SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

Wymiana wkładki zamka zapłonu

105K views 73 replies 25 participants last post by  ggleavitt  
#1 ·
Cześć wszystkim,

Szukałem trochę i nie znalazłem żadnej sensownej dyskusji na ten temat.

Doszedłem do punktu, w którym mój cylinder zamka zapłonu jest uszkodzony. Według dealera część kosztuje 285, a robocizna (~2,5 godziny) 250.

Mam kilka pytań.

-Czy ktoś ma sposób na tańsze zdobycie części? Musi być zakodowana, więc domyślam się, że nie da się jej dużo taniej zrobić.

-Rozważam próbę samodzielnej instalacji po otrzymaniu części, ale nie mogę znaleźć żadnego opisu tego tematu w Internecie. Czy ktoś to robił? Poziom trudności/wymagane specjalne narzędzia?

Dzięki za wszelkie uwagi.

-Evan
 
#2 ·
Kilka lat temu skradziono mi samochód, a złodziej uszkodził kolumnę kierownicy. Ubezpieczenie zamówiło zamiennik z lokalnej firmy rozbiórkowej za około 75% mniej niż nowy - co sprawdziło się dobrze. Najpierw sprawdź lokalnych złomiarzy. Powodzenia.
 
#3 ·
W końcu zdjąłem plastikową osłonę i uderzyłem młotkiem w cylinder (widziałem to gdzieś polecane). Zadziałało magicznie ponownie. Na wypadek, gdyby tylko się zacinał, zamierzam włożyć tam trochę grafitu i zobaczyć, czy będzie działać dalej. Jeśli zostawi mnie gdzieś na lodzie, to i tak lepsze niż płacenie 500+ za naprawę, jeśli nie jest to konieczne.
 
#4 ·
Mam ten sam problem z moim 05 XC90. Czytałem, że zdarza się to prawie we wszystkich modelach Volvo i nie ma też żadnego ograniczenia rocznego - jest to powszechne. Najwyraźniej kołki się zużywają i zaczynają przerywać obracanie klucza, z pozycji 0 lub z pozycji I. Do tej pory zawsze udawało mi się to uruchomić, wystarczająco potrząsając i ponawiając próby wkładania/wyjmowania. Czytałem, że można wstrzyknąć smar, olej, grafit do zamka, aby pomóc w tej sytuacji, ale to nie rozwiąże problemu. Czytałem również o sztuczce z uderzaniem młotkiem, ale znowu podejrzewam, że jest to raczej prowizorka niż rozwiązanie. Technicy, z którymi rozmawiałem dzisiaj, potwierdzili moje przypuszczenia - to nie jest rozwiązanie długoterminowe.

Znalazłem instrukcję dotyczącą tego zadania:
http://volvospeed.com/volvo_repairs_how_tos/miscellaneous_repairs_tips/replacing_cylinder_lock.html

Jeszcze tego nie próbowałem, ale wygląda dobrze. Czytałem, że to godzina pracy dla warsztatu i 2-3 godziny w twoim garażu z przyzwoitymi umiejętnościami.

Oto strona, na której można dostać część za ~ 250 $ - www.volvowholesaleparts.com - zadzwoń do nich, aby uzyskać numer części do zamka cylindrycznego dla twojego pojazdu. Właśnie zadzwoniłem, bardzo przyjaźni. Część jest dostarczana ze śrubami ścinającymi i jest wstępnie zakodowana dla twoich istniejących kluczy, na podstawie twojego numeru VIN (podanego podczas realizacji transakcji). Zajmuje to jednak około tygodnia.

Mój dealer chce ok. 300 $ za część i kolejne 300 $ za robociznę. :eek:

Inny warsztat, do którego zadzwoniłem i który zajmuje się Volvo, zaleca przeprowadzenie diagnostyki w celu ustalenia, czy jest to zamek cylindryczny (mechaniczny), czy zakodowany chip w kluczu, który nie komunikuje się prawidłowo z zabezpieczeniem przed kradzieżą. Powiedział, że najczęściej jest to awaria cylindra, a nie problem z kluczem. Próbowałem również dwóch różnych kluczy, więc jest bardzo mało prawdopodobne, że jest to problem z chipem.

