSEIZOENOPHANGING 18267017
Daardoor heb ik 370 mm en 370 mm op een Volvo v60 CC T5 uit 2019.
Image

Image

De voorhoogte is afgesteld op het maximum en de achterkant is afgesteld zonder spacers.

Dit is de enige aanpassing die momenteel mogelijk is, er is geen manier om lager te gaan of omhoog te gaan met de fabrieksschorsing met schroefsets op CC.

#21 ·
ST XA SCHROEFVERING 18267017
Hierdoor heb ik 370 mm en 370 mm op een Volvo v60 CC T5 uit 2019.
View attachment 218038
View attachment 218039
De hoogte vooraan werd maximaal afgesteld en de achterkant werd afgesteld zonder spacers.

Dit is de enige aanpassing die momenteel mogelijk is, er is geen manier om lager te gaan of omhoog te gaan met de fabrieksophanging met schroefsets op CC
U hebt precies bereikt wat ik hier wil doen. Ziet er geweldig uit! Ik heb net een V60 CC uit 2023 aangeschaft en vraag me af of ik wat meer details over dit proces kan krijgen? Ik heb iemand die geĂŻnteresseerd is om me hierbij te helpen, maar hij wil graag een beter idee krijgen van het proces, aangezien het nog niet vaak is gedaan.

#16 ·
Bedankt voor de post en foto's van je V60 CC. Ik ben absoluut weg van de look.

Ik heb een V60 CC uit 2024 en ben erg geĂŻnteresseerd in het verlagen ervan.

Hoe rijdt de auto? Heb je problemen gehad met de werking van de auto? Of dat de band heel gemakkelijk de wielkast raakt bij kleine hobbels?

Is het verlagen ook omkeerbaar als ik de auto zou moeten doorverkopen?

Ik ben absoluut een noob als het gaat om het aanpassen van auto's.

#18 ·
Dank u voor de post en foto's van uw V60 CC. Ik ben absoluut weg van de look.

Ik heb een 2024 V60 CC en ben erg geĂŻnteresseerd in het verlagen ervan.

Hoe rijdt de auto? Heeft u problemen gehad met de manier waarop de auto functioneert? Of als de band heel gemakkelijk de wielkast raakt bij kleine hobbels?

Is het verlagen ook omkeerbaar als ik de auto zou moeten doorverkopen?

Ik ben absoluut een noob met auto aanpassen.
Geen problemen, mijn punt is dat het comfortabeler is dan de fabrieksophanging bij dagelijks gebruik.
Je kunt het er altijd afhalen en de fabrieksschokdempers en veren plaatsen. 3-4 uur werk :)

#19 ·
Hallo, nieuw op het forum en heb onlangs een CPO '21 V60 CC gekocht. Er zijn niet veel opties om dit platform te verlagen. FCPEuro vermeldt de BC Racing Coilovers ZG19BR als compatibel voor dit platform. Heeft iemand hier ervaring mee? Enige gedachten? Bedankt!