SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

Periodiek "Remassistentie Service Vereist" -- OPGELOST!

82K views 23 replies 17 participants last post by  usgiorgi  
#1 ·
Ik dacht dat ik een positieve dealerervaring zou delen! Ik heb mijn auto vandaag naar een andere Volvo-dealer gebracht dan normaal, omdat deze dichter bij mijn werk is - oorspronkelijk bracht ik hem binnen om de afterblow-functie te laten activeren vanwege mijn muffe AC-geur. Onderweg verscheen het bericht "Remassistentie vereist" - ik liet de auto draaien totdat de serviceadviseur het als bewijs zag! Ik heb die melding de afgelopen 6 maanden verschillende keren gehad. Meestal verdwijnt deze na 1-2 cycli van het aan- en uitzetten van de motor. Hoewel ik het een maand geleden ben vergeten te vermelden bij mijn 30K-service, zou ik hebben gedacht dat ze de code zouden hebben opgemerkt als deze aanwezig was... Nou, vandaag hebben ze de codes vastgelegd: BCM-0103 ECM-900C Ze hebben de remdruksensor vervangen. Het bericht is er niet meer - laten we hopen dat het wegblijft. Ik dacht dat ik het zou delen, want ik weet dat anderen de melding hebben gehad en er verschillende dingen zijn die het kunnen zijn... Trouwens, ze konden ook de afterblow-functie activeren (ik heb het getest toen ik thuiskwam met tissuepapier voor de ventilatieopeningen - het werd weggeblazen toen ik een paar uur later terugkwam
Image
). Ze vonden TNN 87-53 en hebben de CCM bijgewerkt met software 30782577. Dit is voor een 05 VR.
Image
Albert

#2 ·
Re: Intermitterende "Remassistentie Service Vereist" -- OPGELOST! (adalcanto)

goeie info http://********************/smile/emthup.gif

Dus jongens en meisjes, als dit gebeurt, ofwel

a) je reed achterlijk en het snelheidsverschil V/A was te groot
(zou vanzelf weg moeten gaan)

b) wieltoerentalsensor of

c) (nu toegevoegd aan de lijst met verdachten) regeleenheid van de remmen...

#3 ·
Hetzelfde probleem - zag deze code waarschijnlijk 6 keer in 3 maanden.

Dezelfde 2 codes.

De dealer gaat eerst de positiesensor vervangen, daarna de BCM (ervan uitgaande dat de positiesensor het niet oplost). Zal terugkoppelen.

#4 ·
Re: (imageomega)

Quote, oorspronkelijk geplaatst door imageomega »
Hetzelfde probleem - zag deze code waarschijnlijk 6 keer in 3 maanden.

Dezelfde 2 codes.

De dealer gaat eerst de Positiesensor vervangen, daarna de BCM (ervan uitgaande dat de positiesensor het niet oplost). Zal terugkoppelen.
Wat is de BCM?
- goed om te weten dat er een tweede ding is dat ze kunnen aanpakken in het geval de code terugkomt. 1-2x/maand was ongeveer dezelfde frequentie voor mij...hmmmm

#6 ·
Re: Intermitterende "Brake Assist Service Required" -- VAST! (adalcanto)

Citaat, oorspronkelijk geplaatst door adalcanto »
Trouwens, ze konden ook de afterblow-functie activeren (ik heb het getest toen ik thuiskwam met tissuepapier voor de ventilatieopeningen - het werd weggeblazen toen ik een paar uur later terugkwam
Image
). Ze vonden TNN 87-53 en hebben de CCM geĂĽpdatet met software 30782577. Dit is voor een 05 VR.

Image

Albert

Bedankt voor het plaatsen van de After Blow TNN en s/w PN http://********************/smile/emthup.gif Ik weet zeker dat die info van pas zal komen voor die, anders ongelukkige, eigenaren die vastzitten met een niet zo vindingrijke dealer
Image

LTA

#7 ·
Re: Periodiek "Remassistentie Service Vereist" -- OPGELOST! (LTA)

Ja, BCM = Brake Control Module

Ik weet niet zeker hoeveel dat zou kosten, maar de positiesensor kost $290 geĂŻnstalleerd (uiteraard gedekt door de garantie). Maar als je geen garantie meer hebt, maakt het je niet kapot....

#10 ·
Re: (tomedkaz)

Nogmaals. Zelfde bericht. Dit is de tweede keer dat het me is overkomen. In beide gevallen reed de auto heel anders - in feite. Ik denk dat het in de FWD-modus stond omdat ik veel meer torque steer en veel betere acceleratie kreeg (geen "bog").

Het verdween nadat ik de auto had uitgezet en weer had aangezet.

#11 ·
Dit is de afgelopen twee dagen drie keer opgedoken in mijn voertuig en ik doe zelden of nooit iets zwaars met de auto.

Ik merkte vandaag op de terugweg naar huis, toen de melding bij het opstarten verscheen, dat de cruise control was uitgeschakeld, zelfs met de schakelaar aan.

Ik veronderstel dat ik niets anders kan doen dan weer naar de dealer gaan.

#12 ·
Re: (m.olennick)

Dit probleem is me de afgelopen 4 maanden twee keer overkomen. Na de tweede keer verdween het na een dag of twee, maar de dealer kon nog steeds codes lezen en de sensor vervangen.

#13 ·
Re: Intermitterende "Remhulp Service Vereist" -- OPGELOST! (imageomega)

Quote, oorspronkelijk geplaatst door imageomega »
Ja, BCM = Brake Control Module

Ik weet niet zeker hoeveel dat zou kosten, maar de positiesensor kost $290 geĂŻnstalleerd (uiteraard gedekt door de garantie). Maar als je geen garantie meer hebt, gaat het je niet vermoorden....

BCM kost ongeveer $600 voor het onderdeel, vorig najaar vervangen onder garantie. http://********************/smile/emthup.gif

#15 ·
Heb net die foutmelding gekregen bij het parkeren op de campus. Ik heb het stuur helemaal gedraaid om te fileparkeren. Waarschijnlijk meer dan ik had moeten doen. Hopelijk gaat het weg en is het niets ernstigs, anders gaan mijn belastingteruggaven weer naar de R...

#16 ·
Kreeg net die foutmelding bij het parkeren op de campus. Ik draaide het stuur helemaal om te fileparkeren. Waarschijnlijk meer dan ik had moeten doen. Hopelijk gaat het weg en is het niets ernstigs, anders wordt dit weer een jaar waarin mijn belastingteruggave naar de R gaat...
Moet niet elke extra cent naar de R gaan? Zo niet, dan heb ik het helemaal verkeerd aangepakt. :(

#20 ·
Eigenlijk is het vrij waardeloos omdat de klootzakken weigeren om met Bluetooth ODB-adapters te werken, dus je moet een dure Wifi OBDkey kopen.

#22 ·
eigenlijk is het vrij waardeloos omdat de klootzakken weigeren om met Bluetooth ODB-adapters te werken, dus je moet een dure Wifi OBDkey kopen.
Niet als je de wifi-adapter voor $50 hebt gekregen zoals ik :)
De domme medewerkers van Pep Boys hadden geen idee wat het was. Ik heb vandaag echter een moto razr opgehaald, dus ik zal de torque-app voor de droid krijgen.