Uważam, że w przypadku części, o której wiadomo, że ulega awarii, nie kupiłbym używanej części z niepewnym terminem, aż ULEGNIĘ AWARYJNOŚCI i będziesz musiał wykonać zadanie od nowa. :facepalm:
 
#10 ·
Mam ten sam problem z moim 05 XC90. Czytałem, że to zdarza się prawie we wszystkich modelach Volvo i nie ma też ograniczeń wiekowych - jest to powszechne. Najwyraźniej kołki się zużywają i zaczynają przerywać obracanie kluczyka, z pozycji 0 lub z pozycji I. Do tej pory zawsze udawało mi się to uruchomić, wystarczająco potrząsając i ponawiając próby włożenia i wyjęcia. Czytałem, że można wstrzyknąć smar, olej, grafit do zamka, aby pomóc w tej sytuacji, ale to nie rozwiąże problemu. Czytałem również o sztuczce z uderzaniem młotkiem, ale znowu podejrzewam, że jest to raczej prowizorka niż rozwiązanie. Technicy, z którymi rozmawiałem dzisiaj, potwierdzili moje przypuszczenia - to nie jest rozwiązanie długoterminowe.

Znalazłem instrukcję dotyczącą tego zadania:
http://volvospeed.com/volvo_repairs_how_tos/miscellaneous_repairs_tips/replacing_cylinder_lock.html

Jeszcze tego nie próbowałem, ale wygląda dobrze. Czytałem, że to godzina pracy dla warsztatu i 2-3 godziny w twoim garażu z przyzwoitymi umiejętnościami.

Oto strona internetowa, na której można dostać część za ~ 250 $ - www.volvowholesaleparts.com - zadzwoń do nich, aby uzyskać numer części do zamka cylindrycznego w twoim pojeździe. Właśnie zadzwoniłem, bardzo przyjaźni. Część jest dostarczana ze śrubami ścinającymi i jest wstępnie zakodowana dla twoich istniejących kluczy, na podstawie twojego numeru VIN (podanego podczas realizacji transakcji). Zajmuje to jednak około tygodnia.

Mój dealer chce ok. 300 $ za część i kolejne 300 $ za robociznę. :eek:

Inny warsztat, do którego dzwoniłem, który zajmuje się Volvo, zaleca uruchomienie diagnostyki w celu ustalenia, czy jest to zamek cylindryczny (mechaniczny), czy zakodowany chip w kluczyku, który nie komunikuje się prawidłowo z zabezpieczeniem przed kradzieżą. Powiedział, że najczęściej jest to awaria cylindra, a nie problem z kluczem. Próbowałem również dwóch różnych kluczy, więc jest bardzo mało prawdopodobne, że to problem z chipem.

Jeśli chodzi o część, o której wiadomo, że ulega awarii, nie sądzę, żebym kupił używaną część z niepewnym harmonogramem, aż DO TEGO dojdzie do awarii i będziesz musiał wykonać zadanie od nowa. :facepalm:
Jay,
Doskonały opis. Moja żona była dziś rano gotowa do wyjścia do pracy i wróciła, aby stwierdzić, że kolumna kierownicy jest zablokowana. Sprawdziłem to i kierownica była wolna, ale kluczyk nie obracał się dalej niż pozycja "1". Będąc zaradnym człowiekiem, szybko przeszukałem i znalazłem ten wątek.

Właśnie zamówiłem zamienny zamek cylindryczny i zainstaluję go w domu. :thumbup:

Andreas
 
#5 ·
Wtrącę się, ponieważ właśnie przechodziłem przez ten problem w grudniu. Mój samochód był zaparkowany przed moim biurem przodem do środka. Samochód nie chciał się przekręcić poza pierwszą pozycję. Światła samochodu się włączały, ale nie mogłem go przekręcić poza "1", co oznacza, że nie mogłem też wrzucić samochodu na luz. Zadzwoniłem do AAA i facet postukał, ale nie mógł go ruszyć. Wciągnął XC90 na swoją ciężarówkę. Wzdrygnąłem się. Na szczęście tylne koła są odłączone od napędu na wszystkie koła, więc tylko przednie koła były ciągnięte, gdy samochód został podniesiony z drogi na platformę. Zamiast iść do dealera Volvo, skorzystałem z usług lokalnego mechanika, któremu ufam. Przejrzał go i stwierdził, że kolumna musi zostać zdemontowana, a stary cylinder zamka wymieniony na nowy cylinder zamka, a następnie ponownie zmontowany. Cylinder MUSIAŁ pochodzić z Volvo, ponieważ był dopasowany do moich oryginalnych kluczy. Część kosztowała 282 $. Robocizna 118 $. Kolejna rzecz, którą dodam, to to, że dotarcie cylindra zapłonu z Volvo zajęło około 3-4 dni.
 
