SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

Lekdetectiepomp vervangen

26K views 41 replies 9 participants last post by  ZZZZZZZ  
#1 ·
Ik word moe van de eindeloze cyclus van waarschuwingen voor de open brandstofdop en de uiteindelijke CEL's.

Vereist het vervangen van de verdampingspomp echt het laten zakken van de uitlaat en al het andere werk dat VIDA aangeeft? Ik dacht dat ik een bericht had gelezen over het uitknijpen van de pomp uit zijn niche zonder al het werk. Is dit iemand ooit gelukt of verbeeld ik me dingen??

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

#2 ·
De pomp kan in orde zijn, meestal scheurt de bovenkant van de brandstofpomp, die met epoxy kan worden gerepareerd, of de rubberen slang scheurt. De rubberen slang kan worden vervangen door de uitlaat te laten zakken.

#4 ·
Is de ECM-software bijgewerkt? Als u een vroege versie gebruikt, krijgt u mogelijk een valse waarschuwing.

Eenvoudige manier om te zien welke versie u heeft: probeer de brandstoftank swift-test uit te voeren met VIDA, deze laat u niet verdergaan zonder de nieuwste versie. De bijgewerkte software is ontwikkeld om rekening te houden met slijtage in de LDP-motor. De logica die wordt gebruikt voor het bewaken van verdampingslekken is het huidige verbruik voor de LDP. Als u iets van elektronica weet, is het geen geheim dat elektromotoren meer stroom verbruiken naarmate ze ouder worden, vandaar de valse code voor een lek.

#5 ·
Ik zal dat vanavond moeten proberen. Ik ben er vrij zeker van dat ik de dealer heb gevraagd om deze specifieke update te controleren. Maar ik zou het ze niet kwalijk nemen als ze vergeten zijn te controleren.

#7 ·
VIDA rapporteert dat de software is bijgewerkt.

En ja, de o-ring van de vuldop is vervangen.

#8 ·
Als de dealer het tanksysteem met rook heeft getest en er geen lekken zijn gevonden, is de LDP zeer waarschijnlijk defect. U moet de uitlaat en het hitteschild laten zakken, maar ik neem niet de moeite om deze los te koppelen. Als u de achterste ophangers verwijdert, heeft u voldoende ruimte.

Het zou u niet meer dan een paar uur op de oprit moeten kosten met wat lang handgereedschap en een spiegel. Voor de lol kunt u de slang naar de verdampingsklep bij de startmotor inspecteren. Deze droogt graag uit en geeft ook lekkagecodes.

#9 ·
Ok, bedankt voor de tip!

Wat voor soort slang moet ik gebruiken om de verdampingsleidingen te vervangen? Ik heb nog wat siliconen liggen. Of gaat dat niet goed samen met brandstofdampen?

#12 · (Edited)
De slang onder de motorkap kan worden vervangen door siliconen.
Ok. Vandaag de spullen onder de motorkap vervangen door siliconen.Wat betreft de voorgevormde spullen, moet ik iets daarvan vervangen als ik de lekpomp doe?3065067430650675Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

#11 ·
Ik heb hier ook een cel van, op de s60. Zeg je dat deze slang onder de motorkap het probleem kan zijn? Kan iemand een foto van het onderdeel plaatsen en een korte instructie over hoe het te doen als de slang (bij inspectie) vervangen moet worden? Ik wil uiteraard de hele pompvervanging vermijden als het niet nodig is. Ik denk dat ik heb gelezen dat de S de brandstoftank iets moet laten zakken...

#16 · (Edited)
Ik heb hier ook een cel van, op de s60. Zeg je dat deze slang onder de motorkap het probleem kan zijn? Kan iemand een foto van het onderdeel plaatsen en een snelle instructie over hoe het te doen als de slang (bij inspectie) vervangen moet worden? Ik wil uiteraard de hele pompvervanging vermijden als het niet nodig is. Ik denk dat ik gelezen heb dat de S de brandstoftank iets moet laten zakken...
View attachment 43391

Voor zover ik weet zijn dit de slangen onder de motorkap in kwestie. Ik heb de mijne vervangen door wat siliconen die ik had liggen. Ik overweeg ook om de cilindrische klep te vervangen die onder het spruitstuk uitsteekt voordat ik de lekpomp aanpak.

