Is er iemand offroad gegaan met zijn XC90? Hoe is de handling? Het beste wat ik momenteel kan vinden, zijn wegen waar nieuwe huizen worden gebouwd.
...... aangezien de Haldex effectief fungeert als een sperdifferentieel in het midden, ........
Als je veel Top Gear kijkt, weet je dat bijna elk 2WD-voertuig veel meer terreinvaardig is, gezien fatsoenlijke banden, dan mensen zouden verwachten.Mijn mening is dat deze "SUV's" meer terreinvaardig zijn dan we ze toeschrijven, vooral omdat (a) ze er minder robuust/luxueuzer uitzien dan een "echte" 4x4, en (b) omdat zo weinig van de eigenaren daadwerkelijk van de gebaande paden afgaan, dus er is weinig real-world data.
Ik ben echt dol op de kleur van de Ocean Race-editie; Ik hou eigenlijk echt van het plastic op de XC90 uit 2012 en ouder. We hebben voor onze 2013-versie gekozen omdat hij, toen we hem voor het eerst zagen, voor de dealer geparkeerd stond en het de enige zilveren XC90 op het terrein was. Het was gewoon... zo ongelooflijk glanzend ahahahaEn hieraan op mijn auto kun je zien dat deuren en achterbumper zeer goed beschermd zijn tegen banden, stenen, sneeuw, ijs, modder etc...
Dit is een goede demo van een R-Design in behoorlijk dik spul met standaard banden en je ziet duidelijk Haldex alle 4 de wielen aandrijven en de XC90 voortstuwen door wat eruitziet als echt gladde modder. Vanaf de 2:40-minuut verdient hij echt zijn geld door de 90 een modderige helling op te brengen. Met wat AT-banden verwacht ik dat hij nog zekerder van zijn voeten zou staan in dat soort terrein.Een beetje oud, dit is gemaakt in de periode 2006-2007. Uiteraard door Subaru-mensen, dus voorzichtig mee omgaan. Ik vind het interessant dat Subaru zich nooit vergelijkt met een merk dat ook een middendifferentieel gebruikt (of tenminste, ik heb zoiets nog nooit gezien.):
.
Hoi Masscomguru - voor op de weg geef ik de voorkeur aan ultra-high performance banden. Deze zijn goed voor algemeen gebruik. Uiteraard zijn ze luider dan de Pirelli Scorpion OEM-banden of Continental DWS, hoewel niet oncomfortabel en we hebben ons aangepast en merken ze niet. Nu kan ik me alleen maar voorstellen hoe stil de 90 zal zijn in het late voorjaar als ik weer wissel. Wat de wegligging betreft, ze hebben zeer goede rijeigenschappen, hoewel niet zo gripvast als mijn A/S-keuze. Ze zijn beoordeeld met A voor tractie (nauwkeurig ten opzichte van de AA van Conti DWS voor nat). De remprestaties zijn zeer goed. Als je ze rond verkeerspleinen, bochten of bochtige wegen duwt, is het gemakkelijker om wat slippen te krijgen op koude, natte wegen, terwijl je enthousiast rijdt dan met een Ultra-High Performance A/S-band zoals de Pirelli Scorpion Zero of Continental ExtremeContact DWS. Zeer voorspelbaar weggedrag in de regen en droogte met een eerlijke hoorbare waarschuwing in de droogte voordat ze loslaten.^^Hoe is de wegligging met de A/Ts?
We moeten wettelijk sneeuwkettingen in de auto hebben, maar hoeven ze alleen te gebruiken als de omstandigheden dit vereisen (AWD hoeft ze niet te installeren als kettingen doorgaans verplicht zijn). In de bergen kan ik me voorstellen dat ze nodig zijn als er veel sneeuw en ijs ligt - cruciaal voor de afdalingen, aangezien AWD je niet helpt sneller te stoppen of beter te sturen dan 2WD. Terzijde, ik vind het beangstigend om altijd te zien hoe sommige SUV-bestuurders de snelheid bepalen op hellingen van 10-14% bij sneeuw- en ijsomstandigheden - als ze voorbijrijden, hoop ik gewoon dat ze geen situatie creëren waarin er verderop een kettingbotsing plaatsvindt.Gebruikt er nog iemand sneeuwkettingen? Hoe verhouden ze zich tot winterbanden?