#7 ·
Wymiana wkładki zamka zapłonu DIY - nie jest tak źle

Nie wyobrażam sobie, dlaczego ktoś miałby się tak męczyć (odnosząc się do filmu zamieszczonego powyżej). Kiedy wkładka zamka zawodzi, potrzebujesz nowej. Plastry, takie jak grafit, olej lub uderzenia młotkiem, tylko kupią ci trochę czasu - i tak zawiedzie i w pewnym momencie w niedalekiej przyszłości zostawi cię na lodzie. Nie polecam używanej wkładki zamka - wtedy znowu stajesz w obliczu tego samego problemu, w nieznanym przedziale czasowym. Kupując nowy, masz dwie możliwości - nową wkładkę zamka z kluczem ogólnym i bez kodowania (jak pokazano na filmie) lub nowy zamek z Volvo z wkładką zamka dociętą do twojego klucza i chipem zakodowanym dla twojego pilota, na podstawie twojego numeru VIN. Różnica w kosztach jest minimalna i wydasz więcej niż ta różnica na wymianę kluczy i/lub zlecenie dealerowi flashowania kodu chipa.

Kupiłem nową wkładkę zamka od dealera Volvo online - została docięta i zakodowana dla mojego numeru VIN, a część była typu plug-and-play. Bez wizyty u dealera, bez cięcia/wymiany kluczy, bez flashowania kodu. Wymiana części zajęła kilka godzin. Było to nawet łatwiejsze niż instrukcja, którą zamieściłem (kilka postów wyżej). W XC90 NIE musisz zdejmować kierownicy ani poduszki powietrznej. W rzeczywistości możesz nawet nie musieć zdejmować przełączników na kolumnie kierownicy (ja jednak to zrobiłem, były bardzo łatwe, po 2 minuty każdy, maks.). Zasadniczo wystarczy zdjąć górną i dolną osłonę kolumny kierownicy (Torx T-25, myślę, 3 śruby), zdjąć dwa główne przełączniki na kolumnie kierownicy (małe śruby krzyżakowe, mogą być opcjonalne), a następnie wziąć wiertarkę. Dwie śruby to śruby ścinające, a łeb ścina się po osiągnięciu odpowiedniego momentu obrotowego. Pozostawia to okrągłą metalową kopułę, którą należy usunąć. Wiercenie jest prawdopodobnie najłatwiejsze, ale dostęp jest ograniczony (głównie ze względu na dziwny kąt, pod którym wiercisz). A wiertło chce zejść z metalowej kopuły. To nie jest łatwe, ale cierpliwość i kilka wskazówek pomogą. Najpierw próbowałem zacząć od znacznie mniejszych wierteł, takich jak 1/8, 3/16, 1/4, 5/16, którekolwiek z powyższych, i przechodząc do 3/8 w kilku krokach, aby mieć mniejszy otwór „pilotujący”, aby zapobiec zejściu wiertła. Następnie spróbowałem użyć tarczy tnącej na dremelu, aby nie odciąć łba śruby (kąty nie działają idealnie, ale przypuszczam, że jest to możliwe), używając tarczy tnącej prostopadle do odcięcia wierzchołka kopuły i uczynienia jej wklęsłą zamiast wypukłą. Dzięki temu wiertło pozostało idealnie wyrównane. Po uwolnieniu, wymiana wkładek zamka jest prosta, najpierw wymieniając ramkę z przodu (wokół otworu na klucz) i moduł zapłonu (okrągły czarny plastikowy element) z tyłu. Zainstaluj ponownie wkładkę zamka, przełączniki na kolumnie i osłony kolumny.