Trouwens, de foto is van een 04 XC70, niet mijn VR. Maar het ziet er vergelijkbaar uit.

#15 ·
Nog een andere gedachte kwam bij me op. Ik krijg de waarschuwingen voor de open vuldop alleen op warme dagen. Zou een defecte pomp zich op deze manier humeurig gedragen? Of moet ik de kleppen controleren?

#20 ·
Image

Hoe zit het nu?

Het zou je wat context moeten geven met de foto van de honden.

#21 ·
Ik zou ook controleren waar de plastic slang aansluit op de slang onder de auto... dat is direct naast de SIPS-plaat aan de passagierskant. Er is een stuk van 3 inch rubberen slang waar de leiding uit de bak komt waarin deze en de brandstofleiding zich bevinden.

#22 ·
Het LDP doet niets anders dan het systeem bewaken. Verder heeft het geen functie.
Als VIDA zegt dat uw CEL van de pomp komt, is ofwel een slang direct naast de pomp defect, maar HOOGSTWAARSCHIJNLIJK heeft u een defecte pomp...punt.

#23 ·
Voor zover ik me kan herinneren, zijn mijn codes voor lekken, groot en/of klein. Gezien deze codes had ik de indruk dat er enige onduidelijkheid bestaat over de vraag of dit een daadwerkelijk lek zou betekenen of een defecte pomp die te veel stroom verbruikt en dus het systeem misleidt om te denken dat er een lek is.

#24 ·
Je moet het met VIDA laten scannen om PRECIES te weten te komen wat het probleem is, niet met een generieke lezer!

#25 ·
You said you had a LDP code, please make up your mind.
Je zei dat je een LDP-code had, beslis alsjeblieft.
You need to get it scanned with VIDA to find out EXACTLY what the problem is, not a generic reader!
Je moet het laten scannen met VIDA om PRECIES te weten wat het probleem is, niet met een generieke reader!
Ah. Sorry for the confusion.
Ah. Sorry voor de verwarring.
Its minor and major leak codes (I have VIDA).
Het zijn kleine en grote lekcodes (ik heb VIDA).

Sent from my iPhone using Tapatalk

#26 ·
Dan is je pomp waarschijnlijk in orde. Nu komt het leuke gedeelte, het opsporen ervan

#27 ·
Ik krijg ook een intermitterend lampje. Kan iemand me de goede richting wijzen om naar alle genoemde leidingen te kijken (d.w.z. tank, rubberen leiding voor passagiers)? Ik heb een gloednieuwe Oem-tankdop en een nieuwe terugslagklep-assemblage die hierboven is afgebeeld.

#30 ·
De software-update was bedoeld om de tolerantie voor lekkages te vergroten, voor zover ik het begrijp.

De EVAP-pomp heeft een ingebouwde diagnosemodus, je zou de test moeten kunnen uitvoeren. Maar ik ben hier niet helemaal zeker van, aangezien mijn auto die update heeft.

#31 ·
Oké, ik zal het opnieuw proberen. De vorige keer bracht het me naar de pagina die zei dat het niet was bijgewerkt, maar verder kwam ik niet.

#32 ·
Domme vraag, er zit een filter op de vulhals. Hij lijkt te lekken, als ik mijn vinger op het uiteinde leg en loslaat, probeert de auto dood te gaan. Hij lijkt ook onder druk te lekken. Dit is de enige lekkage die ik in het systeem kan vinden. Hij blaast als de auto draait en je kunt fysiek voelen dat er lucht uitkomt. Mijn vraag: hoort dit zo, of is dit mijn probleem? Ik kan er een foto van plaatsen, maar als het nodig is.

#33 ·
Ik heb zojuist de initialisatie op de pomp en alle andere componenten uitgevoerd en ze zijn hoorbaar aan het werk zonder vreemde geluiden. Ik neem aan dat het de filter is of hoe het ook heet, die ik hierboven heb genoemd.