SwedeSpeed - Volvo Performance Forum banner

Homelink Visor Upgrade?

4.6K views 19 replies 6 participants last post by  ferocity02  
#1 ·
Toen ik vandaag voor het eerst sinds de aankoop van mijn auto de zonnekleppen aan de bestuurders- en passagierskant opende, ontdekte ik dat de spiegels op beide kapot waren. Ik wil graag kijken of ik homelink aan mijn auto kan toevoegen, aangezien deze het momenteel niet heeft. Is het voorbedraad of is het meer werk? 2011 C30.

Bedankt!

#2 ·
Vrijwel zeker dat het al aanwezig is en geen extra software nodig heeft. Zou plug and play moeten zijn.

#4 ·
Okay, any guess on whether or not the plug is actually near it or is it located in the dash and I'll have to route it?
Ik geloof dat het alleen stroom nodig heeft, die het krijgt van de normale stekker voor de lampen in de zonneklep. Alle elektronica zit in de zonneklep zelf.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

#5 ·
Beide kanten hebben kleine draadbundels die je kunt aansluiten. Ik heb ook een paar extra homelink-zonnekleppen. Ik zag geen extra draden aan de bestuurderskant, dus ik vermoed dat de homelink op zichzelf staat en gewoon stroom nodig heeft. Als dit het geval is, kun je de homelink eruit halen en hem overal in de auto monteren met constante stroom. Ik heb de mijne een paar maanden geleden van de zonneklep verwijderd om de behuizing zwart te schilderen.

#7 ·
De autosloperij verkoopt de zonneklep voor ongeveer $5. Een goede vinden is het probleem. Ik zou zeggen dat 1/5 goed is. Ik pak ze altijd als ik ze vind.

#11 ·
Natuurlijk. Je wilt er een met homelink, zelfs als de conditie 8/10 is. Het kostte me even om prestige-exemplaren te vinden.

#12 ·
Bevestiging van de hierboven geuite meningen: de HomeLink-eenheid is volledig op zichzelf staand en vereist niet meer dan een 12V-voeding van de auto, die afkomstig is van dezelfde draad als die de verlichtingslampjes van de make-upspiegel voedt... omdat de zonneklep op veel plaatsen aan elkaar is gelijmd, is het onmogelijk om de homelink-eenheid te verwijderen en te vervangen/repareren, je moet de hele zonneklep vervangen... als je een werkende eenheid uit een anderszins beschadigde/kapotte zonneklep verwijdert, kun je hem overal in de auto plaatsen waar je 12V kunt krijgen...

#13 ·
Bevestiging van de hierboven geuite meningen: de HomeLink-eenheid is volledig op zichzelf staand en vereist niet meer dan een 12V-voeding van de auto, die afkomstig is van dezelfde draad als die de verlichtingslampjes van de make-upspiegel voedt... omdat de zonneklep op veel plaatsen aan elkaar is gelijmd, is het onmogelijk om de homelink-eenheid te verwijderen en te vervangen/repareren, je moet de hele zonneklep vervangen... als je een werkende eenheid uit een anderszins beschadigde/kapotte zonneklep verwijdert, kun je hem overal in de auto plaatsen waar je 12V kunt krijgen...
Goede vragen. Slechts gissingen als antwoorden op dit moment. Ik herinner me het niet en ik heb gisteravond in mijn onderdelen gekeken. Ik heb mijn extra 4 zonnekleppen weggegooid. Vandaag op de sloop. De Volvo's daar hadden geen homelinks

#14 ·
Oké. Dus ik heb er een van de sloop gehaald. Gewoon stroom en aarde. Het apparaat is dus op zichzelf staand zolang je stroom hebt. Je hebt de zonneklep voor de behuizing nodig, maar je zou dit overal kunnen monteren en gewoon de stroom aansluiten
Image

Image

Image

#19 ·
Ik ben van plan om dit najaar de voorruit te laten repareren, hopelijk met OEM-glas. Er zit sinds nieuw een barst in, maar die zat in de hoek uit het zicht, dus het stoorde de vorige eigenaar of mij nooit.

Ik heb beide zonnekleppen van eBay gehaald, omdat de passagierskant een gebarsten spiegel had. Echt makkelijk te vervangen, gewoon een paar torx-schroeven en een paar Phillips aan de andere kant IIRC.

#20 ·
Ik heb de home link zonneklep die ik op ebay heb gekocht, vervangen. Hij kwam van een S40 uit 2007. Het was heel gemakkelijk te vervangen en is plug and play. De programmeerinstructies in de handleiding waren verwarrend en enigszins misleidend. Om de knop te programmeren, heb ik hem 20 seconden ingedrukt gehouden totdat de LED begon te knipperen. Houd vervolgens de knop ingedrukt en houd tegelijkertijd de knop op de garagedeur-/RF-afstandsbediening ingedrukt totdat de LED snel knippert. Laat beide knoppen los en klaar!