Naprawdę niezła robota. Zajęło mi to 3 godziny, ale 2 z nich to wymyślanie, jak najlepiej wywiercić śruby.
 
#9 ·
Natychmiastowa i całkowita awaria bez ostrzeżenia w zeszłym miesiącu w garażu. Musiałem otworzyć osłonę dźwigni zmiany biegów i zwolnić linkę zmiany biegów, aby umożliwić zmianę na luz, żebym mógł wypchnąć samochód na holownik. Rozszerzona gwarancja Volvo pokryła pełną wymianę i holowanie do dealera. Brawa dla rozszerzonej gwarancji. Tydzień w warsztacie w oczekiwaniu na dostawę cylindra, ale dzięki niesamowitemu dealerowi miałem darmowy samochód zastępczy podczas oczekiwania. To bardzo frustrująca awaria, którą Volvo powinno było rozwiązać na długo przed modelami z 2008 roku. Cieszę się, że żona i dzieci nie zostały gdzieś uwięzione...
 
#11 ·
Cieszę się, że uznałeś to za przydatne! Dzięki. To niezła robota. Dodatkowy komentarz - zdecydowałem się pozostawić główki śrub ścinanych nienaruszone - na wypadek, gdybym miał ten pojazd wystarczająco długo, aby ten nowy wkład zamka uległ awarii, wymiana będzie BARDZO łatwiejsza następnym razem.
 
#12 · (Edited)
Postanowiłem zostawić główki śrub ścinanych nienaruszone - na wypadek gdybym miał ten pojazd wystarczająco długo, aby ten nowy cylinder zamka uległ awarii, wymiana go następnym razem będzie ZNACZNIE łatwiejsza.
Może sprawdzę rozmiar/skok śrub ścinanych i zamiast tego zamontuję zestaw śrub z łbem gniazdowym. :)

Wciąż czekam na przybycie cylindra...

Andreas
 
#15 · (Edited)
Dzieło zostało dokonane. Zajęło mi to około godziny, od początku do końca. Poszłoby to szybciej, gdybym zdał sobie sprawę, że kolumnę kierownicy można przedłużyć (to samochód mojej żony...). Kilka punktów:

- Nie zdemontowałem kierownicy ani dźwigni.
- Użyłem Dremela z tarczą tnącą, aby naciąć obie śruby ścinające. Pozwoliło mi to na wyjęcie śrub zwykłym śrubokrętem płaskim - bez konieczności wiercenia. :)
- Zdecydowałem się użyć własnych śrub z łbem gniazdowym (imbusowych) ze stali nierdzewnej zamiast dostarczonych śrub ścinających (M8x1.25).
- Wymienny cylinder zapłonu zawiera czarną plastikową wtyczkę przylegającą do miejsca, w którym znajduje się otwór na klucz - jej usunięcie było absolutną udręką. Potraktowałem ten element po średniowiecznemu...

Wszystko wróciło na swoje miejsce i po wszystkim odbyłem z samochodem pełną werwy rundę zwycięstwa. Problem z cylindrem zapłonu był jedyną usterką w ciągu 6 lat i 88 000 mil (kupiliśmy XC90 jako nowy).

Andreas
 
#17 · (Edited)
Zapomniałeś o najważniejszej rzeczy do zrobienia... zdjęciach dla nas wszystkich bez doświadczenia.
Masz rację. Ale w moim garażu było tak gorąco i wilgotno, że po prostu chciałem dokończyć naprawę i wziąć prysznic. :)

Jeśli masz smykałkę do mechaniki i sam dokonujesz konserwacji, to dość prosta robota:

- Wysuń kolumnę kierownicy do końca i zostaw uchwyt blokady kolumny luźny.
- Pociągnij górną osłonę kolumny do góry, aby ją zdjąć i gumową osłonę.
- Usuń trzy śruby Torx T-25 (czarne) pod kolumną kierownicy.
- Zdejmij dolną osłonę kolumny.
- Usuń dwie śruby Torx T-20 (srebrne), które mocują okrągłe złącze do cylindra zapłonu (po lewej stronie).
- Odłącz garść złączy elektrycznych w pobliżu cylindra zapłonu.
- Używając wzmocnionej tarczy tnącej Dremela, utwórz szczelinę w obu „kopułach” śrub ścinających.
- Użyj śrubokręta płaskiego, aby usunąć obie śruby ścinające.
- Usuń sztywny kabel, który wtyka się w tył cylindra zapłonu (blokada skrzyni biegów?). Wydawało się to łatwiejsze, gdy włożyłem kluczyk do stacyjki i nim poruszałem.
- Weź stary cylinder na stół/ławę i ostrożnie zdejmij obudowę klucza, delikatnie podważając zakładki, aby oddzielić plastikowe połówki.
- Wyjmij czarną plastikową wtyczkę z nowego cylindra - bądź ostrożny, ponieważ udało mi się oderwać „występ” i musiałem uciec się do brutalnych metod, aby usunąć wspomnianą wtyczkę...
- Przymocuj obudowę klucza do nowego cylindra.
- Zamontuj nowy cylinder na kolumnie kierownicy za pomocą dostarczonych śrub ścinających lub własnych śrub M8x1,25. Wybrałem to drugie.
- Całkowicie włóż sztywny kabel z tyłu cylindra. Ponownie, wydawało się, że działało to łatwiej, gdy włożyłem kluczyk do stacyjki.
- Ponownie podłącz wszystkie wtyczki elektryczne - oczywiste.
- Ponownie przymocuj okrągłe złącze po lewej stronie cylindra za pomocą dwóch śrub Torx T-20, które usunąłeś wcześniej (srebrne).
- Ponownie przymocuj dolną osłonę kolumny za pomocą trzech śrub Torx T-25, które usunąłeś wcześniej (czarne).
- Przymocuj gumowy element do górnej osłony kolumny i opuść osłonę na górę kolumny kierownicy. Upewnij się, że dwie kwadratowe gumowe ramki wokół przełączników trzpieniowych są prawidłowo ustawione.
- Włóż kluczyk i jedź samochodem.

Jak to?
:)

Andreas
 
#18 · (Edited)
:thumbup::eek::DBardzo dobrze, lepiej niż instrukcje Volvo. Muszę opowiedzieć ci żart dotyczący cyfrowej listy serwisowej Volvo.

Stara nazwa to VADIS, a nowa to VIDA

W moim kraju VADIS oznacza (wyjmowanie) pieniędzy za części Volvo, a VIDA oznacza coś innego (VIDI) jak ZOBACZ :eek: ile to kosztuje :D:D
 
#19 ·
Uwielbialiśmy nasze XC90 AWD z 2004 roku i służyło nam bardzo dobrze przez około 135 000 mil i wiele lat, ale trzeba było wymienić zespół zamka. Ze wszystkimi dobrymi rzeczami, które możemy powiedzieć o samochodzie, po prostu uznaliśmy to za coś na drodze.

Czasami coś się psuje.

Pan P
 
#20 ·
Oczywiście, rzeczy się psują, ale kiedy jest to powszechny problem w tysiącach samochodów, to pytanie brzmi, kto oszukuje kupujących te samochody? Lolvo oczywiście.
 
#21 ·
Hej chłopaki, mam Volvo S60R z 2006 roku z tym problemem... Dziś otrzymałem nowy cylinder zapłonu od Volvo! Z tego, czego się dowiedziałem do tej pory, ponieważ od wielu lat pracuję w dziale serwisowym w salonie samochodowym, zadzwoniłem do naszego lokalnego dealera Volvo i zadałem kilku technikom kilka pytań! Z tego, co do tej pory powiedziało kilka osób, aby go wymienić, wystarczy wywiercić śruby ścinające, a zapłon wychodzi od razu! Zamówiłem cylinder zapłonu bezpośrednio od Volvo za około 260,00 dolarów i kiedy go zamawiałem, kazali mi podać numer VIN, aby klucz mógł być zakodowany do cylindra bezpośrednio od Volvo! Odkąd go otrzymałem dzisiaj, przyszedł z kluczem testowym, który tak naprawdę nie pasował do mojego klucza, ale spróbowałem mojego klucza i mój oryginalny klucz zadziałał! Kolejną uwagą jest to, że cylinder zapłonu był dostarczany z nowymi śrubami, a podobno po zamontowaniu nowego, łby śrub odrywają się przy odpowiednim momencie obrotowym... Na podstawie informacji, które tutaj zamieszczacie, wymiana powinna zająć mi tylko kilka godzin! Nie jestem pewien, czy nagram o tym film, ale zrobię zdjęcia procesu, gdy będę go wymieniał! Jestem bardzo pewny, że dam radę, mimo że robię coś takiego po raz pierwszy. Na pewno dam wszystkim znać, jak poszło! Mam nadzieję, że uda mi się zrobić dobre zdjęcia i przeprowadzić krok po kroku wymianę mojego cylindra zapłonu i pomóc niektórym ludziom!
 
#23 ·
Mam ten sam problem i jestem również zainteresowany zrobieniem tego samemu. Andreas, bardzo ładny opis. Wydaje się, że najtrudniejszą częścią byłoby usunięcie istniejących śrub ścinających. Zastanawiam się, czy istnieją inne metody? Nie jestem pewien, o czym mówicie, kiedy mówicie, że łby śrub się ścinają??? Kluczowa otoczka, którą opisujesz, to antena/immobilizer. Wiem to, ponieważ niedawno ją wymieniłem. PhilJames, czekam na Twoje zdjęcia! Czy ktoś ma numer części do cylindra?
 
#24 ·
Nie jestem pewien, o czym wy mówicie, kiedy mówicie, że łby śrub się urywają???
Śruby są tak skonstruowane, że po przyłożeniu odpowiedniego momentu obrotowego podczas montażu, łeb śruby się urywa (skręca), pozostawiając mały stożek. Po raz pierwszy zauważyłem to w BMW z lat 80. Myślę, że ktoś pomyślał, że spowolni to kradzieże samochodów, utrudniając złodziejom dostęp do stacyjki. O ile wiem, jak większość zabezpieczeń przed kradzieżą, tylko spowalnia to procedurę naprawy. Ponieważ o wiele szybciej byłoby przeciąć przewody i wykonać odpowiednie połączenia, niż próbować odkręcić stacyjkę, nawet jeśli łby są nadal przymocowane. W dzisiejszych czasach nie jestem nawet pewien, czy klucze z chipem są tak trudne do odtworzenia/naśladowania.

Kiedyś jeździłem kabrioletem i zawsze zostawiałem otwarte drzwi. Ludzie zawsze pytali o moje rozumowanie. Odpowiadałem: "Co wolałbyś, żeby się stało, jakiś złodziej kradnie twój samochód, otwierając drzwi i kradnąc go, czy jakiś złodziej rozrywa dach, otwiera drzwi i kradnie go?"
 
#25 ·
#28 ·
Właśnie dokonałem tej naprawy. Użyłem metody Dremela, aby wyjąć śruby i użyłem narzędzia obrotowego Black and Decker RTX z wałem giętkim RT5100, co sprawiło, że wykonanie szczelin w śrubach w celu ich wyjęcia było bardzo łatwe - zajęło dosłownie 5 sekund każda. Następnie po prostu ponownie użyłem tych śrub zamiast nowych z odłamywanymi łbami na wypadek, gdyby to się kiedyś powtórzyło.
 
#29 ·
Zrobiłem to również około godzinę temu (2 tygodnie temu klucz przechodził do pozycji I, ale nie z pozycji I do pozycji II, zrobiłem sztuczkę z młotkiem na dnie zamka i udało mi się go uruchomić, ale pomyślałem, że nieuchronnie znowu się zepsuje i zamówiłem nowy "kluczowy" cylinder od sprzedawcy Volvo). Miałem mnóstwo problemów z odkręceniem prawej śruby ścinającej (tony niebieskiego Loctite w środku!), nawet po prawie włożeniu jej do podstawy, ale teraz jest zrobione i działa jak urok. Włożyłem nowe śruby ze średnim Loctite, ale nie ściąłem łbów w nadziei, że jeśli pewnego dnia będę musiał je ponownie zdjąć, będę mógł to zrobić w mniej niż 1,5 godziny (15 minut lewa strona, ponad 1 godzinę dla prawej!). Dzięki wszystkim za wskazówki i triki. Jedyną rzeczą, którą bym dodał, jest posiadanie bardzo dobrego (mocnego) wysokiej jakości śrubokręta płaskiego z kwadratowym wałem na wypadek, gdyby potrzebny był dodatkowy moment obrotowy klucza płaskiego. Moje śruby nie wyszłyby tylko przez skręcanie ręką i chciałbym uważać się za osobę stosunkowo silną.
 
#30 ·
Dzięki za wszystkie wspaniałe informacje w tym wątku, ludzie!

Szukam małego wyjaśnienia/opinii na ten temat, ponieważ niedawno kupiłem 2004 2.5T AWD XC90, a brelok do kluczy, który był w zestawie, jest ZNISZCZONY. Główny klucz (osadzony w breloku) nie poruszy się nawet do pozycji I w stacyjce, jednak klucz serwisowy działa dobrze, aby uruchomić samochód.

Miałem nadzieję, że oznacza to, że być może brelok nie był przeznaczony do pojazdu i został zaprogramowany tylko do zdalnego blokowania/odblokowywania drzwi, a klucz serwisowy został użyty do jazdy, aby zaoszczędzić pieniądze? (Wiem, że marzę na dużą skalę) Jednak przeglądając wasze (teraz nasze) fora, wydaje się, że mogę mieć wadliwą stacyjkę.

Czy nowy wkład zamka, który jest wstępnie zaprogramowany do numeru VIN od Volvo, jest dostarczany z 1 lub 2 kluczami, czy też jest to tylko wkład z odpowiednimi bębenkami/kodem wewnętrznie?

Muszę ogólnie zamówić drugi klucz, ale pomyślałem, że jeśli potrzebuję również tej części i jest ona dostarczana z kluczem, chciałbym zaoszczędzić pieniądze i nie kupować klucza osobno.

Ponadto, jakieś pomysły, dlaczego jeden klucz w ogóle nie porusza się w stacyjce, podczas gdy drugi nie ma żadnych problemów?
 
#31 ·
Naprawdę nie mam pojęcia, dlaczego jeden klucz działa, a drugi nie. Mógłbym zasugerować, że płytki cylindra są zużyte, a stary klucz jest trochę zużyty i że między nimi to nie działa, ale to tylko przypuszczenie.

Aby odizolować kluczyk, sugerowałbym, abyś zabrał zarówno kluczyk, jak i kluczyk serwisowy do ślusarza i pozwolił mu dokładnie się im przyjrzeć, aby porównać. Będzie dla nich oczywiste, czy się różnią. Mogą nawet mieć coś, co może zmierzyć wysokość, aby ułatwić porównywanie, a nie tylko patrzenie na to.

Jeśli chodzi o nowy cylinder, zostanie on zbudowany do Twojego oryginalnego klucza zgodnie z numerem VIN, który wysyłasz i zawiera pojedynczy klucz z litego metalu, który został przycięty do Twojego konkretnego kodu klucza (NLNNNN) i użyty do zainstalowania płytek, gdy cylinder jest „wykonany”. Ten klucz może służyć do otwierania drzwi i włączania zapłonu, ale nic więcej.

Jednym z eksperymentów (po przeprowadzeniu porównania kluczy obok siebie i założeniu, że są one zasadniczo takie same) w celu sprawdzenia, czy to cylinder, jest włożenie niedziałającego klucza i potrząsanie i/lub stukanie główką kluczyka delikatnie do wewnątrz małym młotkiem, próbując jednocześnie delikatnie go obrócić. Jeśli uda się go obrócić, to na pewno cylinder.

Jeśli okaże się, że to klucz, możesz kupić jeden i zlecić jego przycięcie za około 61 USD przed wysyłką. Problem polega na tym, że chip transpondera w środku różni się od Twojego starego klucza i nie można go „sklonować”. Istnieją strony internetowe, które pokazują, jak je wymieniać (ciąć i kleić), ale to zupełnie inna historia. Jeśli dostaniesz nowy klucz i chcesz zaprogramować chip, ostatnio sprawdzałem, że kosztowało to około 60 USD za oprogramowanie (Volvo corporate sprzedaje programowanie jako oprogramowanie) i może 30 USD za robociznę.

Powodzenia i daj nam znać, co znajdziesz!